Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Kerstquiltje

Ik had er echt zin in. In een compleet kerstpakketje van Ikorniquilt. Toen het dan ook met de post kwam moest het direct open. O jee!! Op het plaatje had ik wel gezien dat er een soort medaillonnetje in het midden zat, maar me niet gerealiseerd dat dat een fijn borduurwerkje was!


Met stitchery ben ik nu al wel aardig bedreven, maar met dit soort werk niet. Dus zitten turen: moet het nou over één of over twee draadjes en wat voor soort steekjes zijn het, gewoon een backstitch of iets anders? Eerst maar eens via de mail informeren hoor. Pffff, gelukkig, over twee draadjes en ik mag gewoon de backstitch gebruiken. Eigenlijk is het 'blackwork',  dus moeten de steken aan voor en achterkant precies hetzelfde zijn, maar dit quiltje wordt gedubbeld, dus je kan lekker niets van de achterkant zien. Ha, wat een opluchting! Ik had het zelfs nog vrij snel klaar. En ondanks andere dingen deze week en een paar dagen gezellige buikgriep....brrrrr.....is het topje al af. Vind je het niet schattig?


Ook leuk om eens met een heel andere kleurencombinatie te werken dan ik gewoon ben. Vooral meet grijstinten. Verandering van spijs doet eten, zo is het toch?!

Allemaal een heel fijn weekend en, o ja, kijk even bij Marijna, hebben jullie ooit zó'n machine gezien!? Geweldig!.


30 opmerkingen:

inge zei

o deze is prachtig, ik moet nu heel erg op mijn handen zitten!

Francien zei

Hartstikke leuk is het geworden Chris...leuke kleurenkombinatie met die stofjes....het is af en toe leuk om heel iets buiten je straatje te doen toch?...vooral als het zo`n resultaat heeft.....groetjes Francien.

Lida zei

Wat een schattig quiltje wordt dat, ja de meeste van haar quilts hebben wel iets van borduurwerk of stitcherie! Bep is er ook druk mee! Veel plezier met quilten en dan heb jij het vast deze kerst nog aan de muur hangen! Knuffel
Lida

Creatieveling Elly zei

Wat leuk geworden. En het is je toch maar mooi gelukt met het blackwork en natuurlijk is de achterkant precies hetzelfde zoals het moet ha ha. Anders had je het gewoon even naar Joke op moeten sturen. De reis van verzenden is langer dan dat zij het gemaakt heeft ha ha.
Fijn weekend
lieve groetjes Elly

Antje uit Urk zei

Nou, dat is weer heel mooi, je gaat als een speer Chris, Het ene werkje na het andere laat zien, Leuk!
En ook een fijn weekend!
groetjes,

AnitaS zei

Wat een beeldschone quilt is het. Je borduurwerk is hee mooi. En de borduurpolitie komt toch niet langs.

katrien zei

Wat heb je dat snel gedaan.Heel mooi hoor.Ik moet er nog aan beginnen maar zal niet meer voor dit jaar zijn.

Miranda zei

Jeetje Chris! Wat ziet dat er super mooi uit!!! Ook hier weer al zo'n hoge dosering verleidingen...werkelijk een heel mooi en fijn blok dat Marianne weer heeft gemaakt!

Johanna Zweden zei

Wat schitterend Chris, nu dat je heb je mooi gedaan, misschien dat er toch nog een borduurster in je zit!
Dank je wel voor je belletjes gisteren, Angus waarde het erg.
Fijne dag groetjes Joke en hoop dat je je weer wat beter voelt dan gisteren fijn weekeinden

margaquilt zei

Hallo Chris
Wat is dit mooi geworden.
Jij spreekt over een kerstquiltje maar het is toch niet echt alleen voor kerst.
De kleuren zijn prachtig en het borduurwerk ziet er ook heel goed uit dus jammer om dat alleen in de December maand te laten stralen.
Fijn weekend
Marga

MarianneD zei

Je hebt goed je best gedaan Chris,een tien en een griffel!
En dan weinig borduurervaring..volgens mij schuilt er een echte borduurSTER in je!
liefs,Marianne

Heleen zei

Wat een schatje!!!! Wat heb je dat netjes gedaan. Ach, de mens moet idd af en toe eens van het bekende pad af he! Maar dat is jou wel toevertrouwd. En wat een enige link! Bedankt.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Hij is prachtig en die kleuren! Mooi borduurwerk :-)
Groetjes Anita

mieke zei

Het is inderdaad een schattige top.En het borduurtje is apart en mooi.
grtjs Mieke

foekie's fashion zei

Wat een lief borduurtje en een schattig kerstquiltje. Ik ken dat borduurwerk en ik vind dat erg leuk om te doen. Groetjes van Joke

Marga (MarPie) zei

Gefeliciteerd, je hebt er weer iets nieuws bijgeleerd en met vlag en wimpel er voor geslaagd. Jammer alleen dat je het gaat dubbelen, kunnen we niet dat mooi "blackwork" aan de achterkant zien. Ach, je kan niet alles hebben hé? Een heel leuk klein quiltje waar je ieder jaar weer opnieuw van kan genieten met kerst.
Fijn weekend voor jou en de jouwe.
Groetjes,
Marga♥

Willeke zei

Eerst even aan jou vertellen dat ik je blokken super vind, daarna ga ik bij Marijna kijken, grinnik

Miny zei

Wat een leuk quiltje mooi met een borduurtje in het midden.
Dat heb je snel gefikst ;))

Groeten Miny

Monica zei

Wat een beeldig kerstquiltje, en met een borduurtje in het midden, leuk hoor

Floor zei

Wat een prachtig klein quiltje!
Vooral die kleuren spreken me erg aan.
Die maandverbandmachine is ook erg leuk haha!
De oude tijden herleven, maar gelukkig zijn ze nu beter.
Groetjes,
Floor

Willy zei

Hej Chris, vervelend buikgriep. Het blok is prachtig en het borduurwerk ziet er prima uit. Misschien toch leuk voor nog eens ;)
Fijn weekend, groetjes

Annelies zei

Wat een mooi en lief quiltje !

Anita A zei

Hoi Chris, vervelend die buikgriep, hoop dat het gauw voorbij is.
Je borduurwerk ziet er goed uit, misschien toch wat vaker doen??
Het quiltje is schattig, ik had hem al voorbij zien komen op het Web maar kan me nog steeds beheersen, maar vind hem wel erg leuk!!
lieve groetjes en beterschap,

Marijke Korving zei

Hallo Chris, Wat een prachtig quiltje ik vind het een hele mooie kleurcombinatie,en een mooi boorduurtje geniet altijd van je blog
groetje s Marijke

Marijke korving zei

Net verhuist en het lukt nog niet allemaal, Maar nu met blog verwijzing (hoop ik)

Inge zei

Wat een dot van een quiltje, maar ja, het pakketje komt dan ook van Marianne. Ik kan het weten, wat bij haar vandaan komt, is altijd super!! En jij hebt het natuurlijk heel vakkundig in elkaar gezet, maar dat is logisch, toch? LOL

Liefs,
Inge

Erna Peekel zei

Ach........ wat is dit weer een leukerd. Echt superdesuper. Groetjes, Erna

marijna zei

Hahaaa, nu weet ik waarom er zoveel meisjes kwamen buurten bij mij! Jij hebt ze even door gestuurd! Jou borduur/quiltwerk ziet er erg mooi uit! Heerlijk hge die Kerst voorbereidingen.

quiltlodge gerda zei

Beeldschoon!

sommeke zei

Kom weer bijlezen ....
en je complimentjes geven voor dit prachtige quiltje! Mooi geborduurd. Ik zou ook raad moeten vragen voor dit borduurwerk.
En bah, dan nog buikgriep!