Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Soms heb je zo'n nacht ....

Gisteravond hing Missie Jones slap in het frame en ik slap in bed. En toen begon het. Tik .. tik ..tak ..tak .... Oh nee hè! Het regende, niet eens hard, de dakkapellen van buur en ons waren goed ingepakt in het plastic. Dachten we. Buurman had zó zijn best gedaan om alles voor te bereiden voor de loodgieter van vandaag
(hele nieuwe bedekking) en tóch begon het te lekken!! Wij uit bed gesprongen, teil en emmer, dweilen en doeken. De sier polystyreen tegels begonnen al los te laten. Toch maar proberen te slapen, maar dat getik en getak en soms een plensje, daar lukte slapen voor mij niet bij. Dus ik een quilt gepakt en op de bank beneden. Max vond het maar wat gezellig. Het plafond is door en door nat en staat bol, de tegels zijn er afgevallen. Maar vannacht slapen we weer droog hoor. Ze hebben hard gewerkt.

En ik ook! Kijk maar. Gisteravond eerst de 3 lagen aan de onderkant aan elkaar en dan aan de buis.


Dan de voor en achterkant aan aparte buizen en de tussenvulling hangt er los tussen. En hupsakee op het frame.


Op deze manier kan ik zittend de sandwich maken en hoef ik niet op de grond te kruipen! Spaart de rug. Na een paar uurtjes was ik al aan de bovenkant en kon de sandwich er af.


Inmiddels is het etenstijd en het ruikt hier toch lekker! Chago is weer aan het koken (meestal op woensdag) dus dat wordt weer een heerlijk maaltje!

24 opmerkingen:

Antje uit Urk zei

Wat naar die lekkage! Ik hoop dat het niet te groot is! En dan je nachtrust!, maar Missie zit wel mooi strak in het frame. Eet smakelijk straks en vanavond lekker vroeg er in om de slaapachterstand in te halen!
Groetjes,

inge zei

oei van dat dak en whaw van die quilt! heel mooi!

Hennie zei

Oóh wat vervelend lekkage, ik dacht al zijn ze aan het oefenen voor sinterklaas, ha, ha, ha.
Succes met quilten van je missie.

Groetjes Hennie.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Gelukkig kun je weer gerust slapen. Dit is wel een super frame. Is het eigen fabrikaat of heb je het gekocht? Helemaal geweldig. Gebruik je het ook om te quilten?
De quilt is prachtig en de rand....super!!
Groetjes Anita

Judith zei

Hè bah! Gelukkig is alles weer in orde. Oh en dan zie ik dat jij zo'n mooi quiltraam hebt! Helemaal super, die wil ik ook zo graag. Maar eerst mijn kamertje wat opruimen, uitbouwen en dan nog eens kijken. En jij voor strakjes een heerlijk wel te rusten!!

margaquilt zei

Hallo Chris
o bah wat vervelend. Dat je niet kunt slapen is tot daar aan toe maar ook nog alles nat heeeeel erg vervelend.
Maar de quilt zit mooi vast en nu kun je echt aan de laatste steekjes beginnen.
het is niet alleen Missie Jones die daar gespannen op tafel ligt maar de quilt op de achtergrond hangt er ook mooi te wezen.
Mogen wij nog weten of je lekker hebt gegeten?
Ik dat dat wel goed komt met Chago.
Liefs
Marga

Lida zei

Hier ruikt het naar gebakken vis, dat betekent dat ik het maaltje zelf moest maken, maar het was heerlijk! Je sandwich ziet er schitterend uit en ga je hem nu in de ring quilten? Wat je ook doet, veel plezier met de steekjes, knuffel
Lida

Willy zei

Wat en pech met die lekkage, maar je MJ ziet er perfect uit, super handig apparaat.
Fijne avond, groetjes

Inge zei

Nou Chris, ik heb vandaag ook een quilt gesandwicht en heb ervoor op mijn knietjes gelegen. Ik ben jaloers op jouw prachtige "hulpmiddel".
En wat een ellende dat gedoe 's nachts. Gelukkig zijn de problemen weer opgelost.

Liefs,
Inge

Anoniem zei

Het leven zit vol verrassingen !
Allemaal enig in hun soort !
Daar blijf je jong bij !

Anoniem zei

Oh heden ....ik zie dat ik echt anoniem ben !
Er onder had ik nog moeten zetten :
groetjes van Rini.

AnitaS zei

Chris ik hoop dat alles nu weer is opgelost. Ik heb wel gelachen. Niet om jullie pech maar om het idee van missie slap op het rek en jij slap op bed. Veel succes met quilten (en niet te hard in missie prikken hoor).

Annelies zei

Wat ontzettend vervelend voor jullie van de lekkage. Sterkte ermee.
Wat een prima manier om je quilt te sandwichen !

sylvia zei

wat een pechvogels waren jullie, vanavond weer slap in bed......van moeiigheid, denk ik zomaar!
handig hoor, om zo je quilt te dubbelen, ik kruip nog altijd....
slaap lekker vannacht en ik hoop dat de schade snel helemaal hersteld is!!!
liefs, Syl

katrien zei

Oei wat vervelend dat gedrup,gelukkig is het nu voorbij.
En je missie gedubbeld,succes met quilten.

marijna zei

Ik heb je foto's zitten te bestuderen hoe het apparaat werkt. Moet je me toch eens uitleggen. Eerst op een buis en dan de andere lagen op je machientje! Maar het ziet er perfect uit je gesandwichte quilt. Ohh wat erg jullie plafond! Wat een pech zeg!

Rian, zei

Dat gedruppel je zó uit je slaap kan houden, hè? Maar een nachtelijk onderonsje met Max is ook gezellig; ik hoop wel dat het weer 'netjes' opdroogt, want het wordt er meestal niet mooier op. En de quilt: wat fijn dat je hem op zo'n praktische manier hebt kunnen dubbelen. (ik herinner me nog een foto dat je over tafels heenkruipt) Ik zie nu ook pas hoe groot Missie's erf is. Het ziet er nú al mooi uit.
Succes met quilten.
Liefs,

Marga (MarPie) zei

Wat een pech de lekkage, gelukkig is het meeste leed alweer geleden. Wat wordt ze mooi hé de quilt van Missie Jones. Heel veel plezier met het quilten van har.

Groetjes,
Marga♥

Ria zei

En Chris weer lekker kunnen slapen?

Groetjes Ria.

quiltlodge gerda zei

Joepie!!!!! Ik heb je weer gevonden. En val meteen met m'n neus in de boter > wat is je Missie prachtig geworden! En meteen ook maar weer een vraag: Is dit frame alleen bedoeld om een sandwich te maken of kan je hem hier ook op doorquilten? Ik hoop, dat je lekker hebt gegeten en nog lekkerder hebt geslapen! Inmiddels ben ik toch ook maar overgestapt naar blogspot en vind nu een heleboel oude vriendinnetjes terug. :-)Groetjes, Gerda

quiltlodge gerda zei

p.s. Ik zet je meteen weer op mijn lijst op mijn blog!

Floor zei

Hè bah, een lekkend dak! En nu al die schade.
Dat is geen pretje.
Gelukkig had je toch nog zin om Missie door de rijgen.
Nu kan je ook goed zien hoe groot ze is.
Spannend hoe ze gaat worden.
Groetjes,
Floor

Marianned zei

Hé,wat vervelend van het dak...gelukkig slaap je inmiddels weer droog!
En wat een goed idee met die rollen...succes met quilten!
Ik heb morgen de Friday Sampler...ben benieuwd!
groetjes uit Houston!

Anita A zei

Niets is zo vervelend als een onderbroken nachtrust, bah !!
Missie ziet er goed uit, waarom quilt jij niet ook op het frame?
lieve groet,