Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een Jones in een Grotwoning?

Ja, het is waar, een echte Jones naaimachine in een grotwoning. Als je even het kamertje in gluurt zie je hem staan. Een oudje weliswaar, maar niettemin een echte. Dat zou je toch niet verwachten in zo'n woning. Dat deed mijn dochter in ieder geval niet toen ze in de vakantie met haar kinderen een bezoek bracht aan de Caves Cathédrales des Perrières in Doue-la-Fontaine in Frankrijk. Een gebied met een lange en rijke geschiedenis, waar indertijd gesteente werd gedolven.

Zandsteen dat gebruikt werd voor het bouwen van kastelen in de omgeving, maar ook bijvoorbeeld voor de Westminster Abbey! Er ontstonden gangen en grotten en later werden er woningen in gemaakt en ruimtes van wel 20 meter hoog. Er werd geleefd en zelfs landbouw kwam voor. De woningen zijn aangekleed met 19e eeuwse meubels. Natuurlijk geweldig om daar met je kinderen in rond te dwalen en te fantaseren hoe de mensen daar leefden. Onverwacht kwamen ze de Jones naaimachine tegen!
"Mam, daar móet je een foto van maken voor oma!" was direct de reactie van de kids. Enig toch! Van mijn eigen Jonesje, een beetje jonger dan deze, heb ik nog steeds veel plezier. Hij doet het nog prima, kijk maar op de foto. De siggy-rol ligt er onder.


Zo, nu ga ik vandaag nog heerlijk genieten van het zonnige weer en de kleur in de tuin. Ons sier-appelboomtje is overladen met appeltjes dit jaar. De takken hangen helemaal zwaar naar beneden. Als ze helemaal rijp zijn wordt dat een feestmaal voor de vogels.



Fijne zondag verder.



28 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

O wat enig Chris, en nu weet je ook dat je daar voorvaderen had! die zo een machientje gebruikte
Schitterend
Fijne dag groetjes Joke

Inge zei

Wat leuk Chris, een familielid van jouw machientje en dat in een grotwoning!
Geniet maar lekker van het zonnetje vandaag, doe ik ook.

Liefs,
Inge

Ria van Kasteel zei

Hoi Chris, wat leuk da machientje in de grotwonig. Ik heb vanmorgen ook picasa geinstalleerd en kan ook weer een siggy album gaan maken. Dat weblog komt volgens mij nooit meer terug.
Groetjes van Ria;0)

mieke zei

Leuke foto's.
Waar de kinderen al niet aan denken, tijdens de vakantie. Leuk is dat.
grtjs Mieke

Annelies zei

Ik dacht even dat je nog ergens een achteraf kamertje had in huis. Leuke foto !

inge zei

wat een onverwachte leuke ontdekking!

Marga (MarPie) zei

Toch leuk om die "Jones" zo overal tegen te komen. Zie de vogeltjes al zo op een tak zitten met elkaar te kletsen over die appeltjes bij Mevr. Jones in de tuin, dat ze binnen kort een feestje hebben en uit eten gaan.Als hun dan weer uit eten gaan mag jij er weer van genieten.
Fijne zondag.
Groetjes,
Marga♥

Anje-Grietje zei

Wat grappig dat ze de Jones daar vonden.... Prachtig is je sierappeltje, zo vol, zou het een strenge Quiltwinter worden?
groetjes Anje.

Lilian Pilar zei

Hola Chris!!!
las manzanas se ven deliciosas, mmmmm
la máquina de cocer bellísima,
Desearía saber inglés y poder leer y escribirte en esa lengua...
Un gran abrazo
Lily

AnitaS zei

Wat een leuke foto. Het leukste vind ik dat je kleinkinderen direct aan jou dachten.

Lida zei

Wat enig! Leuk dat de kinderen het opmerkten! En die van jou ziet er prachtig uit! Ik zoek voor mijn Singertje nog een aandrijfriem, dan doet deze het ook weer goed. Enig je foto's van vandaag, knuffel
Lida

Erna Peekel zei

Wat een leuk verhaal heb je er van gemaakt. Het blijkt wel dat een Jones een heel sterk merk is. hihihi Leuk dat de kids meteen aan jou dachten. Groetjes, Erna

Heleen zei

Wat enig zo'n oude Jones. Was ooit wel een beauty. En wat een mooi weer vandaag he! Genieten van een prachtige herfst.

Floor zei

Wat leuk dat er in een grot ook al een echte Jones naaimachine staat!
Natuurlijk denken ze dan gelijk aan oma!
Wat een heerlijk weer hè! Het is echt een kadootje en ook prima tuinwerk weer.
Om te zitten is het wat te koud, vandaar dan maar werken haha!
Die appeltjes! Geen appelmoes dus, maar de vogels lusten ook graag wat.
Groetjes,
Floor

sylvia zei

wat een toevalstreffer, om nog een Jones op zo'n plekje te vinden!!!
Leuk! liefs,Syl

yvon zei

Wat leuke om dit te ontdekken. En ook mooie foto's . Zo'n eenzame naaimachine in een grot...... Heel apart. En de foto van de appeltjes is ook om te te vr....ten... Je zou er zo een hap van nemen.

Willy zei

Hej Chris, wat leuk dat ze 'm daar ontdekten, ziet er wel een beetje zielig uit. Die van jou ziet er beter uit.
Groetjes

MarianneD zei

Chris,wat leuk!
Nou,datis een foto voor het archief,dat is zeker!!

Antje uit Urk zei

Zag je jezelf daar al zitten Missie, met een enige patchwork onder handen....mijn fantasie gaat werken bij het zien van die foto!
Prachtig kamertje met een mooie Jones!

En wat veel appels! Heerlijk!
groetjes,

Rian, zei

Welwel... een echte globetrotter, die Jones. Wie zou dát nou verwachten in een grotwoning. Je hebt een bijzondere nazaat in je Idylle staan hoor. Lief van de meiden :) En de appeltjes, het schijnt een goed jaar voor de sierappeltjes te zijn. Ik kreeg van mijn tuinvriendin ook zwaarbeladen takken mee naar huis voor op de vaas en op de herfstschaal. Zo gezellig.
Liefs van mij Chris
Knuffel

margaquilt zei

Hallo Chris.
Je zou haast een verzameling beginnen van Jones machines.
wat lief dat de kids aan Oma dachten toen ze die machine zagen.
En de appeltjes zo mooi van kleur lijkt me wel wat om vo,lgens jaar ook zo'n boompje in de tuin te planten.
Lieve groeten
Marga

Beertje Zonn zei

Leuke foto's!

En ik wil je bedanken voor de lieve woorden die je geplaatst heb op de blog van Joke.
Dikke beren knuffel van,

Beertje Zonn.

Lee Prairie Designs zei

Love it ---that there is a "JONES" sewing machine ...Wonderful! I also like what is under the needle...a new siggie quilt in the making :)

Hugs, Carolyn

inekeo zei

Wat leuk,wij waren in een plaatsje Pézenas in Frankrijk waar ze winkeltjes hadden in zulke holes,en kwam daar een Nederlandse tegen die miniatuurkamers maakte en heb van haar een trapnaaimachine gekocht om zelf een hobbykamertje te maken en wat een hoop rode appeltjes aan je boom wat zullen ze smullen.
Groetjes Ineke

Saskia zei

Vóór jouw Jones-naaimachientje had ik er nog nooit van gehoord. En nu zie ik hier een tweede. Wat een mazzel dat je dochter er "tegenaan liep".
Geen wonder dat de vogels graag in je tuin zitten. Met zo'n boom vol heerlijke appeltjes is het goed toeven!

marcella zei

dat moet toch wel heel bijzonder zijn voor een handwerkster, haar eigen naaimachine-lijn ;)
een nuttig berichtje want ik wist niet van het bestaan van het merk af!

sommeke zei

Wel leuk om je eigen merk naaimachine te hebben, ik kende het ook niet.
Grappige foto van die Jones in een grot!

sommeke zei

Wel leuk om je eigen merk naaimachine te hebben, ik kende het ook niet.
Grappige foto van die Jones in een grot!