Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De Mini-Bee

Maar eerst wat anders. Mijn keuken is weer verrijkt met 2 enige theedoeken, aan komen vliegen uit Zweden. Ome Jan had weer zijn best gedaan! En Joke natuurlijk niet minder, dat snappen jullie wel. Twee gezellige doeken met fruit. Hartstikke leuk Joke!

Afgelopen woensdag waren Ruth en ik weer samen aan het naaien op onze minibee. Ruth is al met haar 4e mandje bezig! Ik vind het zo leuk dat ze zo enthousiast is. Eerst dacht ze: ik maak maar één mandje in de 14 dagen. Maar nu wordt het wel elke week een mandje.






Ik had de Stitcher's Cushion onder handen. Alle stitchery's zijn klaar. De hartjes met de vlindertjes worden kleine spelden kussentjes en die moest ik nog appliceren. Ik doe dat met needle turning. Dat bevalt me prima.

Wat je op bovenstaand fotootje ziet, wordt de.bovenkant van het kussentje. Daarop komen de paneeltjes die ik in DIT logje liet zien. Dat zijn net deurtjes. Als de hele bovenkant in elkaar zit, laat ik het weer zien. Dus nog eventjes geduld.

Van Ruth kreeg ik ook een boekje mee met allemaal wiskundige formules!! Geweldig. Ik had het er laatst met haar over dat ik sommige formules om hoeken en zijden uit te rekenen vergeten ben. En ziedaar, hier staat het allemaal in! Dat wordt dus even de hersentjes oefenen!


20 opmerkingen:

Lida zei

Wat ziet dat er allemaal gezellig uit! Ik vind de stofjes en stitcheries hartstikke mooi, ben benieuwd hoe je dat biesje gaat gebruiken. Nu die wiskundige formules hoef je mij niet uit te leggen, heb er geen kaas van gegeten! Fijne dag, knuffel
Lida
P.S. Gave theedoeken!

Anita - Vlijtige Handjes zei

Oh die Brolly's wat een gezellige theetantes. Een leuk stofje heb je gebruikt. Het mandje van Ruth is ook mooi.
Groetjes Anita

katrien zei

Wat leuk je stitcheries.Altijd gezellig zo'n mini-bee,mooie mandjes ook.

Heleen zei

Wat een schitterend mandjes blok! En zulke mooie stoffen. Je sticherie kussen word erg mooi. Leuk ontwerp met luikjes. En wat kun je netjes appliceren. En...slimme tante ben je hoor.Even je op de wiskunde storten. Maar idd vind ik het ook leuk om zo zelf uit te rekenen.Fijne dag!

sylvia zei

Wat een leuke stitchery'tjes!! En ga je vanaf nu wiskundig verantwoorde quilts maken......;)
Lief hoor, van Joke, zulke theedoeken: die ga je toch niet gebruiken, he, die hangen toch gewoon mooi te zijn?????
fijn weekend, liefs, Syl

foekie's fashion zei

mooie theedoeken en leuk dat wiskundeboekje en gezellige stitcherietjes. Groetjes van Joke

Marga (MarPie) zei

Ze gaat echt als een speer, wat heel motiverend is natuurlijk. Wat gezellig zo heerlijk gewoon.
Als ik zie hoe jij doet appliqueren onvoorstelbaar mooi. Knap dat jij daar tijd voor vrij maakt om alles uit te rekenen, ik ben lui en gebruik daar speciale linialen voor, net zo makkelijk. Fijn weekend Chris.

Groetjes,
Marga♥

AnitaS zei

Mooie theedoeken heb je gekregen. Je stitcheries en stofjes zijn erg mooi. Ik ben erg benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. Ik ben een grote fan van Bronwyn.

Willy zei

Wat gezellig zo'n mini bee en mooie mandjes en sticherie.
Ome Jan van Joke heeft flink z'n best gedaan en het resultaat mag er zijn.
groetjes

marcella zei

mooie theedoeken! en de mandjes van je bee-genoot zijn ook prachtig

Anita A zei

Wat worden de mandjes van Ruth mooi, en een lekker tempo !!
Wat zijn jouw Sticheries leuk geworden, is het familie van Missie Jones?
Wiskundige formules, dit was toch een leuke hobby? Help geen wiskunde voor mij.
Maar ik weet nu wel waar ik zijn moet als ik geen berekening voor de stof kan maken,hahahaa!!!

quiltlodge gerda zei

Dat is handig zo'n boekje. En wat een schattig kussentje wordt dat. groetjes

margaquilt zei

Hallo Chris
Wat een schattige borduurtjes.
Heerlijk he om zo samen te zitten werken aan een hobby.
Fijn weekend.
Marga

petronella zei

Wat was het weer gezellig bij je op de koffie!(de koffie heb ik zelf maar ingeschonken)Wat maak je toch weer mooie dingen.....ik geniet ervan!!

Miny zei

Wat een grappige stitchery, de mandjes zijn mooi, wat gezellig om dat zo samen te quilten.
Goed weekend!

Groeten Miny

Inge zei

Wat een mooie mandjes maakt Ruth! Volgens mij is ze een natuurtalent.
En jouw kussen wordt geweldig. Zo mooi gestitcht en geappliceerd. Ik geniet alleen al van de foto's!

Liefs,
Inge

Rian, zei

Wat een originele theedoeken van Joke. leuk, Chris.
En Ruth: Petje af voor je prachtige mandjes :)
Je stitcher's cushion vind ik ook geweldig. Zo mooi gestitcht, en de kleurtjes: Súper. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Groetjes van mij,

Johanna Zweden zei

Wat leuk die Bee Chris, kan me voorstellen dat je geniet van zo een ochtend en dan ziet hoe de dames vorderingen maken
Nog heel hartelijke bedankt voor de gezellige dag , en heerlijk dat we zo met zijn 3tje op stap waren, en dat we thuis kwamen en dat Chago dat heerlijk eten had klaargemaakt, zit nog na te smullen Chago.
Je map is enig geworden zo, heb hem in het eggie gezien, en dan is hij nog mooier.
Liefs Joke en een fijn weekeinden

Floor zei

Jeetje, wat een moeilijk boekje lijkt me dat! Maar wie weet heel leerzaam, en dat is soms ook heel handig.
Je borduurtjes zien er schattig uit. Ben benieuwd hoe het precies gaat worden want dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Groetjes,
Floor

sommeke zei

Wat een lieve borduurtjes op dat cushion.
Echt? Vind je wiskundige formules zo leuk?
Beeeeuuuu ;-)))