Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Bloid Koike Bloive!

Dat hebben we gistermiddag gedaan en hoe! Blij blijven kijken, en dan op z'n Westfries. De laatste gezellige bijeenkomst van de ANBO (Chago zit in het bestuur) werd verzorgd door de 2 heren van "bloid koike bloive".Het was echt enig! Leuke verhalen en anekdotes verteld door Wim Baas en prachtige liedjes gezongen door Marius de Haas. Wat een stem heeft die man! Hij heeft ook een keer meegedaan met het programma Una Voce Particulare met Ernst-Daniël Smid. Niks plats, grof of dubbel-zinnig, gewoon LEUK! Plaatje is van hun site.

Wat ook leuk is, is het kleine quiltje waar ik mee bezig ben. Dat moet vóór 25 dec. in het wisselhuisje hangen en dat lukt best. Ik laat een klein stukje zien:


Het patroontje is heb ik via de site van haar en ik vond het zó leuk en dacht: dat moet ik toch wel snel voor elkaar krijgen. Ik heb het iets verkleind en één dingetje veranderd. Op het 'kalenderblokje' staat oorspronkelijk "Remember to Ho Ho Ho". Dat heb ik veranderd in "Remember to Chago". Want hij is de 25e jarig, een echt kerstkind dus. Dat is wel een extra herinnering waard. Ik denk dat ik het vrijdag wel af heb, dan laat ik het helemaal zien.


27 opmerkingen:

Anita - Vlijtige Handjes zei

Sorry maar ik ken West-Friesland alleen van een half jaartje wonen in Hoorn en toen nel terug naar Tilburg. Heimwee! Het quiltje is erg leuk. Ik heb het ook voor ooit.

Elly L zei

West Fries is zo een apart taaltje. Geschreven kan ik het niet altijd lezen, maar als iemand het dan goed uitspreekt begrijp ik het wel.
Leuke stitchery.
Groetjes Elly

Lida zei

Leuk zo'n bijzonder streekgebeuren! En wat wordt het een grappig quiltje! Leuk dat je Chago erop hebt gezet! Knuffel
Lida

Annelies zei

Leuk te horen dat jullie zo hebben genoten.
Wat wordt je kerstquiltje leuk !

AnitaS zei

Jij bent een geluksvogel om met een kerstkind getrouwd te zijn. Leuk dat je dat in je quiltje verwerkt hebt. Fijne dag nog.

ria vogelzang zei

Dat was zeker een gezellige middag!
En je kerstblokje is echt leuk!
Groetjes, Ria.

Heleen zei

Vroeger kon ik ook Westfries maar ja dat is er inmiddels een beetje af. Wat leuk een eigen verjaarquiltje voor Chargo! En ook nog zo'n schatje.

petronella zei

Fijn om zo te genieten! Succes met je quiltje!

Jasmijn zei

Een heel leuk quiltje! En altijd leuk als tradities zo in ere gehouden worden.
groetjes van ons allemaal

Miranda zei

Wat een leuk verjaardagsquiltje voor Chago...ik bedacht me dat ik me telkens afvraag hoe je zijn naam nu uitspreek...hopelijk niet sjago,hihi,is ook de afkorting van sjagrijn... moet wel een beetje hierom lachen(sorry hoor) of zeg je nu kago....Quiltgroetjes

Willy zei

Gezellig zo'n middag met verhalen en zang.
Wat een mooi quiltje voor 25 december en leuk is de aanpassing voor Chago.
Groetjes

margaquilt zei

Hoi Chris
Heerlijk toch zo'n fijne middag en dan nog een mooi borduurtje voor Chago.
Dan kan het ondanks het slechte weer toch prettig voelen.
Lieve groeten
Marga

marcella zei

wat leuk, een kerstkind! Koester hem maar flink ;)

katrien zei

Leuk patroontje hé.

Johanna Zweden zei

Heerlijk zo dagje met mannetje Chris,en dan ook nog zo gezellig
Leuk je borduurtje
Groetjes Joke

Monica zei

gezellig hoor, en de stitcherie is ook erg leuk

foekie's fashion zei

Lekker genoten he, heel leuk hoor. Ook je quiltje zal mooi worden zeker met zo'n datum erop. Groetjes van JOke

Miny zei

Wat een leuk idee om de stitchery aan te passen, dat kwam mooi uit, het is een leuk patroontje.

Groeten Miny

sylvia zei

zo, Westfries.........;)

en leuk dat quiltje, he, heb hem ook opgeslagen voor...??......

ben je nog aan het stoeien geweest om je berichten over te zetten??

liefs, Syl

Inge zei

Oh Chris, wat wordt het een leukerd, helemaal met de Chago-tekst! Ik kom vrijdag weer even kijken.

Liefs,
Inge

Floor zei

Wat leuk dat je dat veranderd heb, nu is het wel heel persoonlijk geworden.
Groetjes,
Floor

inekeo zei

O wat leuk is dat en kom zeker vrijdag even langs om te kijken.
groetjes Ineke

Ida vilt creatief zei

He, dat is leuk, wij hebben ook een kerstkind in ons gezin, onze oudste zoon wordt de 25ste 26 jaar. Wat een prachtig stitchery, dat werkt ook zo heerlijk ontspannend vind ik zal eens gauw kijken op die site......

willeke zei

Klinkt helemaal goed Chis.
Mooi taaltje he dat west Fries!

Alvast van harte met manlief.

groetjes,

Hennie zei

Gezellig zo'n uitje, daar kun je zo lekker van genieten.
Wat een leuke stitcherie wordt dit, je krijgt hem vast optijd klaar.

Gr.Hennie.

marijna zei

Erg leuk dat quiltje. Als je nou de naam in mijn naam veranderd, dan kan ie bij mij hangen!Grappig dat Chago gelijk met mij jarig is! Alvast gefeliciteerd en verras hem maar met dit hele leuke quiltje.

mieke zei

Een heel leuk quiltje is het.
grtjs Mieke