Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Kussentje voor Stitchers

Alweer een tijdje terug kreeg ik van Inge een boek te leen met geweldig leuke stitchery's en dingen om die borduur-werkjes in te verwerken. Ik had een van die stitchery's bij haar op de blog gezien. Oh, zo ontzettend leuk. En ik vond toch iets leuks in dat boek!! Een ontwerp van Bronwyn Hayes. Als ik naar die plaatjes kijk, wordt ik helemaal vrolijk. Ik denk dat ik het een beetje te pakken heb met dat soort borduurwerk. Maar dat komt ook door die leuke snoeten en hoeden van de dametjes. Het wordt een soort kussentje waar op de voorkant een paar zakjes, speldenkussentjes en iets om de kartonnetjes met borduurgaren in te stoppen, gemaakt zijn. Daar bovenop zitten 2 paneeltjes die open en dicht kunnen. Daar komen deze borduurwerkjes op. Het is een beetje moeilijk uit te leggen hoor, maar in de loop van de tijd zal je het wel beter snappen. Ik ga een klein quiltje voor de achterkant maken. Ik weet nog niet met welk patroon, daar ga ik maar eens over nadenken.

Dan nog even iets heel anders. Wondertjes liggen soms zo maar voor het oprapen. Dat ondervond ik vorige week zondag weer eens.
Het was toen nog zulk prachtig weer en ik deed een rondje tuin. In een van de bloem-bakken met half uitgebloeide planten zag ik dit ineens liggen. Dat is toch prachtig? Het is het verdroogde lampion-netje van de Physalis, de Lampionplant, met een knaloranje zaadbolletje er in. Het ligt nu bij het Oktober-quiltje in mijn wisselhuisje.


20 opmerkingen:

Lida zei

Prachtig wondertje, ja zulke schatten kun je nu in de tuin vinden, hier breek ik mijn nek over de eikels, maar ik vind ze zo leuk , ze worden nu bruin met groene hoedjes!
Leuk die stitcheries, volgens mij is het toch familie van mijn bussende dames! Veel plezier en ben benieuwd naar het resultaat!
Knuffel
Lida

Rina zei

Ik snap wel dat je vrolijk wordt van al die gezellige dametjes!

Johanna Zweden zei

Wat zijn ze enig geworden Chris
Groetjes Joke

AnitaS zei

Wat leuk zijn die stitcheries van haar he. Ik heb een soort naaizakje van haar.

Quiltendewilma zei

Wat een schatiige stitchery maakt zij toch!!

Annelies zei

Ik heb deze stitchery ook al wel eens gezien. Zo gezellig !

foekie's fashion zei

Ja hele leuke stitcherietjes. Je wondertje in de tuin is heel bijzonder, ben benieuwd hoe lang je die goed kan houden, hij is in ieder geval vereeuwigd. Groetjes van Joke

Heleen zei

Enig zijn die stitcherieen van haar! Ik ben nog met een tas van haar bezig. en ja, de natuur heeft zo zijn schatten. Prachtig he!

Willy zei

Ik vind het supergezellige dametjes, word blij van de leuke stitcheries.
Wat een prachtig kunstwerkje van de natuur.
Fijne week en geniet van al dit moois!

Inge zei

Hoi Chris,

Wat zijn de stitcherietjes superleuk geworden en zó mooi gedaan, maar ja, jij hebt dan ook inmiddels wel veel ervaring, hè. Ik vind het fijn dat ik je heb kunnen helpen met het lenen van het boek. Het was echt op zijn plaats bij jou.
Enne.... nog bedankt het voor de leuke patroontjes, die ik van jou kreeg.

Liefs,
Inge

katrien zei

Inderdaad hele leuke stitcherie dametjes.

sylvia zei

Kan me voorstellen dat je blij wordt van deze stitchery's, ze zien er leuk uit....en je hebt DMC genoeg......;)

Dat wondertje is beeldschoon, dit zijn nu de dingen die we zelf niet kunnen maken!!!

liefs, Syl

Floor zei

Leuk zijn die lampionnetjes hè! Eigenlijk vind ik ze zo mooier dan als ze zo oranje zijn.
Je borduurtjes zijn schatig. Die leuke dames lijken erg op Missie, komt dat uit hetzelfde boek, of van dezelfde ontwerpster?
Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Groetjes,
Floor

inge zei

heel leuke stitchery!

Marga (MarPie) zei

Heerlijk zoals moeder natuur af en toe bezig kan zijn. Ook heerlijk zoals je de dametjes met de hoedjes gaat maken. Ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.

Groetjes,
Marga♥

Antje uit Urk zei

Wat een vrolijke dames!! Heel leuk! En wat een schatten liggen er in jou tuin!! Dat is genieten!
groetjes,

MarianneD zei

Mooi die lampionnetjes,ik heb er eentje in mijn banner staan,een echt wondertje!
Leuke dames metguitige koppies!

inekeo zei

Wat prachtig dat ze zo op drogen,ik heb ze nu in een herfstschaal staan met klimop en pompoen van dat oranje werd ik de afgelopen dagen wat opgevrolijkt een zonnetje op tafel heel veel groetjes Ineke

ps van je borduurwerk word je ook vrolijk met die leuke hoedjes

marijna zei

Chris, wat een leuke stitsherietjes zijn dit. Mooi he zo'n bes mer verteerd omhulsel!! Fijn weekend. Ik ga even in de log pauze de komende week.

Monica zei

Oh, wat zijn dit leuke stitcheries! Ik heb met veel plezier jouw blog weer bekeken en gelezen, ook jouw missie vond ik fantastiche leuk, ik ga vast kijken of ik een dergelijk patronenboek als van Inge kan bemachtigen, want die Missie lijkt mij echt leuk om te gaan maken. groetjes