Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De ontknoping

Het zit in een klein doosje dat dochter en kleindochters na de zomervakantie voor mij meenamen.


Ik heb het bijna altijd bij de hand, vooral als ik uitgebreid de stad in ga of eens gezellig met een vriendin op stap ga. Natuurlijk moet er dan ergens een bakkie gedaan worden, het liefst buiten op een terrasje. Dan gaat het doosje open, ding er uitgehaald en kijk, dan ziet het er zó uit:


Nou weet je nóg niets, haha. Het rondje kan een halve slag draaien en als er nou geen plekje meer vrij is op de stoelen of op het tafeltje (ligt natuurlijk vol met inkopen....) dan leg je het rondje op de rand van het tafeltje .....


..... en ja, je hangt je tasje er aan, zodat het niet op de grond hoeft te staan.


Dus het is inderdaad en TASSENHAAK. Sommigen van jullie wisten het wel en Rian heeft er zelf eentje. Toen ik het kreeg, moest ik natuurlijk ook raden, maar ik kwam er niet uit hoor. Ze moesten het me voordoen. Dat rondje heeft 2 kanten, een zwarte en witte, voor een glad én voor een stroef oppervlak. Tijdens de vakantie in Limburg heb ik het regelmatig gebruikt. Echt handig.

Carolyn, special for you! I believe that the pictures clearly show what it is. Not necessary anymore, while enjoying your cup of coffee outside in town, to put your beautiful bag on the floor. Hugs from Holland!


19 opmerkingen:

AnitaS zei

Handig he. Ik heb ze jaren geleden al eens in Spanje kunnen kopen.

Martine zei

Ik had het niet geraden maar wat een chique hebbedingetje. Vind de tas die er aan hangt ook erg leuk.

Lee Prairie Designs zei

Very clever---- never would have guessed it! I have been waiting for some type of clue! :)HEE_HEE

Hugs, Carolyn

Miny zei

Wat een grappig idee,
leuk hebbedingetje.

Groeten Miny

quiltlodge gerda zei

Nou, daar was ik nou van z'n lang van ze leven niet op gekomen. Heel handig hebbedingetje.

Lida zei

Zijn inderdaad hartstikke handig, mijn moeder heeft er ook een, vandaar dat ik het nog wist! Knuffel
Lida

Erna Peekel zei

Inderdaad erg handig. Groetjes, Erna

Hennie zei

Wat een handig haakje is dit, nou ik was er ook niet opgekomen hoor.

Groetjes Hennie.

inge zei

wat een leuk idee!

foekie's fashion zei

Wat een leuk kadootje en erg handig hoor. Groetjes van Joke

Willy zei

Best wel handig. Ik heb het nog nooit ergens zo in gebruik gezien.
Groetjes

mieke zei

Handig, je tas zal vermoedelijk ook niet zo snel gepikt worden.
Heb je enig idee, waar zo'n haak te koop is ?
grtjs Mieke

Jenni zei

Wat leuk dat je het gebruik van de tassenhaak zo uitgebreid laat zien met een complete fotoreportage :-)
Ik wil je hierbij ook nog even bedanken dat je je op mijn weblog hebt aangemeld als volger....je bent de eerste!

Monica zei

Zo, dat is handig! en nu natuurlijk niet vergeten als je vertrekt :-)

Floor zei

Handig ding, ik had het al eens in een duur restaurant gezien, daar deed de ober de tas voor je aan zo'n haakje.
Meenemen is handig, vooral als je op lapjesjacht gaat, dan zijn alle stoelen bezet natuurlijk.
Groetjes,
Floor

sylvia zei

handig, he?! Ze hebben ze ook met je letter erop......maar ik durf er niet aan, loop meestal met veeeels te zware tassen.....;)
liefs, mij

Willeke zei

Wat grappig. Ik heb het nog nooit gezien!

Verschrikkelijk handig en je tas blijft lekker schoon.

Enige map met 'schatten' !!!

Hartelijke groetjes,

Corrie zei

Oh wat leuk! Ik heb erook ooit een logje over gemaakt en heb er dus ook een.

MarianneD zei

wat superhandig! Ik zou er zo eentje kopen als ik wist waar!
Ik probeer altijd een extra stoel te bemachtigen...;-)