Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Gesmuld!!

We hebben gister gesmuld! In alle opzichten. Toen ik van huis ging, rook het al heerlijk in huis. Chago was al vroeg aan het kokkerellen. We, dat zijn Marjan, Joke en ik. Marjan woont hier niet zo ver vandaan en Joke was tamelijk in de buurt, dus dat was makkelijk afspreken. Eerst naar Marjan. Smullen van koffie

met een joekel van een gevulde koek, bijpraten, lachen! en het prachtige borduurwerk God Jul van Joke bewonderen. Ze heeft er al 17 af en ze zijn toch mooi!!! Ongelooflijk, zo fijntjes.

Marjan's DH kwam er ook gezellig bijzitten en vertelde over een netje om garnalen te vissen dat hij zelf had geknoopt. Het boekje met de knoop werd er bij gehaald. Een oud boekje met zoveel leuke patronen, bijvoorbeeld vitrage stoppen. Marjan had nog wel wat oude vitrage voor me liggen, kon ik dat ook eens doen, haha!! Nee hoor Marjan, daar begin ik maar niet aan.

Daarna smullen van heerlijke broodjes en toen naar De Opkamer in Middenmeer. Ik vind dat een heerlijke frisse winkel met een héél breed assortiment en hele aardige mensen. Dat was natuurlijk ook weer smullen. En weet je wat??!! Ze hebben me aan het breien gekregen!! Ik kocht één bol voor zo'n enig hip sjaalgeval dat helemaal in de mode is. Laat de foto aan het eind zien. De dames wilden daarna beslist het winkelcentrum hier in HHW zien. Het centrum 'waar het áltijd weer voor is'. Niet zo lang geleden is het uitgebreid en het is echt mooi geworden. En groot.

Toen hier naar huis waar Chago alles klaar had staan en eerst nog koffie voor ons maakte. En wéér was het smullen, nu van de Paëlla en de heerlijke sla. Hij kan er wat van hoor. Het was zó lekker en ontzettend gezellig.

Tja, er moest natuurlijk wel afgewassen worden. Dank je wel Marjan. En Joke moest even haar site checken.


Toen werd het zo lang-zamerhand tijd voor de breiles! Marjan had al eens zo'n sjaal gemaakt, Joke en ik niet. Dus juf Marjan heeft ons op weg geholpen.

Ik moest wel eerst de kruipkast induiken om een paar breinaalden te pakken. Gelukkig wist ik wáár ik moest zoeken, maar ik heb ze in járen niet gebruikt. Ik heb van de dag genoten. Het was heerlijk ontspannen en we hebben heel wat afgelachen. Marjan en Joke, en Chago natuurlijk, héél erg bedankt!

En kijk eens wat ik al gebreid heb! Leuk hè?!



25 opmerkingen:

Lida zei

Jij ook al aan de brei, lijkt wel een virus! Zag die pan met heerlijke paëlla van Chago en moest direct aan die pan denken die John maakte en jij met ons deelde. Heel gezellig jullie drietjes zo te zien en ik had het dus goed gedacht dat het deze twee waren die bij jou binnen kwamen vallen! Nu geniet maar lekker na en brei ze! Knuffel
Lida

Anoniem zei

Och, wat leuk die foto's {krijg wel honger nu} en zo duidelijk dat jullie er een heerlijke dag van hebben gemaakt. Dank je wel Chris dat wij er ook een klein beetje van mogen mee genieten.

Groetjes,
Marga♥

AnitaS zei

Wat een leuke dag hebben jullie gehad en wat was ik er graag bij geweest. Niet in het minst natuurlijk vanwege de paella van Chago. Je sjaal ziet er heel erg leuk uit.

Quiltendewilma zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad!!
Ziet er reuze gezellig uit,... Deze sjaal ziet er erg goed uit,..

quiltlodge gerda zei

Hartstikke leuk! En wat een geweldig dagje hebben jullie gehad.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Dat was een leuk dagje.Ik ben ook begonnen aan zo'n sjaaltje. Ze zijn zoooo leuk maar bij mij 'stond' hij op tafel. Hups alles weer uitgehaald....
Groetjes Anita

Miny zei

Wat een heerlijk bezette gezellige dag. Leuke kleur sjaal wordt het.

Groeten Miny

margaquilt zei

Hallo Chris
Fijn hoor dat jullie zo genoten hebben.
De dag was wel goed gevuld zeg ik maar heerlijk toch om met z'n drietjes gezellig zo'n dag te vullen.
En dan nog aanschuiven bij kok Chago wat wil je nog meer.
Lieve groeten
Marga

Cisca, Servie zei

Hallo Chris, Heerlijk he zo,n dagje met gelijk gestemde vrouwen. Jij bent al net zo,n geluksvogel als ik met een man die graag en lekker kookt. Je boekje is vandaag al aangekomen, Het is echt supersnel gegaan en wat is het een leuk boekje. Wij krijgen begin maart een kleindochter dus mijn voorspelling dat ik het voor m,n kleinkind zou maken was zo slecht nog niet. Wij hebben hier nu nog warm en droog weer maar als het wintert dan kan het ook goed winteren. Het breigaren voor de sjaal had ik al eens meer op eoa blog zien langs komen maar hier heb ik het nog niet gezien. Nogmaals heel veel dank voor het boekje

Floor zei

Wat heb je weer een supergezellige dag gehad!
Wat zou je toch moeten zonder al die leuke vriendinnen!
Wat een prachtig fijn borduurwerk is dat (niets voor jou?)
De maaltijd ziet er ook lekker uit, maar wat een berg!
Zeker honger gekregen allemaal.
Groetjes,
Floor

Annelies zei

Leuke foto's. Je ziet dat jullie het gezellig hebben gehad.

foekie's fashion zei

wat een heerlijke dag hebben jullie gehad, die Joke reist wat af en wat een mooie borduurwerken maakt zij. Die pan paella ziet er heeeerlijk uit zeg, dat was smullen. Ook nog aan de brei, gezellig hoor.
Groetjes van Joke

Inge zei

Wat een heerlijke dag, Chris en het eten van Chago ziet er voortreffelijk uit!
Je sjaal wordt superdesuper leuk! Vorig jaar heeft Syl er voor mij eentje gebreid en die hangt nu af en toe weer om mijn nek.

Liefs,
Inge

Ida zei

Leuk die sjaal! Ik heb er ook twee gebreid, een zwarte en witte, maar deze kleuren zijn ook superleuk!
Aan de foto's is te zien dat jullie het gezellig hebben met elkaar, waardevol he zulke lieve vriendinnen en dan nog dezelfde hobby, Wat wil een mens nog meer. En tot slot een heerlijke maaltijd waar je zelf niets aan hoeft te doen, ben er lichtelijk jaloers op.
P.s. Er is nog plaats op de boot
;-))

Francien zei

Hallo Chris....bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog....ik ben al een tijdje volgster van jouw blog en wat is het hier gezellig!!...
Wat zullen jullie een fijne dag samen gehad hebben en leuk worden jullie sjaals zo te zien....jij maakt ook prachtige quilts en siggies zeg!! kortom...het is altijd leuk hier even bij je te kijken en te lezen.........groetjes Francien

petronella zei

Vind het erg leuk dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad! De gezelligheid straalt er vanaf. Deze vriendschappen moet je koesteren!

sylvia zei

leuke dag, Chris!!!
en die paella heb ik een keer geroken: mmmmm!!
groetjes, Syl

Anoniem zei

Chris en Joke, jullie bedankt voor de gezellige dag en Chago voor de overheerlijke paela.
Heb van alles heel erg genoten en Chris het ligt goed.
Groetjes Marjan

Hilda zei

Dat ziet er lekker uit. Wat hebben jullie het gezellig met elkaar en dat is jullie van harte gegund. Zo volgen wij op de voet waar Joke zit. Groetjes

marcella zei

wat een gezellige en feestelijke dag. Ik weet precies wat je zit te breien, ik heb er zelf ook een paar gemaakt, al vind ik het 'breien' zelf niet zo heel leuk. Het resultaat is wel enig en zo heb ik o.a. voor zus en dochter al een mooi rood sjaaltje klaar.

Willy zei

Hej Chris, wat hebben jullie een gezellige dag gehad en een heerlijke afsluiting met de paella van Chago. Joke zal ook terug kunnen kijken op een fijne tijd in Nederland. Ik zie nu ook hoe fijntjes de borduurwerkjes van Joke zijn. prachtige serie die ze aan het maken is. Leuk dat je de breipennen uit het vet hebt gehaald, misschien bevalt het breien wel heel goed en komt er nog een vervolg.
Fijne dag, lieve groet

Heleen zei

Dat ziet er idd heel gezellig allemaal uit. En ik ruik de pan met eten bijna. Mmmmmm....
Mooie kleur wol van je sjaal. Zal met de feestdagen chique staan.

Corrie zei

Chris wat enig om de foto's te zien, de verhalen van dit log had ik al per telefoon vernomen, ook al zo leuk om je stem te horen.
Nu kan ik jullie allemaal op de foto zien en die heerlijke pan met eten van Chago bijna ruiken.
Wat een bof dat hij zo lekker kan koken.
Enig om je sjaal ook te zien, wie weet ga je wel sokken breien hierna ;- ))
Het borduurwerk van Joke is prachtig zoals altijd!

Johanna Zweden zei

O Chris als ik dit zo zie, dan zit ik nog helemaal na te genieten, en ja wat was het eten heerlijk, wou Chago zo even mee nemen naar hier, zodat hij Angus kon leren koken, en dan gaan wij heerlijk samen quilten, borduren, nu noem maar op.
Wat een heerlijke dag hebben we gehad, nu dat kunnen zo ons niet meer afnemen, en we houden hem er dan ook in.
Ik heb dus inmiddels 4 sjaals af, het is een verslaving.
Kijk uit naar het volgende bezoek en ik hoop dan in je idilletje te kunnen zitten
Fijn weekeinden liefs joke ook aan Chgao

sommeke zei

't Is al even geleden maar toch :
hoooo die pan zag er verrukkelijk lekker uit, de inhoud hé!
Goeie kok Chago!