Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een nieuwe bladzijde!

Dit is mijn Jaarboek waarin alle maanden van het jaar al klaar liggen. Gister was het boek nog gesloten, vandaag heb ik het open geslagen.


En kijk daar is januari al.
Met een belofte van sneeuw en gezellige sneeuwpoppen.


Elke maand ziet er anders uit en is van andere lapjes gemaakt. En wat de maanden ons gaan brengen, dat weten we niet. Maar wat wij nódig hebben, dat weten we wél. Ik hoorde vorige week zo'n leuke uitspraak, eentje die ik nog nooit gehoord had:
"We zijn allemaal van dezelfde lap gescheurd"
Zo is het toch! We zijn, hoe verschillend ook, uit hetzelfde materiaal gebouwd en hebben daarom ook veel van dezelfde dingen nodig: af en toe een aai over de bol, warmte, aandacht, bemoediging, regelmatig rust, voldoende eten en vooral ook gezond, soms even een knuf, frisse lucht, vriendschap.....

Daarom wens ik jullie al deze dingen in overvloedige mate van harte toe in dit nieuwe jaar!



23 opmerkingen:

AnitaS zei

Mooi zo'n onbeschreven jaar. Veel plezier met je maandquiltjes. En natuurlijk wens ik je alles goeds in 2012.

Marga (MarPie) zei

Leuk je maanden boek, voor jouw en de jouwe wens ik ook alle goeds toe.

groetjes,
Marga♥

inge zei

gelukkig nieuwjaar

Willy zei

Wat een mooie vergelijking met de lapjes.
Je eerste maandquiltje is prachtig. Ik hoop wel dat we nog een echte sneeuwman zien deze maand.
Een heel mooi jaar voor jullie,
lieve groet

petronella zei

Inderdaad, leuk de sneeuwpop, hier is het 11°, veel Heil en Zegen......dat zeiden ze vroeger bij ons altijd en daar moest ik aan denken.

katrien zei

gelukkig Nieuwjaar.
Leuk je boek.

Floor zei

Chris, ik wens jou ook een heel gezond, gelukkig en creatief jaar!
Wat een leuke uitspraak in dat: allemaal van dezelfde lap gescheurd.
Maar als je goed kijkt zie ik toch wel veel verschillende lapjes op straat hoor.
Maar is dat nou net niet het leukst?
Stel in je lapjeskast liggen allemaal dezelfde lapjes..... daar moeten we toch niet aan denken?
Groetjes,
Floor

Floor zei

Wat was je trouwens vroeg op!
Jeetje ben je vroeg naar bed gegaan?
Hier was tot kwart over 4 vuurwerk, dus niet slapen, plus stress bij hond en kat.
Maar je dag is zo lekker lang nietwaar?
Groetjes,
Floor

Johanna Zweden zei

Mooi om zo een jaar te beginnen Chris,
En zo te zien, raakt zo een boek nooit uit.

Gelukkig Nieuwjaar, met veel liefde gezondheid geluk en creativiteit
Gr Joke

mieke zei

Mooi gezegd Chris.
De maandlapjes heb ik steeds 2 op het toilet hangen.
In het kleinste kamertje hangen bij ons ook quiltjes !
Gelukkig nieuwjaar voor jullie.

MarianneD zei

Helemaal waar Chris! Ik wens je een heerlijk nieuw jaar toe...
liefs,Marianne

margaquilt zei

Hallo Chris.
Ook voor jou en alle mensen die van jou houden wens ik een heel goed 2012 met veel geluk gezondheid en quiltplezier voor jou.
Wat kun jij het mooi verwoorden in jou blogje ben het er helemaal mee eens.
Lieve groeten
Marga

Lee Prairie Designs zei

Dearest friend Chris...Happy New Year! Hugs and love to you and Chago.

Carolyn

Lida zei

Prachtig boek en ja wij wensen jou en Chago ook een goed, gezellig, gezond en creatief 2012, knuffel
Lida

Lilian Pilar zei

Feliz 2012!!!!!
un gran abrazo...
Lily

Ria zei

Hallo Chris

Ik wil jou ook een heel goed en gezond 2012 toewensen. Ik heb genoten van je berichtjes het afgelopen jaar en ik blijf graag lezen. Dus zet hem op Chris met quilten en schijven. Groetjes Ria.

Ida vilt creatief zei

Bedankt. Wat een mooie uitleg over de lappen, samen vormen we een wereldquilt ;-)
Ik hoop dit jaar op dit blog ook te genieten van de gezellige verhalen en prachtige teksten en vooral het mooie quiltwerk.
Een gezegend, gezond en creatief jaar gewenst!

sylvia zei

een waardevol boek, want daar zitten al je mooie quiltjes in!!
Ik wens je een creatief 2012!!
liefs,Syl

Monica zei

Oh, wat leuk, die houden wij erin: van dezelfde lap gescheurd! Misschien had ik het al gezegd, maar ook voor jou een inspirerend 2012

Inge zei

Wat leuk, zo'n jaarboek. Mijn "door het jaar heen" quiltjes liggen gewoon op een stapeltje, maar zijn ook allemaal verschillend van grootte en de meeste passen niet in een A4-mapje.
Leuke spreuk ook en wat je zegt: het klopt!
Voor jou en iedereen die je lief is ook een heel goed 2012!!

Liefs,
Inge

Antje uit Urk zei

Bedankt voor de mooie wensen Chris, jij ook met allen die je lief zijn de allerbeste wensen voor 2012! En wat een mooi winterquiltje, ik wilde wel, als het kon, de bladzijde omslaan om alle mapjes te bekijken.
Het verbaast me dat je dat gezegde nog niet kende!
groetjes,

foekie's fashion zei

Leuk zo'n jaarboek en een mooi begin van dit nieuwe jaar. Ik wens je dan ook veel vriendschap en gezondheid toe. Groetjes van JOke

jolie zei

Wat interessant van de "sand dollar". Had er ook nog nooit van gehoord.
Leuk die maandquiltjes... bij mij hangt januari nu ook. Wens je voor het nieuwe jaar alle goeds en veel aaien over je bol :-)