Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Hebben jullie dat nou ook?

Tegen de houten muur in mijn Idylle staat al jaar en dag een map. Die maakte ik ook al lang geleden. Handig om blokken netjes in te bewaren en eventueel te vervoeren. Van lieverlee komt er steeds meer in, maar wordt er niet vaak in gekeken. Tot vandaag. Ik zocht wat. Dus map op tafel en open maken.


Kijk nou eens wat er allemaal in zit! Logcabinblokken van pyjama's, overhemden, bloeses en een korte broek van Chago ( dat moet ooit dus een quilt worden) en een heleboel restanten, blokjes die over zijn van projecten of mislukt, dat kan natuurlijk ook nog, maar die ik misschien toch nog wel eens wil gebruiken.


Helemaal onderop zit het allerallereerste patchwork wat ik ooit maakte. Het was een kussentje, maar zat niet zo stevig in elkaar en ging stuk. Daarom heb ik het maar uit elkaar gehaald. Maar het topje wil ik bewaren.



Zo gaat dat dus. Ik vond niet eens wat ik nodig had, dus snel de map maar weer dicht. Ik ben zelf benieuwd wanneer hij weer open gaat.






20 opmerkingen:

Martine zei

Wat ik altijd zo leuk vind zijn die lapjes van jaren terug.
Kleine bloemetjes, lieve kleurtjes, echt mode van toen.
Die log cabin heeft dat helemaal.

sylvia zei

zuinig bewaren, Chris, en vooral niets van maken: alleen kijken en herinneren!!!
groetjes, Syl

Anita A zei

Misschien kun je er een quilt voor het goede doel van maken ???
Leuk idee en een lege map,.....

Erna Peekel zei

Alleen om in te kijken en dan herinneringen ophalen is toch geweldig.

Groetjes,
Erna

Floor zei

Die logcabin blokken vind ik prachtig Chris!
Echt de moeite waard om er een lekkere grote quilt van te maken.
Misschien toch maar weer uit de map halen?
Groetjes,
Floor

AnitaS zei

Er zitten mooie blokken tussen. En ja dat heb ik ook alleen niet netjes opgeruimd. Soms vind ik een blok en kan me dan niet meer herinneren waarom ik dat ooit gemaakt hebt.

Annelies zei

Ja hoor. ook bij mij een aantal losse blokken of "proefjes". Altijd leuk !!

Inge zei

Ja hoor Chris, dat heb ik ook. Alleen..... ik heb niet 1 map, ik heb er wel 5 of zo en in al die mappen zitten "vergeten" blokken en juist vandaag heb ik er weer eentje opgeduikeld door het huisjesproject van Jeanneke. Toeval?

Liefs,
Inge

mieke zei

Daar kun je mooi weer een quilt van maken !
grtjs Mieke

Johanna Zweden zei

Alleen al de herinneringen en het kijken naar deze blokken, is al fijn.
Maar misschien een leuke knuffel deken van maken!
Groetjes Joke

Willy zei

Dat is een prachtige map en heel veel mooie blokken met herinneringen. Toch wel leuk om iets met die blokken te gaan doen.
Lieve groet

Monica zei

Oh, wat verrassend is dat toch om weer oude werken tegen te komen, (en ze dan weer lekker op te bergen, ha ha :-))

petronella zei

Lekker bewaren....nostalgie.....kun je zo nu en dan weer herinneringen ophalen.....

Lida zei

Herinneringen en lessen in stof! Geweldig is iets waar je heel zuinig op moet zijn! Fijn weekend, knuffel
Lida

Hennie zei

Hoezo map het is een schatkist, wat een mooie blokken heb je daarin verzameld. Deze ga je vast nog een keer gebruiken.

Fijn weekend Hennie.

Lilian Pilar zei

Me ha gustado tu carpeta y en ella todo guardado...abrazos
lily

Marga (MarPie) zei

Lucy heeft ooit een begin gemaakt om er een quilt van te maken met allemaal blokken die net als die van jouw over/fout/toch niet het goede blok/te klein/ te groot/ verkeerde kleur zijn. Het word zo'n gezellige herinnering quilt. Misschien een ideetje voor jouw. Zlef bewaar ik om die rede ook al die blokken.
Fijn weekend,
Marga♥

Rini zei

Wat een leuke , mooie dingen waren er te zien en te lezen op je blog .Het is maar goed dat er mappen e.d. bestaan , dan blijven er ook verrassingen bestaan !
Nooit gezien zo'n handige tasjeshaak !
Groetjes Rini.

MarianneD zei

Leuk al die herinneringen Chris!
Ik ben vandaag de restjesmanden aan het sorteren..kom ook van alles tegen! Gewoon goed bewaren!

sommeke zei

Da's gewoon een erg belangrijk onderdeel van onze hobby : bewaren van blokken en er van genieten telkens je ze toevallig tegenkomt!!!