Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Variahexjes

In een van mijn laatste logjes van Weblog schreef ik over de hexjes waar ik mee begonnen was:
Ja, je ziet het goed: Chris is aan het hexen!! Een paar maandjes terug had ik me net op Quilt & Zo geab-bonneerd en de eerste de beste keer dat ik het blad binnen kreeg, stond daar de Variahex in. "Oh, wow", dacht ik. Ik was gelijk enthousiast.
"Daar ga ik wat mee doen, met m'n rode lapjes". Dus af en toe maak ik er een, als afwisseling. Hier zit ik nog lekker buiten in het zonnetje, dat kan je wel aan het licht zien. Vorige week was het zó donker, leek wel herfst. Toen heb ik heerlijk binnen zitten prutsen. Ik ga niet zo heel veel hexjes maken. In het midden van het quiltje komt één grote hexagon van 19 kleintjes. Ik ben er nog over aan het denken hoe ik verder ga. Maar het begin is er."
Dat was op 18 juli. Inmiddels staat het middenstuk al een tijdje op mijn linker zijbalk. Hier nog even een groter plaatje.


Ik vind het enig werk, maar oh! er ligt nog zoveel ander leuk werk waar ik mee bezig ben. Soms wil ik wel alles tegelijk aanpakken, maar dat kan natuurlijk niet. Maar jullie krijgen alvast een knipoog van dit dametje dat gezellig bij mij aan tafel is!


Een heel fijn en plezierig weekend allemaal en tot volgende week maar weer.


23 opmerkingen:

AnitaS zei

Je variahec is heel mooi. En dat dametje is vast heel leuk gezelschap.

Antje uit Urk zei

O,ja dat is waar ook, je was aan het hexen! Lekker fleurig Chris! En wat een mooie spreuk weer, mooi om over na te denken!
groetjes

Lee Prairie Designs zei

Wonderful Chris! Carolyn :)

Johanna Zweden zei

schitterend Chris en lekker vrolijk van kleur.
En missie kijkt toe met een knipoog.
Groetjes Joke en een fijne weekeinden

MarianneD zei

Dat is een hele leuke variahex geworden Chris! En dat dametje doet me denken aan Bronwyn Haynes...klopt dat? Fijn weekend!

mieke zei

De heksjes zien er heel mooi uit.
Succes, Mieke

Hennie zei

Prachtige rode variahexjes en je missie ziet er ook stralend uit ! ! !

Fijn weekend Hennie.

Anoniem zei

ik werk nu in safari, kijken of het dan lukt. Want met IE9 lukt het onmogelijk, ook niet met de instellingen die je doorgaf.
groetjes Elly

Heleen zei

Wat wordt dat prachtig. Ik had toevallig ook die quilt en zo met het eerste deel van de hexjes. Toen was ik bijna om. Maar ik ben eigenlijk niet van de hexjesdus heb het laten rusten. Maar als ik jouw werk zie dan is het toch weer prachtig.

inge zei

schitterend in die kleuren!!!!

martine zei

Ik had je nieuwe blog nog niet opgeslagen en nu loop ik achter.
Ga zo bij lezen maar je rode hexjes zien er prachtig uit.

Floor zei

O wat worden je hexjes leuk zo helemaal in het rood/wit!
Ik heb er al veel voorbij zien komen, maar deze is het mooist vind ik.
Misschien wel leuk als hij heel groot wordt, maar ja, het duurt dan wel een tijdje en je hebt nog zoveel leuke dingen waar je mee verder wilt.
Twee paar handen zou toch heel handig zijn....
Groetjes,
Floor

Marga (MarPie) zei

Laatst dacht ik nog, is die al klaar, zo mooi met dat rode randje erom heen. Soms zitten er gewoon te weinig uren in een dag of te veel projecten in de handwerkmand! Voor jou en de jouwe ook een heel fijn weekend.

Groetjes,
Marga♥

Elly (creatieveling Elly) zei

Nu even opnieuw proberen.
Je variahex ziet er prachtig uit.
Groetjes Elly

Lida zei

Oh Chris wat een mooie kleuren en stoffen zitten er in deze hexen, helemaal gaaf, eigenlijk meer mijn dan jouw rood! En die dame ken ik ergens van, volgens mij zat ze bij mij in de bus! LOL!! Knuffel en ook een heel fijn weekend,
Lida

Rian, zei

Wat is je middenstuk prachtig geworden. En zo mooi van kleuropbouw, heel evenwichtig. Móói!! En wat heb je weer vrolijk gezelschap aan tafel. Dat is dubbel genieten van het laatste beetje zon, hè?
't is nu toch echt herfst hoor. Hier wel tenminste.
Liefs van mij en een goed weekend, Chris.
Dagdag

Willy zei

Chris wat heb je ook mooie stoffen gebruikt voor de hexjes. Erg leuk!
En wat een aardig dametje kijkt mij hier aan.
Fijn weekend, lieve groet

katrien zei

Heel mooi hé die variahex,ik begin er binnenkort aan.

foekie's fashion zei

Ja, heerlijk he zo af en toe gaan hexen. Ik ben daar verzot op en over een tijdje laat ik ook even zien wat ik ervan heb. Groetjes van Joke

Erna Peekel zei

Oooooh die hexjes zijn leuk!!!! En gezellig zo'n dametje bij je aan tafel. Groetjes, Erna

marijna zei

Echt heel mooi geworden je hexjes quilt. Komt me bekent voor "veel willen maken" Ik heb zoveel ideen, dat ik bijna barst. Toch maar rustig blijven .

willeke zei

Prachtig wordt het, die hexjes.
Ik kocht dus laatst quilts en zo.....stond het er niet in....pfffffff ;)

groetjes,

jolie zei

Heb de patronen ook via mijn moeder en heb er al wat gemaakt om te kijken hoe het wordt... het is de bedoeling dat ik dat als het warme weer begint op het balkon kan doen. Vind het eindresultaat met de stitcheries geweldig.