Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Twee maal raden.

Wat stelt dit voor? Dat is natuurlijk geen vraag, dat weet je zo.


Twee bollen breiwol natuurlijk. Nou ja, één bol en één hele dikke, zachte, aaibare streng. Oh wat voelt ie lekker! En, ja hoor, dat worden weer twee sjaals. De bol voor de dochter en de witte streng voor de 3e kleindochter. Die brei je weer heel anders. Vanmorgen op de markt gekocht.

Maar nu de tweede vraag. Wat is dit????


Ik ben benieuwd of jullie dat weten. Tot voor kort wist ik het niet. In een volgend logje de ontknoping.


24 opmerkingen:

Jenni zei

Ik weet denk ik wat het is; een tassenhaak? Waarmee je de haak uitklapt, de cirkel op tafel laat liggen en je de tas aan de haak kan hangen?
Ik vind het erg prettig om je blog te lezen!

Inge zei

Pffff, geen idee hoor! Ja, het antwoord op de eerste vraag, dat wist ik wel LOL

Ben benieuwd, liefs van mij,
Inge

AnitaS zei

Geen idee. Mooie wol heb je weer.

quiltlodge gerda zei

Werkelijk geen idee! Ben wel heel benieuwd. Groetjes

Johanna Zweden zei

Schitterende wol Chris veel brei plezier
Groetjes Joke

Lida zei

Wat een lekkere bollen, dat is van die gauw klaar wol! Die mag ik wel! En ik denk ook dat het een tassenhaak is, tenminste ik heb er eens een gezien en toen wist ik ook niet wat het was, maar een mevrouw aan een tafeltje naast ons gebruikte hem, vond het hartstikke handig! Fijne dag nog, knuffel
Lida

Bianca zei

Yes, tassenhaak, fijne uitvinding, Niet altijd je tas op de (soms vieze) grond te hoeven zetten.
Heb laatst een site gevonden met leuke gepimpte haken, maar heb er zelf nog steeds geen...
Ook leuke wol trouwens.
Groetjes, Bianca

Miny zei

Ik zou het niet weten ook nog nooit van een tassenhaak gehoord.
Ik ben benieuwd.

Groeten Miny

Anita A zei

Een tassenhaak klinkt logisch, maar misschien is het wel een inklapbaar spiegeltje?? Ik weet het niet.
Je eerste vraag kon ik gelukkig wel beantwoorden, hahaha!!

Rian, zei

Succes met het shawls breien, en ja, dat weet ik wel, want ik heb er zelf ook een :) Gemakkelijk voor je tas als je ergens neerstrijkt voor een kopje koffie mèt... Ik heb er al vaak plezier van gehad.
En je quiltje uit het vorige logje is een plaatje geworden.
Liefs van mij

Erna Peekel zei

Leuke wol en de dames worden maar weer verwend hoor. En verder geen idee wat het voor een ding is. Groetjes, Erna

Lee Prairie Designs zei

I give up....what is it?

Hugs, Carolyn

MarianneD zei

Hmmm,ik zou het echt niet weten...maar de wolletjes zijn leuk! Weer helemaal beter Chris?

petronella zei

Ben benieuwd wat het is, heb ook nog nooit van een tassenhaak gehoord, je sjaals worden natuurlijk erg leuk!!!! Ben nav jullie verhaal ook naar de winkel geraced en heb al 1 af!! Jullie zijn zeer inspirerend met z'n allen!

Floor zei

Eigenlijk had ik geen idee wat het is, maar andere dames zeggen een tassenhaak (foei, afgekeken!), dus het zou goed kunnen, maar ik heb ook wel mijn twijfels....
Groetjes,
Floor

Anita - Vlijtige Handjes zei

Dat worden leuke sjaals. Ik dacht ook aan een tassenhaak.

inge zei

veel breiplezier! ik heb geen idee wat de bedoeling is van de tweede foto'! ik wacht in spanning op je ontknoping ;-)

mieke zei

Lekker breien, gezellig.

Het ding .... is een ring om iets in te klemmen.
Van een tassenhaak heb ik nog nooit gehoord.

grtjs Mieke

katrien zei

Ben benieuwd wat het is.
Leuke wol.

Willy zei

Mooi garen voor de sjaals.
Een tassenhaak heb ik al eens gezien, maar als het er zo ligt had ik het niet herkend.
Groetjes

Marga (MarPie) zei

Veel brei plezier alvast, die {klein}dochters van jouw zitten er strakjes lekker warm en modieus bij. Tassenhaak klinkt heel aannemelijk. Heb er ook één maar die lijkt daar niet op.

Groetjes,
Marga♥

Ria zei

Ik ben benieuwd naar de oplossing. Het zal wel een heel oud gebruiksvoorwerp zijn. Maar wat?

Ik kijk morgen wel weer. Groetjes Ria.

Miranda zei

Het ziet er mij een heel klein spiegeltje uit, maar ja die spiegeltjes die ze als lovertjes gebruiken zitten niet zo vastgemaakt...meer met draadjes, maar misschien is het een minispeldenkussentje met zo een haakje dat je als mesje kan gebruiken, of een magneetje...nee werkelijk geen idee. Allemaal pure gokjes! Nu wil ik het weten ook...nu ja als je breiwerkje weer geshowd mag worden voor en wie weet door de beide dames!

sommeke zei

Hihi, ik las naar onderen scrollend eerst het antwoord natuurlijk. Zou het niet herkend hebben als tassenhaak. Praktisch ding!
En mooie wollekes!