Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Touched

Kennen jullie die tv serie "Touched by an Angel"? Die ging over gewone mensen die door moeilijke, herkenbare dingen heengaan en geholpen worden door 3 engelen. Engelen met menselijke trekjes maar met een serieuze opdracht en op een plezierige manier bijbels gefundeerd.
Een paar jaar terug heb ik van heel wat afleveringen genoten. Vooral van één engel, Tess (gespeeld door Della Reese), een stevige negerin met prachtig grijs haar, veel ervaring, veel wijsheid, maar zó liefdevol en vaak met humor. Heerlijk.
Er zijn momenten in mijn leven dat ik óók het gevoel heb aangeraakt te worden door een engel. Afgelopen zaterdagmiddag bijvoorbeeld. Ik zat nog na te sniffen na het zien van een kinderfilm! Die bracht allerlei pijnlijke emoties naar boven. Zomaar plotseling. Over zaken die nog steeds een rol spelen, maar waar ik doorgaans toch wel goed mee om kan gaan. Toen kwam de post. Met een enorme envelop, onbekende afzender. Mijn engel bracht me een boekje dat ik op dat moment zó goed kon gebruiken! O ja, het is helemaal een menselijke engel, maar het was wel 'hemels' getimed.
Kijk, dit boekje is het:



Mijn engel heeft ook een heel menselijk netwerk. Hij had me al op HAAR geattendeerd en ik ben gelijk gaan kijken, maar wist natuurlijk niet wat hij van plan was. Oh wat een mooie quilts! Zoals op de achterflap van het boek staat: "...ze weerspiegelen op zeer bijzondere wijze de vele aspecten van het leven dat we leven, maar vooral ook Gods liefde, zijn genade, hoop en hemels perspectief".
En nu wil je natuurlijk weten WIE deze engel is?! Niet zo moeilijk, dat is ZIJ!!


14 opmerkingen:

AnitaS zei

Wat komen mooide dingen toch vaak op het juiste moment. Lief van Joke om aan je te denken. En die serie daar heb ik van genoten.

Inge zei

Joke is echt een schat! Wat een lief gebaar en wat fijn dat de post het op het goede moment kwam brengen. Ik weet het al heel lang: engelen bestaan! Ik geloof er heilig in, voor mij zijn ze er al zo vaak geweest en ze blijven komen. Gelukkig maar dat er heel veel zijn.
Het is een prachtig boek, Chris. Ga er maar fijn van genieten!

Liefs,
Inge

Miny zei

Prachtige quilts maakt ze, wel grappig dat je haar noemt in je blog, ze staat deze week ook quiltend in de Visie. En je hebt gelijk ook Joke hoort bij de engelen.

Groeten Miny

margaquilt zei

Ja Chris er is meer tussen hemel en aarde.
Ik ervaar het wel vaker dat je op het moment dat er iets gebeurd je denkt moet dat nou maar als je er later over nadenkt merkt dat het om de een of andere reden goed is geweest dat het zo gegaan is.
En dat een verre vriendin jou verrast op een moment dat je het kunt gebruiken is dus helemaal niet zo gek.
Lieve groeten
Marga

Antje zei

Wat een mooi stukje Chris! Ik ben erg blij, dat je dit prachtige boek hebt gekregen van Joke, heel lief van haar! En hoe goed je ook met sommige emotie's kunt omgaan, iets uit je herinnering wissen kan niet. Ik kan me voorstellen dat je dan dit boek als engelengeschenk ziet! Ik vind het heel fijn voor je en geniet er maar van!
Een lieve groet uit Urk,

Floor zei

Dat ziet er prachtig uit dat boek Chris!
Heel veel plezier er van.
En zo mooi dat het precies op tijd kwam.
Misschien was de postbode ook wel een engel....
Groetjes,
Floor

Marga (MarPie) zei

Heerlijk dat ze er zijn en jij er van kan genieten, op het moment dat je het zo nodig hebt.

Groetjes,
Marga♥

sylvia zei

wat lief van Joke, ze voelt precies aan wat JIJ nodig hebt!
waardevol om zo'n vriendin te hebben!
liefs, Syl

Ida vilt creatief zei

Wat wonderlijk hoe de dingen in ons leven bestuurt worden en wat mooi dat zoiets op het goede moment gepland wordt, iets wat wij niet kunnen bevatten. Ik heb even op de site van bijbelquilts gekeken en ben helemaal onder de indruk, alleen al de prachtige muziek op de achtergrond en dan die mooie quilts vanuit de bijbel gemaakt, ik kreeg van sinterklaas een bon om te besteden. Volgens mij ben ik hierdoor ook op een heel mooi pad terecht gekomen, dankjewel!

Willy zei

Wat een bijzonder verhaal Chris.
Een lieve engel uit het noorden.
Veel plezier met boek en cd.
Groetjes

Lida zei

Hoe het komt weet ik niet, toeval? Nee ik denk dat wij met onze engelen een speciale verbinding hebben die hen aanspoort ons te troosten! Prachtig boek en ja zij is natuurlijk wel een heel lieve engel! Knuffel
Lida

Johanna Zweden zei

Lieve vriendin, jij bent in mijn leven gekomen, als een kleine engel, en daar ben ik dankbaar voor! we voelen soms zonder iets te zeggen, aan, wat we voelen,
Soms hebben we net dat kleine dingetje nodig, om weer even een ruggen steuntje te krijgen en toen ik dan ook op, Gerda haar site, over dit boekje las, ben ik meteen in de pen gekropen en Rieteke een mail gestuurd en het voor je besteld, want ik weet, dat jij ook heel veel van dit soort dingen houdt , en wat fijn dat je het net op het moment kreeg, toen je het hard nodig had.
Ik blijf erbij, engelen bestaan, en nee dat ben ik niet, maar aan elkaar denken, en voelen wat je voelt in vriendschappen, dat is heel belangrijk.
Daarom ben ik zo blij, dat ik je met dit boekje heb kunnen verrassen, ik hoop dat het mijne snel aankomt, en net zoals jij ook kan genieten.
Chris je bent een hele bijzonder vrouw, en je hebt het verdient.
Ik keek ik Schotland ook vaak naar dit programma, het was soms heel leervol , het mag van mij hier wel weer eens geshowd worden,
Fijne dag liefs Joke

foekie's fashion zei

Ja hoor ze bestaan echt die engelen. En Joke is er een van, en ook jij bent een engel, en er zijn nog meer van die heel attente mensen die er voor je zijn als je ze nodig hebt. Ik had vandaag een lieve schoonzus als engel. Geniet maar van die lieve mensen, er zijn er genoeg! Groetjes van Joke

Merel zei

En zo mogen we met iedere traan die we laten, een stukje van ons verdriet loslaten en dan is er opeens een vonk van licht die de traan als een parel doet glinsteren. Wat een lieve vriendin