Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Zichtbare tijd

Sinds kort hebben Ruth en ik om de 14 dagen samen een minimini Bee. Ongeveer 1½ jaar geleden hielp ik haar de eerste beginselen van het patchen en quilten te leren en ze heeft inmiddels al 4 kussens gemaakt! In het voorjaar waren we bij Den H&W en viel ze voor een prachtige doos met lapjes en patroon voor een eenpersoons quilt, 24 mandjes afgewisseld met grote blokken en driehoeken. Prachtig. Tijdens onze vorige mini Bee deden we het voorbereidende werk: de grote blokken en driehoeken snijden. Die liggen nu apart. Maar ze begon ook alvast aan haar eerste mandje. Deze keer kon ze dat eerste mandje al showen! Ik liet haar mijn Missie zien en toen maakte ze de opmerking:
"Er gaat wel heel veel tijd in zitten hè, in dat patchen en quilten, maar het is wél ZICHTBARE TIJD!"
Ik vond dat zó'n prachtige uitdrukking. Zo is het toch maar net, al dat werk aan een quilt is geïnvesteerde en zichtbare tijd.


En terwijl Ruth met haar 2e mandje aan de gang ging, kon ik lekker met een stitchery verder gaan. Het is een onderdeeltje van het Stitchery kussentje waar ik hier al eerder wat van liet zien.
Ik heb een Bee heel lang gemist en ik vind het heerlijk om weer een vaste afspraak te hebben en gezellig samen bezig te zijn.



Als je nog mee wilt doen met de Give Away, klik dan even HIER.


15 opmerkingen:

Anoniem zei

Het ziet er heel gezellig uit bij jullie en wat een geweldige opmerking van Ruth.
Wat een prachtige stoffen voor haar mandjes.
Jouw stitchery is trouwens ook niet te versmaden.
Een hele fijne dag.
Groetjes Marjan

Heleen zei

Wat gezellig zo'n mini Bee. En mooie stokjes en werkstukken liggen op tafel. Hier hangt inmiddels ook heel wat zichtbare tijd aan de muur!

marcella zei

dat is zeker een prachtige opmerking. Ik vond het wel eens jammer van al mijn uren muziek-studie, die waren door het raam vervlogen ;) Iets 'tastbaars' overhouden aan de vele uren werk vond ik zeker in het begin geweldig.

Floor zei

Wat gezellig zo'n mini-bee!
En wat een mooie uitdrukking, die moet ik onthouden: zichtbare tijd!
De tijd gaat toch al zo snel als je ouder wordt, en dan is het fijn dat je de tijd kan aflezen aan de quilts die je hebt gemaakt.
En vergeet niet de lol die je hebt als je er aan bezig ben, vooral als je samen werkt.
Groetjes,
Floor

Nelleke zei

Hallo Chris het is een mooie uitdrukking en wat leuk zo samen een mini bee.Ik vind het ook altijd zo fijn om met andere te handwerken die middagen zijn altijd zo om.Prachtige stitcherie ben je aan het maken het is een van mn favoriete ontwerpster Bronwyn Hayes.Er staat nog een bom van haar bij de maandelijkse blokken die Carla op het prikbord doorgeeft.Groetjes en nog een fijne week Nelleke

AnitaS zei

Gezellig om met iemand samen te kunnen handwerken. Knap dat ze al zo veel kan doen. Jou stitcherie is weer zo leuk.

Lida zei

Ja als je samen aan iets werkt dan stimuleert dat en het is gewoon hartstikke gezellig! Jullie zijn beide lekker bezig met prachtige stoffen en garens! Groetjes
Lida

Rian, zei

Wat ziet dat er gezellig uit, Chris, zo samen bezig om iets moois te creëren. Pluim voor Ruth, zowel voor haar werk als voor haar rake uitdrukking. Zo is het maar net.
Liefs van mij,
Rian

Anita A zei

Handwerken kun je makkelijk alleen doen, maar met z'n tweeën is het natuurlijk wel veel gezelliger. Je kunt lekker kletsen met elkaar en ideeën uitwisselen tijdens het werken, leuk hoor !!
Die stoffen zijn erg mooi waar Ruth mee aan het werk is.

katrien zei

Wat leuk om samen te patchen.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Ja ik vind het ook leuk om samen te patchen en freubelen. Mooie blokken van je vriendinn en een hele leuke stitcherie van jou. Heb je de quilt 'the Gift for chtistmas'van de Brolly dames gezien?

Groetjes Anita

Erna Peekel zei

Gezellig hè zo samen lekker bezig zijn.

Hennie zei

Ja zichtbare tijd, dat is een goeie ! ! ! Gezellig samen bezig zijn, het mandje en je stitchery zien er erg leuk uit.

Groetjes Hennie

margaquilt zei

Hallo Chris.
Wat een mooie stofjes gebruikt jou quilt vriendin.
Heb jij een patent op het borduren van mooie dametjes met mooie hoedjes?
Wat zou ik graag bij jou om het hoekje wonen om samen aan de slag te gaan.
Veel plezier samen.
Groeten
Marga

Marga (MarPie) zei

Een bee is altijd gezellig groot of klein, geniet er dan ook maar lekker van. Wijze opmerking van Ruth. Laat je ook eens een fototje van het mandje zien alstublieft?

Groetjes,
Marga