Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Hoe leuk is afwisseling?!

Het leven blijft je verrassen. Ben je van plan om gedisciplineerd en verantwoord aan de voorgenomen bezigheden te beginnen, krijg je 's morgens vroeg een telefoontje dat er een ziek kipje is en dat moeder hen naar haar werk moet! Herkenbaar? Gelukkig dat er ook nog een opa thuis was, want ik móest 's morgens weg.
En 's middags zat ik dus met kipje op de bank naar Ice Age te kijken en heb ik geleerd hoe Ellie de Mammoet een baby'tje krijgt, met tijger aan haar zijde, in wiens poot ze mag knijpen en die haar heel liefdevol aanmoedigt te blijven puffen!! Hoe verzinnen ze het. Het was dus een zinvolle dag, haha.

Ondertussen bracht de post 2 nieuwe siggy's:



De linkse is van Mirjam, net als Chago geboren op Aruba. Kantklossen, borduren en patchwork zijn een paar van haar hobby's.
De rechtse komt uit Duitsland, van Ute, gepensioneerd onderwijzeres. Ook haar man maakt heel mooi handwerk.

Heel erg jammer vind ik dat de laatste siggy niet met watervaste pen is beschreven. Ik zorg er altijd voor dat er geen water op de siggy's komt, omdat je niet kan zien of het schrift watervast is of niet . Maar nu kon ik het niet voorkomen. Het was maar één heel klein spatje, maar je ziet het resultaat! Het gezichtje van de herder is gelijk helemaal blauw. Zo zonde. Dus lieve lezeressen, als jullie mee willen doen met de siggy-ruil, denk er dan aan: een watervaste pen gebruiken!

In de dagen hiervoor heb ik ook fijn geoefend met het machinaal doorquilten. Ik begin me steeds meer ontspannen te voelen. Ik ben al een aardig eindje gevorderd met het Groenten en Fruitquiltje voor buurvrouw.


Ik quilt verschillende patroontjes, maar maak het niet te moeilijk.


26 opmerkingen:

sylvia zei

goed dat er oma's zijn, he?!
en je quiltwerk gaat je goed af, lekker hoor, sommige quilts kunnen best zo doorgepit worden, anderen weer met de duimquilt....;)
liefs, Syl

Ans zei

Wat ziet het quiltwerk er netjes uit, ga zo door! Dat is wel zonde van die siggy, zou het helpen als je het nog strijkt, dat fixeer je het toch? Misschien helpt dat het voorkomen. Ik heb ook al verschillende siggies die bijna niet meer te lezen waren met mijn eigen stift overgetekend, het is zo zonde dat het niet meer te zien is. Groetjes, Ans

Janet zei

Ach voor het kipje wel zielig maar ik denk dat opa en oma ook wel genoten hebben, beterschap voor het zieke kipje!. En ik blijf jaloers op je machinaal dorquilten, dat ziet er geweldig uit.
groetjes janet

katrien zei

Succes met doorquilten.Ziet er al leuk uit.
En ja oma's zijn meestal de oplossing bij zieke kids hé.Maar jullie hebben er zeker van genoten zo samen een filmpje kijken.

Johanna Zweden zei

Zo weer even alles bij gelezen en heb zitten genieten, wat een schitterende dingen allemaal Chris
Je quiltje word mooi
Groetjes Joke

Marianne zei

Een leuke film voor een ziek kipje.Het machinaal quilten wordt mooi. Jammer van de schaapjes siggy dat de herder nu blauw van de kou ziet. Het blijft met tekenen oppassen geblazen.

willeke zei

Poeh heee... keurig dat quiltwerk! Ik vind het moeilijk hoor op de machine!

heelijk Ice age kijken met een ziek kipje. Super als Opa en Oma even in willen springen in 'noodgevallen'..

Groetjes,

Rian, zei

Ach, dat kipje toch. Maar elke medaille heeft twee kanten, he Oma? Samen zo'n aandoenlijke "tutorial" kijken is toch ook wel heerlijk. Daar kom je niet zomaar toe.
En wat wordt je quiltwerk prachtig, Chris. Zo mooi.
Ik heb ook een totaal onleesbare siggie ontvangen, en heb er zelf maar een hartje over gefestonneerd. Is het toch nog een leuke siggie.
Beterschap voor het kipje hoor.
Dagdag

marcella zei

de dagen met de kleine kipjes zijn altijd goed besteed ;) Je machinale quiltwerk ziet er prachtig uit! Veel plezier met quilten en het kleine bezoek

Heleen zei

Handig hoor zo'n opa en oma voor zo'n klein kippie! Leuke siggies en idd wel jammer als ze niet waterbestendig zijn. Zou strijken misschien helpen?
Succes met je quiltwerk. Het ziet er al heel goed uit. Ga zo door!!!

josé zei

Ik hoop dat het goed gaat met ziek kipte.

Succes met door quilten.

Liefs José

josé zei

KIPJE NATUURLIJK

mieke zei

Opa's en oma's zijn altijd handig voor en met klusjes !
Het doorquilten gaat goed, zo te zien.

petronella zei

Je "piqué libre" ziet er leuk uit hoor! Bravo! En gezellig toch, dat ze ons nog nodig hebben!! En er van genieten hè!!

AnitaS zei

Daar Zijn oma's nu voor en die vinden het ook helemaal niet erg. Wat is je machinaal quiltwerk mooi geworden.

Miranda zei

Een heerlijk filmpje vond ik het. Wij genieten hier nog steeds samen van de nieuwste tekenfilms...enne wist je als je over de watervaste stift strijkt, dat hij dan wel verankert is....nu ja, da's mij verteld!

quiltlodge gerda zei

En wat heerlijk, dat ze zo graag een beroep op je doen! Genieten is dat, samen met je kleinkind een filmpje kijken. Jammer van de siggy.

Lida zei

Wat zielig hè zo'n kipje, maar wel erg gezellig om dan samen met Oma naar een film te kijken! En 's morgens Opa die leuke dingen heeft gedaan met die kleine, ja dan komt de dag wel heel fijn om en wenst het kipje dat het vaker ziek kan zijn!
Je quiltje wordt echt prachtig! Ik heb er les in gehad, maar durf het nog steeds niet echt goed aan om een grote quilt er mee af te werken!
Nog een heel fijne dag verder, knuffel
Lida

foekie's fashion zei

Fijn he oma zijn en dan samen met je kleinkind genieten van zo'n mooie film.Leuke siggies en het quiltje ziet er ook goed uit hoor. Groetjes van Joke

margaquilt zei

Fijn dat er oma's zijn en die vinden het nog leuk ook.
En dan ook nog een film met voorlichting het kan niet mooier.
Groetjes
Marga

Dineke zei

Je quiltwerk ziet er prima uit.

Marga (MarPie) zei

Heerlijk zo'n opa en oma in de buurt, volgens mij voelt zo'n kipje zich meteen een heel stuk minder ziek. Het is ook best wel een leuk film. Van Ute zou ik er ook eentje nog mogen ontvangen, ga die dan voor de zekerheid maar gauw overtrekken met de goede stift. Staat echt helemaal te kijken hoe goed jij met het machinale quilten gaat, kan beter bij jouw in les komen. Ben echt heel benieuwd hoe deze quilt strakjes in zijn/haar geheel eruit ziet.
Groetjes,
Marga♥

Floor zei

En.... hoe krijgt een mammoet een baby? Ja, want ik heb die film niet gezien, dus geen idee, maar ik denk ongeveer hetzelfde als een koe?
Je kan het al goed dat quilten met de machine!
Lijkt mij moeilijk hoor.
Groetjes,
Floor

Erna Peekel zei

Heerlijk toch dat er altijd op Oma en Opa gerekend kan worden. Gelukkig dat je al wat meer ontspannen bent met het machinaal doorquilten.

Groetjes,
Erna

Willy zei

Ziek zijn is niet leuk, maar opa en oma op bezoek en samen een filmpje kijken is wel gezellig. Ik hoop dat ze snel weer opknapt.
Groetjes

Shirley zei

Ziet er goed uit, het doorquilten op de groenteblokken!