Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

25 december quiltje

Hij is af hoor en ik vind hem leuk! Kijk maar eens:


Als je zo'n foto scheef neemt, lijkt het altijd net alsof het plaatje kantelt. Gezichtsbedrog. Maar het hangt keurig recht in het wisselhuisje. Het groene dakje past er wel niet helemaal bij, maar dat geeft niet. Ik heb er wat rode spulletjes en een kaars bij gezet. Zie je je wantje Lida?! Het lieve 'sneeuwpaartje' heb ik ook weer van stal gehaald. Vond ze ook wel heel leuk voor de achtergrond van mijn site.


Nu kunnen we de verjaardag van Chago niet meer vergeten! Zouden we toch niet doen hoor, dat is onmogelijk. Hij krijgt toch iets leuks van ons, maar dat verklap ik nog niet. Stel je voor dat hij dit leest, haha. (doet hij nooit hoor)

Nou dames, ik wens jullie weer allemaal een heel fijn weekend. De week is weer voorbij gevlogen. O ja, ik heb meegedaan met het Groot dictee en ik had maar 15 fouten!! Als je nagaat dat ik ooit op school een 3 voor Nederlands op mijn rapport had....... Netjes gedaan hè?! Dagdag allemaal.

Vergeet ik toch nog wat belangrijks: ik heb ook maar eens een keer meegedaan met de 'Weekly Quilt Contest' van de Quilting Gallery Zou het leuk vinden als je een stem op mijn quiltje uitbrengt. Dat kan vanaf vandaag tot zondagnacht. Het quiltje heet: "Maria with the child".


31 opmerkingen:

Lida zei

Ja ik zie het hangen!LOL!! Wat is het een schattig quiltje geworden! Echt een heel lief geheel zo in jouw huisje! Ik krijg steeds meer zin om ook zo'n huisje te maken! En ik denk niet dat jullie Chago ooit zullen vergeten en zijn verjaardag al helemaal niet!! Schattig koud paartje! Knuffel
Lida

katrien zei

Wat leuk je quiltje,ooo en wat een leuke sneeuwmannen.
Ga zo meteen een stem uitbrengen.

sylvia zei

Schattig geworden,Chris!!

Johanna Zweden zei

Is enig geworden, en dat wantje van Lida hangt hier ook
Nu Chago zal heel verbaas zijn, dat is zeker.
Groetjes Joke en een fijne dag

Ans zei

Wat is dat leuk geworden. Je hebt er zo'n gezellig hoekje van gemaakt. En ik ga op jou stemmen. Groetjes, Ans

Anoniem zei

Wat een mooi geheel is dat geworden en zo kan niemand Chago's verjaardag vergeten
Ziet er heel gezellig uit zo met de sneeuwmannen.
Kon nog niet stemmen maar ga het later nogmaals proberen.
Fijne dag.
Groetjes Marjan

Elly L zei

Wat leuk is het quiltje geworden en past perfect in het huisje. En wat een gezellig paartje staat erbij. Natuurlijk ga ik op je stemmen, ga het zo gelijk even doen.
Een heel fijn weekend
Lieve groetjes Elly

Anoniem zei

Stemmen gelukt nu 5 stemmen.
Groetjes Marjan

petronella zei

Wat prachtig! Een genot om hiernaar te kijken! Heb nog even gestemd hoor! Fijne dag!

Jenni zei

Wat een enig mini quiltje is dat. Het patroontje van die kalender is echt ontzettend leuk! En ik ga nu even naar de site van de Quilting Gallery om te kijken of ik jouw quiltje wel het leukst vind want anders stem ik natuurlijk op een ander ;-)

Jenni zei

P.S. Nou ke had mazzel hoor, ik vond die van jou het mooist dus ik heb gestemd :-) Je staat nu tweede!

Warna's Inspiratie zei

Je kerstquiltje is mooi geworden, ik heb op je gestemd, prachtige quilt heb je ingestuurd

Willy zei

Wat leuk is het quiltje geworden, mooi sfeerhoekje inclusief het wantje van Lida.
Er is gestemd, tweede plek sta je al.
Fijn weekend, lieve groet

Ik heb twee fouten in deze reactie ;)

AnitaS zei

Leuk quiltje is het geworden. Vind Chago het ook mooi. Leuk hoekje is het zo. Ga nu even stemmen. Fijne dag nog.

inekeo zei

Ja het is zeker een lief hoekje geworden groetjes Ineke

foekie's fashion zei

Natuurlijk heb ik op jouw quilt gestemd, hij is ook erg mooi hoor. Ook jouw 25 dec.quiltje staat heel lief in je quilthuisje. Knap van je dictee hoor, is best lastig. Groetjes van JOke

Anita A zei

Hoi Chris, het is leuk geworden hoor !! Ik heb voor je gestemd, je staat op dit moment derde. Succes.

Anoniem zei

Hi Chris,

'k Heb grote bewondering voor je doorzettingsvermogen om een jaar lang alsmaar weer zo'n miniquiltje te maken en vooral het bedenken van een voorstelling.
Deze is ook weer heel erg mooi geworden.
Jij een drie op je rapport? Dan had de meester zeker een slechte mood. Mijn moeder scheurde ooit een bladzijde uit mijn rapportboekje omdat ze vond dat de juf me te lage cijfers had gegeven. Ik wist er zelf niks van af. Omdat ik naar een andere school ging wilde moe niet dat ik een slechte indruk zou maken, maar de nieuwe meester had het gezien en deze persoontje moest op het matje verschijnen. Hij was echt kwaad op me. Een schoolrapport is een rijksdocument en die mag je niet vervalsen.
Het is toch allemaal wel goed gekomen met me.

Veel groeten van Jantje

Anita - Vlijtige Handjes zei

Het is een schatje Chris. Gelukkig heb ik 2012 gepland voor meer kersterigs.....

margaquilt zei

Hallo Chris.
Het quiltje is echt leuk geworden.
En ik heb mijn stem laten horen veel geluk.
Liefs
Marga

Floor zei

Leuk je mini-kerst-verjaardag-niet-vergeten-quiltje!
Wat goed van je dat je maar 15 fouten had!!!
Ik heb er ook eens naar gekeken, maar jeetje wat een moeilijke woorden komen daar in voor.
Heb je kerstquiltje van Maria opgezocht, heel erg mooi is hij, maar het stemmen lukte niet.
O,o.o. waarom ben ik toch zo handig op de computer.
Gelukkig wel met naald en draad.
Groetjes,
Floor

mieke zei

Het is héel leuk geworden.

De huisjes, ik begin er nog niet aan, nog geen tijd.
Ik denk, als ik er aan ga beginnen, dat ik er dan meteen een paar maak.
grtjs Mieke

Francien zei

Heb net op je quilt gestemd Chris...wat issie mooi je Maria with the child en je staat best al goed bovenaan je was 7e toen ik gestemd heb en dit quiltje is ook al zo schattig....leuk gedaan hoor!! en succes bij de Gallery groetjes Francien.

Marga (MarPie) zei

Je mini quiltje is een plaatje geworden. Natuurlijk ga ik op je stemmen.
Voor jou en de jouwe ook een heel fijn weekend.

Groetjes,
Marga♥

Antje uit Urk zei

Heel mooi en lief het verjaardags-quiltje voor je man! En zooo gezellig in dat lijstje!
Je blog is ook zo leuk in de sfeer!
En je hebt mijn stem hoor, hij is ook geweldig!
groetjes en een fijne zondag!

Antje uit Urk zei

Hier ben ik nog even, 15 fout bij het Groot dictee....! Dat is heel super, ik doe het je niet na, lees mijn logjes maar(LOL)
Overigens de winnares komt uit Urk, en dat is ook wel weer bijzonder gezien ons dialect. Ze vertelde in de krant dat ze door de bijbel te lezen talig was geworden. Kijk maar eens op www.opurk.nl

Een lieve groet van mij!

Rian, zei

Wat een lieverdje, Chris.
En je quilt heeft mijn stem hoor. Prachtig!!
Liefs

Ria van Kasteel zei

Wat een schattig quiltje, en het wantje is echt beeldig.
Voor Chago een fijne verjaardag.

Lieve groeten van Ria ;0)

willeke zei

Natuurlijk heb ik allang op je gestemd (nou ja allang....gisteren)

Dit is ook weer super leuk!

Groetjes,

marijna zei

Wat staat het leuk in je maand huisje! Vind Chago het leuk? Beneiuwd wat hij nog krijgt!

MarianneD zei

Wat is je quiltje leuk geworden Chris!Helaas te laat om voor je te stemmen...had ik beslist gedaan!
Beetje druk geweest,mijn schoonouders waren 60 jaar getrouwd en zelf waren we al weer 29 jaar getrouwd..;-) En onze dochter Lous is over uit Suriname..