Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Verdraaid!

Februari of maart 2011. Op m'n gemak drentel ik door ons overdekt winkelcentrum. Ik heb alle tijd, dus ik loop hier en daar naar binnen, kijken en uiteraard voelen. Dat doen we toch altijd? Niet dat ik wat nodig heb hoor, gewoon leuk is het. Alle bekende winkels heb ik al gehad. Nu loop ik een kleine kledingzaak binnen en .....DAAR HANGT HIJ!!! Modelletje! Wat een kleuren! Ik val nou eenmaal op kleuren. Toch maar even passen? Ziet er wel als mijn maat uit. De juffrouw schiet me te hulp, natuurlijk.
Hij past precies .... als ik de knopen iets verzet en daar is meer dan genoeg ruimte voor. Toch maar even overleggen thuis. "Hangt u hem even voor me apart? Ik woon vlak bij". Dat is geregeld en thuis is het ook snel geregeld. En daar hangt mijn nieuwe jas thuis te wachten tot het juiste weer. Mag hem binnen 8 dagen ruilen. Na 10 dagen is het zover. Ik ga hem dragen. Er zitten natuurlijk zakken in. Even een zakdoek in mijn
linker zak stoppen. Hè, waar is die linker zak nou? Ik zie de gleuf toch zitten, hoe kan het dan dat ik er niet in kan...? Eens even goed kijken. VERDRAAID! Hij zit er verdraaid in, ik moet mijn hand naar achteren steken. En moet je nou eens kijken, de onderkant trekt aan één kant helemaal omhoog. Jas maar even helemaal uit doen en eens goed bekijken. Dat had ik natuurlijk in de winkel moeten doen! Het lijkt wel alsof één deel van de klokkende onderkant verwisseld is en de voering is verkeerd aan de onderkant van de jas vastgenaaid. Grrrr. Ik ben uren bezig geweest om alles voorzichtig los te tornen, om te draaien en te persen. Maar het is gelukt! Alles zit nu prima.

Zo, en nu ga ik een boodschappenlijstje voor morgen maken. Dan ga ik naar de Grote Stad, Amsterdam. Missie Jones gaat met me mee, dan kan ze zelf een mooie border voor haar tuintje uitzoeken. Lekker op ons gemak, ik heb de hele dag en hoef lekker niet te koken. Dat doet mijn geweldige DH!!


16 opmerkingen:

Lida zei

Oh jéh wat een toestand, maar je hebt gelijk het is helemaal jouw jas, wat leuk die verschillende stoffen en kleuren! Past perfect bij jouw zonnige natuur! Fijn dat je hem toch goed hebt gekregen en natuurlijk kon je hem niet meer ruilen, maar dit was dus een fabricagefout en daar mag je echt wel mee terug gaan en door de winkelier laten herstellen, maar handige jij hebt het dus zelf opgeknapt! Veel plezier jij en Missie morgen, wat zul jij het Amsterdamse grauwe straatbeeld opfleuren! Knuffel
Lida

AnitaS zei

Goed van je dat je hem helemaal zelf weer goed gemaakt hebt. Het is wel een hele leuke en fleurige jas. Morgen wordt het heel mooi weer dus veel plezier voor jou en missie. Laat haar maar een hele mooie randstof uitzoeken. Zij moet natuurlijk wel in de quilt wonen.

Lee Prairie Designs zei

Beautiful jacket Chris...have fun in Amsterdam with your "get-rrr" done shopping list! I wish I could be with you so we could have lunch together and check out all the fun shops!

Have a great day....that Mr of yours is something else to fix his special dinners for you...he's a keeper...I think you already know that...I have one too!

Hugs, Carolyn

inge zei

mooie jas, gelukkig is het in orde gekomen! en veel plezier in A'dam? ga je op bezoek bij Merel in Birdblocks? of bij DH&W? omdat je schrijft dat je een border zoekt.

Rian, zei

Wauw, wat een kleuren. Doet me aan Jozef's jas denken :)) Helemaal een "Chris" jas. (is vast door een leerling in elkaar gezet op dat atelier) En heerlijk een dagje zonder haast met Missie op stap voor o.a. een hele leuke boodschap... en dan thuiskomen en dan heeft daar een geweldige DH heerlijk voor je gekookt...Wát een dag! Geniet ervan lieve Chris!!
Rian

margaquilt zei

Wat een mooie jas helemaal top.
Zal jou mooi staan al die kleurtjes.
Alleen even heel vervelend dat er nog iets aan veranderd moest worden.
Wat heerlijk dat naald en draad in zo'n geval jou niet vreemd is.
Krijgen wij nog een show te zien van Chris met jas.
Wat zal Missie blij zin met een dagje uit wens jullie heel veel plezier.
Groeten
Marga

Ria zei

Je hebt wel een shopdag verdient Chris. Wat kan het lastig zijn om alles weer goed te krijgen je moet nu eenmaal veel meer uithalen dan je lief is. Veel plezier in Mokum morgen

Groetjes Ria.

Antje uit Urk zei

Dat is een mooie jas!!! En balen hé dat er dan een fout in zit, en dan is het handig als je handig bent(LOL)! Veel plezier met deze prachtige jas! En genietze in onze mooie hoofdstad!
groetjes,

mieke zei

Jeetje, wat een gedoe met de jas.
Gelukkig heb je het voor mekaar gekregen.
Fijne dag morgen.
grtjs Mieke

Miranda zei

Keileuk jaske Chris...al is al dat werk eraan weer wat minder. In ieder geval is jou Amish quiltje weer lekker opgeschoten..

Heleen zei

Zo'n jas heb ik vorig winter ook staan passen. Maar ik had hem niet nodig dus laten hangen. Maar ik vind het nog steeds een enige jas. Wat balen dat hij helemaal verkeerd in elkaar zat.Gelukkig ben jij zo handig dat je het weer voor elkaar hebt kunnen krijgen. Veel plezier in A'dam!!

MarianneD zei

Wat een kleurige jas,past helemaal bij jou!Vervelend om je nieuwe jas helemaal te moeten vermaken...maar hij past je nu vast geweldig!
En,was het gezellig in Amsterdam?
Geslaagd met de border?

Marga (MarPie) zei

Knap staaltje werk heb je daar geleverd Chris. Het ziet er ook wel heel mooi uit die jas van jouw.
Rode {of paars} sjaal en wanten, dan staat zo goed bij je licht grijze haren {ben ik jaloers op} Het is al laat je bent al terug uit de grote stad, ben benieuwd wat het geworden is voor de rand van Missie Jones.

Groetjes,
Marga♥

sommeke zei

Oooh woooow, wat een kleurrijke jas!
Wel jammer van het werk dat je er nog mee had ... maar dat heb je zeker prima opgelost!
Veel plezier op stap met Missie Jones!

Johanna Zweden zei

O dat is het jasje waar je over vertelde, waar alles verkeerd aan was, maar gelukkig dat je het in orde hebt gekregen Chris, want het is schitterend, hoop dat je hem draagt als ik naar je toe kom: Kijk er naar uit
Heerlijk dat je zo goed bent geslaagd in Amsterdam, dat hoor ik ook wel, want het is vandaag afscheid nemen van alle logjes, heb nog veel te doen.
Groetjes Joke en tot bels volgende week

Saskia zei

Wat een leuke jas!
Goed dat je zelf zo handig bent om hem in orde te krijgen.