Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Stichter's Cushion

Ha! Vandaag is het zover: ik ga de Stitcher's Cushion afmaken! De voorkant zit al in elkaar, nu eerst het achterkantje. Volgens het patroon mag dat gewoon één lap zijn, maar ik vind het leuker om er een quiltje van te maken.


Ik heb met EQ een patroontje getekend, geprint en uit stof geknipt. Dit keer naai ik alles lekker met de hand. Vullinkje er tegen en dan doorpitten:


Nu kunnen voor en achterkant aan elkaar genaaid en ziedaar het resultaat. Eerst de achterkant:


Dan de dichte voorkant:


Zie je de knoopjes? Van dezelfde stof gemaakt. Ik had nog een klein restje DMC, daar haakte ik het lusje van:


Maar het gaat natuurlijk om de inhoud. Dus .... deurtjes open en ...TADA!!...zo is het dus geworden:


Als je op bovenstaande foto klikt, zie je hem scherper. Nog even een detail:


Altijd een beetje jammer dat de kleuren niet helemaal goed overkomen. Vooral met dit weer is dat lastig. Maar in ieder geval hebben jullie nu een beetje een idee hoe het in elkaar zit. Ik vond het vreselijk leuk om er mee bezig te zijn. Dus toch weer een Affootje. Op naar het volgend projectje....


32 opmerkingen:

Lida zei

Die is echt heel leuk geworden, hier ligt nog steeds zo'n map in de steigers, moet ik ook eigenlijk afmaken, maar kom hier en daar wat tijd tekort! Ik vind de jouwe prachtig en die mooie ster op de achterkant maakt hem heel bijzonder!
Knuffel en fijne dag
Lida

Annelies zei

Wat ontzettend mooi en met zo'n gezellige uitstraling !

Elly L zei

Oh wat is dit mooi geworden. En groot gelijk dat je de achterkant van een prachtig patroon hebt voorzien.
Fijn weekend
groetjes Elly

katrien zei

Prachtig hoor.

Johanna Zweden zei

O Chris wat is dat schitterend geworden, heb het allemaal in stukjes gezien, en wat een schitterend geheel is het geworden.
Liefs Joke

Anoniem zei

Chris wat is het mooi geworden. Geweldig om hem nu in zijn geheel te zien en zo snel in elkaar gezet.
In een woord een beauty.
Groetjes Marjan

Ans zei

Schitterend, Chris. Wat ben jij toch creatief en ook zo snel, Super gewoon! Groetjes, Ans

Rina zei

Prachtig. Wat een leuk ontwerp en die achterkant maakt het geheel mooi af.

Antje uit Urk zei

Oooh, wat vind ik dit ontzettend mooi, wat kun jij handwerken zeg!
Prachtig! Ik ga het aan mijn moeder laten zien, ik weet zeker dat die er ook weg van is!
groetjes,

Monica zei

Wauw, wat is dit leuk geworden, ook zo'n mooie achterkant gemaakt. Waar komt dat leuke stitcheriepatroon vandaan?

conny's quilts zei

Heel erg mooi!

Anita - Vlijtige Handjes zei

Wat een kei leuke map. Ik heb hem nog nooit gezien.
Groetjes Anita

AnitaS zei

Ik zit hier te zuchten van bewondering. Wat is hij mooi geworden.

Hennie zei

Dat ziet er super leuk uit, wat een prachtige stitcheries en de achterkant hartstikke mooi.

Fijn weekend Hennie.

quiltlodge gerda zei

Wat een waanzinnig leuk mapje!

Anita A zei

Wat een ontzettend mooi stukje handwerk, Chris. Ook het idee om de achterkant anders te maken, mooi geheel, hoor!!

Inge zei

Chris, wat is dit leuk!! En wat heb je dat supermooi gemaakt. Ik kijk en kijk en kijk en raak gewoon niet uitgekeken. Wat is er veel te zien, geweldig! Blijf nog even hier......

Liefs,
Inge

Lilian Pilar zei

Chris, el proyecto es precioso, los colores que has escogido y los dibujos bordados me han encantado.
Besitos
Lily

Floor zei

Wat een beeldje is het geworden!!!
Eerst dacht ik dat het een klein dingetje was, een soort grote speldenkussen, maar als ik die foto met het schaartje er bij zie, dan is het best groot.
Erg leuk hoor, veel plezier er mee.
Groetjes,
Floor

Heleen zei

Wat is dit enorm leuk geworden! Echt zo gaaf. Ben ook gek op de patronen van haar.Deze kende ik nog niet.En leuk dat je ook nog een mooie achterkant hebt gemaakt.

mieke zei

Oooohhh heel mooi gemaakt.
Het is dus een ' borduurtas ' ?
Als je het dicht doet, is het een kussen ?
grtjs Mieke

Rian, zei

Chris, ik ben helemaal sprakeloos. Wat is dat mooi geworden. Die geweldige stitcheries overal... En zo'n echte "gezellig handwerken" uitstraling. Van welke kant je hem ook bekijkt, je ziet hoe dan ook een prachtig kussen.
Geniet er maar veel van.
Liefs van mij

Willy zei

Hej Chris, ik had eerst niet door wat het zou worden, maar wat is dit mooi. Zoiets heb ik nog nooit gezien.
Fijn weekend, groetjes

MarianneD zei

Meid,wat heb je dat leuk gemaakt! Echt een schattig naaitasje...supermooi!

sylvia zei

hallo Chris, wat ontzettend leuk!!!
en zoveel stitchery-werk erin, super!!!
liefs, Syl

petronella zei

Wat heb je het weer mooi gemaakt!! Een lust om naar te kijken!

Anoniem zei

Wat is je kussen mooi geworden Chris, echt schitterend. Als je al niet deed handwerken dan zou je er nu spontaan aan beginnen gewoon om iedere keer dat mooi kussen te kunnen gebruiken. Mag ik je een tip geven wat betreft de juiste kleuren fotograferen. Neem zoveel mogelijk de foto's buiten op je grastapijtje. De kleur gras is namelijk voor je fototoestel de meest natuurlijke grijs tint. Alle kleuren komen beter tot hun recht met gras (kleur) als achtergrond. Probeer het maar eens en zou je mij willen laten weten wat je er van vind alstublieft, zou het graag willen weten.
Groetjes,
Marga♥

marijna zei

Met verbazing naar je kussentje/mapje zitten kijken. Wat ziet dat er leuk uit zeg!

foekie's fashion zei

Wat is dit een bijzonder kussen, heel mooi hoor. Groetjes van Joke

Hermie zei

waauw,waauw,waauw, wat is dat mooi geworden.

Willeke zei

Heel erg leuk!!!
Om een of andere reden was ik je blogje kwijt in mijn google reader en opeens dacht ik....he ik heb al een hele tijd geen updates van Chris gezien.....klopt vast niet!
Maar vanaf nu sta je er weer helemaal tussen.

Meis, sterkte met alle dingen die je bezig houden.
Een dikke zoen op je wang en tot de volgende keer!

Wieke van Keulen zei

Wat is dit mooi Chris, enig. Ik ben altijd dol op dit soort projectjes. En deze is top!