Nuttig rekensommetje en frame

Heb je je wel eens afgevraagd hoeveel stuks kleding, zakdoeken en andere zaken je in je (getrouwde) leven hebt gestreken??? Sinds gisteren weet ik dat! Mijn kleindochter Roos van 14, een pittige meid die van aanpakken houdt, kwam na school bij ons binnenvallen terwijl ik aan het strijken was. Ze vroeg:
"Oma, krijgt u nou nooit genoeg van al dat zelfde huishoudelijke werk? Weet u eigenlijk wel hoeveel u in de tijd dat u getrouwd bent, gestreken heeft?"
"Nou nee Roos, dat heb ik echt niet bijgehouden hoor".
"Dan ga ik dat uitrekenen!" En ze begon er direct mee. Nu weet ik het dus: 70.200 stuks!! Of het klopt, dat betwijfel ik, maar véél, héél véél was het wel. Met jarenlang 4 kids, nog 2 extra tieners en mijn vader in huis, plus alle praktijkkleding ....... nou dan weet je het wel. Wat ik nu aan strijkgoed heb, is niet te vergelijken! En dat bevalt me prima!!

Op het logeerbed liggen doorgaans een aantal quilts. Ik kan die lappen toch moeilijk allemaal ophangen.
Maar als de kleine zus van 5 van Roos 'studiedag' heeft en hier een nachtje slaapt, tja, dan moeten ze van háár bed af. En helemaal als beertje Sina, compleet in logeer-bed meekomt. Kijk eens, Sina heeft zelfs een quiltje waarvan ik vergeten was het ooit samen met een van de andere zussen genaaid te hebben.
Ik moet dus met die quilts aan de sjouw. Maar, HOERA, daar heb ik nu een oplossing voor. Natuurlijk, het frame! Zo hoog en zo schuin mogelijk opstellen en de quilts over de 3 stangen hangen. Staat nog mooi ook en voorlopig laat ik het even zo staan. De kleine meid vindt het niet erg dat het frame in háár kamertje staat, gelukkig!

25 opmerkingen:

Annelies zei

Al die witte overhemden met dubbel manchet, ik krijg er af en toe wat van. Het hoort erbij.
Wat staan je quilts mooi op dat rek zeg.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Wow zo wordt het wel een heel waardevol frame.
groetjes Anita

Monica zei

Oh, wat leuk dat je kleindochter andacht heeft voor de hoeveelheid huishoudelijk- en strijkwerk. Nou ja, ik wil het ook niet weten hoeveel ik gestreken heb..!!
Maar wat staat dat leuk al je quilts over dat rek. Om jaloers op te worden (vooral op al die mooie quilts hoor)

katrien zei

Haha wat een strijk.Maar ja het moet gebeuren hé.
En wat hangen je quilts mooi op het frame.

petronella zei

Wat lijkt dat gezellig, al die quilts.....en ja die strijk, heb vorig weekend bij zoon nog uuuuuuren gestreken, ik kwam tot de ontdekking dat de meisjes allemaal ruches aan de zomerjurkjes hadden en die moesten nu allemaal maar de kast in....gelukkig hoefde ik de overalls van DH niet te strijken,ha,ha....

Lida zei

Geweldige oplossing zeg, staat fantastisch al die "lappen" zo uitgestald te zien! En wat een lief beertje, ja ik snap dat zij haar bed voor zichzelf en haar kroel wil hebben!
Ik ga er niet eens aan beginnen, al die vreselijke overhemden (vroeger iedere week 7! en dan die bloesjes en rokjes van de meiden en natuurlijk alles wat ik zelf droeg, maar goed dat we geen tellertje hebben bijgehouden! Ik moet vanmiddag strijken, gelukkig kan dat zittend! Fijne dag, knuffel
Lida

Miny zei

Wat grappig gelukkig is dat strijkwerk over een flink aantal jaren verspreidt ;))
Leuk idee een rek met quils, staat vrolijk in een kamer.

Groeten miny

mieke zei

Leuk, zo'n rek en nog leuker, alle quilts in het zicht.
Ik heb ze in de kast hangen over de stang van de kapstokjes.
Af en toe zet ik de kast open !

Nee, ik verzamel eigenlijk geen lapjes meer. Ik heb er genoeg.
Maar de anderen hebben graag nog lapjes en willen dan ruilen.
Dus als iemand vraagt wat ik wil hebben, vraag ik om roosjes in ecru, beige , bruin, bordeauxrood en groen. Zodat ik binnen mijn eigen lapjes voorraad kan ruilen. (de minder mooie eruit en de mooiere erin)
Ik zit dus al over de 365.
grtjs Mieke

Floor zei

Wat een strijkwerk heb je weggewerkt in je leven!
Tel daarbij nog eens op het afstoffen, stofzuigen, boodschappen doen..... nou ja laat maar, het moest nu eenmaal gedaan worden, en nog.
Leuk die quilts op dat rek, zo kan je ze mooi zien, want daar maak je ze toch voor?
Groetjes,
Floor

inge zei

wat een prima oplossing voor die quilts!

AnitaS zei

Gelukkig hoef ik tegenwoordig nauwelijks meer te strijken. Wat hangen die quilts zo mooi te pronken.

Anoniem zei

Gelukkig staat ze er zelf niet zo bij stil dat ze dat strakjes ook allemaal zelf mag doen. Wel heerlijk zo'n rekenwondertje in huis. Wat staan je quilts toch wonderschoon zo op het quiltframe. Heerlijk om het zo te zien en te kunnen bewonderen. Wat een dotje van een ienimini quiltje is dat. Dat nachtjes is e wel goed doorgekomen natuurlijk.

Groetjes,
Marga♥

Shirley zei

Oef, hier zit er nog eentje met bergen strijkgoed per week, leuk dat DGD het voor je uit heeft gerekend. En dan, oooh, ik wist niet wat ik zag, wat een prachtige stellage zo met alle quilts, helemaal super! Nooit meer stapelen op bed! Af en toe een beetje verhangen dat ze geen hangplekken krijgen. Alleen al hiervoor zou je zo'n quiltframe aanschaffen!

Erna Peekel zei

Leuk die quilts op je frame. Groetjes, Erna

conny's quilts zei

Maar goed dat je op je trouwdag niet wist hoeveel strijkwerk er boven je hoofd hing....wat veel! Mooi om je quilts zo te showen!

marijke's crea zei

Wauw dat is een prachtige uitstalling van je super mooie quilts! Da's genieten!
groetjes Marijke

quiltlodge gerda zei

Dat staat echt heel mooi. Ik zou ze nooit meer over elkaar op het bed leggen. Nou ja, tenzij je het frame nodig hebt natuurlijk om weer zo'n mooi exemplaar te maken. En als antwoord op je reactie op mijn blog > ja hoor, kopieer maar lekker!

MarianneD zei

Heerlijk zo'n kleine strijk!
Nee,ik ben ook geen liefhebber van strijken...;-)
Handig zo je frame met de quilts!

Antje uit Urk zei

Dat quiltframe staat wel heel mooi Chris!
En wat gezellig zo'n logé!
En dat strijken, ik vind het een prestatie, 70.200! Ik vind het leuk om te doen( moet ook wel, ik heb gem. 22 draaien p/w)
groetjes

Heleen zei

Strijken! Praat me er niet van dat is hier ook dagelijks werk. Lakens en nog eens lakens!Maar wat heb jij een prachtige uitdragerij zo! Staat geweldig! En lekker hoor zo'n kleine meid te logeren!

Beertje Zonn zei

Wat een leuk beertje is Sina!
Beren groetjes van,

Beertje Zonn

sylvia zei

hee, dat staat leuk, al die quilts over dat rek!! Inderdaad veel beter dan opgestapeld......en die kleintjes vinden oma's quilts altijd wel leuk, dat merk ik hier ook!!!

Willy zei

Wat hangen je quilts daar mooi aan het rek en nog één op de achtergrond, stuk voor stuk prachtig.
Leuke berekening van je kleindochter, ik hoop dat het haar niet heeft afgeschrikt, het is me nogal niet een getal.
Groetjes

marijna zei

Dat is mooi uitgestalt zo op je frame. Wat heb je toch mooie quilts gemaakt!

Ida zei

Fantastisch, wat ziet dat er ontzettend leuk uit, zoveel quilts bijelkaar; Wat een rijkdom!
Hoeveel uurtjes ben jij al niet kwijt aan lapjes aan elkaar naaien, zou je kleindochter dat ook kunnen uitrekenen haha?