Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een Border en een GIVE AWAY!

Gisteren was mijn dagje Amsterdam. Het was TOF! Het was heel druk, maar wat wil je ook, herfstvakantie, mooi weer en kermis op de Dam! Oh my, wat een apparaten hebben ze tegenwoordig op zo'n kermis! Een soort zweefmolen die meters boven de huizen in het rond zwiert en nog meer van die enge dingen. Brrrr. Maar ik ging natuurlijk niet voor de kermis, maar voor den H&W. Én om Annelies te ontmoeten. Wat heb ik toch een bewondering voor haar. Zoveel dingen die ze met zoveel discipline volbrengt! Ze heeft me fijn geholpen en advies gegeven en ik kwam thuis met een mooie stof voor de border voor mijn Missie Jones. En ook een achterkantje.


Én met 'uitgelopen lagers', zoals Chago dat altijd noemt, haha. Dus binnenkort gaat Missie op het frame om te dubbelen.
Maar nu nog heel wat anders.

EEN GIVE AWAY


Niet omdat ik iets speciaals heb te vieren, maar gewoon omdat ik het leuk vind. Omdat ik geniet van het bloggen, van jullie reacties. Omdat ik het leuk vind jullie sites te lezen en zoveel leuke en mooie dingen van jullie te zien. Om al de fijne mailtjes achter de schermen en de ontmoetingen die ik in de loop der tijd met sommigen van jullie had. Allemaal dingen die ik ervaar als een zegen!
Als Give Away heb ik iets gevonden wat je waarschijnlijk niet van mij verwacht, maar wat ik wel ontzettend leuk vind. Niet iets quilterigs, maar iet 'breierigs'! Sommigen van jullie zijn al bezig met het breien van kerstballen. Zo knap. Maar hoe vind je dit dan?! Een Kerststal breien. Vind je het er niet enig uitzien?

Het is een enig boekje met duidelijke beschrijving en met het hele kerstverhaal. Kijk eens naar deze Wijzen:


Dit Sneeuwmeisje komt het boekje bij je thuis brengen:


En als je geen breister bent -zoals ikzelf- dan kan je er altijd een ander een plezier mee doen. Van iedereen die reageert op dit logje gaat de naam in de pot. Je kunt de hele week reageren, t/m volgende week vrijdag. Zaterdag vertel ik naar wie het pakje toegaat.

Een heel fijn en zonnig najaarsweekend toegewenst!


35 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Chris,

Je mag het weten, ik schaam me diep. Jullie waren 45 jaar getrouwd en ik heb je geen kaartje gestuurd. Kan ook geen excuus vinden, ja, die hoofdpijn, de gang naar de fysio of...of...
Je weblogs zijn altijd zo mooi en inspirerend, ik lees ze graag. Nee, ik vind niet dat ik het verdien om het boekje te ontvangen. Daarom reageer ik ook niet.
In ongeveer 1978 werkte ik in een bejaardenhuis waar één van de bewoonsters ook altijd Kerst figuren aan het breien was. En ook St. Franciscus had ze uitgebeeld met breiwerk. Ze zei altijd: "wat mijn ogen zien, dat maken mijn handen". We hielden regelmatig onze koffiepauze even bij haar op de kamer. Ik denk dat als deze mevrouw het boekje toen had gezien, ze er wel veel inspiratie uit gehaald had.

Veel groeten van Jantje

Annelies zei

Wat was het gezellig gisteren en wat leuk samen met jou te zoeken naar een rand. Ja, het was deze week druk in de stad. Het toeristenseizoen is ook nog niet helemaal afgelopen.
Geniet van je aankopen en veel succes met je prachtige quilt.

AnitaS zei

Wat een mooie rand is het geworden. Ik kan me voorstellen dat Missie daar heel erg blij mee is. Je zal maar in zoiets prachtis wonen. Goed dat je zo'n fijne dag hebt gehad.

Anita A zei

Wat hebben jullie samen een mooie rand uitgezocht voor Missie Jones, het totale plaatje wordt vast heel mooi.
En wat een enig boekje, een gebreide kerststal, je moet er maar op komen. Ik doe graag mee aan jouw Give Away.
Ook een fijn weekend !!

katrien zei

Wat een mooie stof heb je gevonden voor je missie.
Fijn weekend.

Johanna Zweden zei

Hallo Chris, wat een schitterende stof, nu kom het over een paar weken bewonderen, en kom het even aaien.
Die niet mee aan het boekje, wel enig, maar !!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Joke en zet de koffie maar vast klaar

Rian, zei

O Chris, dit hoort zeer zeker onder het label 'leuke dingen'. Wat een enig boekje, en het sneeuwmeisje is op zich al heel lief.
Mooie rand voor je missie. Ben toch zó benieuwd naar het totaalplaatje!
Leuk dat je zo'n heerlijke Amsterdam-dag hebt gehad. Ik hoop dat je lagers weer in fatsoen zijn :))
Veel liefs van mij en een goede zondag.
Rian

Lida zei

Prachtig geslaagd voor je Missie! Helemaal perfect bij de andere stofjes en de stitcheries! Wat betreft de give-away, echt mijn naam niet in het mandje doen hoor, ik ben een slechte breister en dit gaat echt boven mijn pet en ik won vorig jaar bij Inge al een kerststal en die heb ik ook nog niet gemaakt! Dus maak er a.u.b. iemand anders blij mee! Fijn weekend nog en geef je lagers even rust! Knuffel
Lida

inge zei

je hebt een hele leuke rand gevonden! supermooi! en leuk dat je Annelies ontmoet hebt!

foekie's fashion zei

Wat een prachtige randstof heb je gevonden, zal missie jones ook wel mooi vinden. Wat lieve reden van je give-away en ik doe graag mee, ik heb er al veel van gezien maar nog niet uitgeprobeerd. Groetjes van JOke

Anoniem zei

hi Chris

Ik ben een stille meelezer van je blog,vind hem geweldig.
Ben geen quilster maar een echte breister, we kunnne tenslotte niet allemaal hetzelfde doen.
Wil dus heel graag mee doen met je Give-a-way.

Wens je nog een fijne zondag toe.

breigroet Cathérine

Floor zei

O Chris, wat een super poeperige kerststal!
Ben helemaal gek van kerststalletjes en het liefst zou ik zo'n kant en klare gebreide kerststal hebben.
Misschien wil jij hem "even" voor me breien haha?
Maar het is echt superleuk dat boekje.
Als ik hem win moet ik natuurlijk zelf aan de slag.....
Je stofje voor Missie is heel gezellig zo lekker geel.
Ben zo benieuwd hoe hij is als hij klaar is.
Groetjes,
Floor

marcella zei

wat een prachtige rand heb je uitgezocht Chris en wat zul je genoten hebben van je dagje Den H en W en de ontmoeting met Annelies.

Willy zei

Hej Chris, bij dutchsisters zag ik ook al prachtige stoffen van H&W op tafel liggen en nu bij jou ook, prachtig en zo zonnig.
Een leuk boekje vind ik het, maar ik ben in dat fijne breiwerk niet zo handig, dus laat het even voor een ander liggen. Zou mooi zijn als we de gebreide kerststal tzt op een blog kunnen bewonderen.
Fijn weekend, groetjes

Antje uit Urk zei

Wat een prachtige kleurige rand!! En wat leuk dat je weer een blogvriendin hebt ontmoet en dan ook nog in Amsterdam, lijkt me zo gezellig!
Heel leuk dat brei- n
boekje en meisje!
En die reactie's en mails, die geven we als vaste bezoekers moeiteloos, het is altijd leuk om hier even te kijken en te lezen!
Een hele fijne zondag en groetjes uit Urk!

Ria zei

Wat vervelend zeg een hele dag naar Amsterdam en dan ook nog stof moeten kopen Bah. Haha, maar je bent goed geslaagd dus weer een stapje dichter bij de finish.

Wat een leuke kerstgroep heb je wel jammer dat er eerst nog gewerkt moet worden voor hij staat. en 25 dec, is dichterbij als je denkt vooral als er nog werk verzet moet worden. Oh oh wat hebben we het toch druk, met al die vervelende klusjes. Als je van Kerststallen houdt Chris in Ootmarsum was vorig jaar zo'n geweldige tentoonstelling en wat was er nog meer te doen een verloting voor het goede doel en er hingen quilts en quiltjes. Volgens mij gingen ze het dit jaar herhalen. Mijn naam mag ook in de pot hoor.

Groetjes Ria en een fijn weekend.

Hennie zei

Wat heb je een prachtige rand voor je Missie Jones gekocht ! ! !
Een kerststal breien, dat is weer eens wat anders, het boek lijkt me erg leuk ! ! !

Fijn weekend Hennie.

Marga (MarPie) zei

Leuk dat Chago dat zegt {als ik die tegen Koert hier zeg dan gaan we die hier in de fam. ook gebruiken, bij deze dus even de vraag maar meteen stellen of Chago het niet erg vind dat we hem gaan plagiaten}"uitgelopen lagers".
Ben heel benieuwd hoe de rand om Missie staat, kan niet verkeerd zijn met zulk deskundig advies van twee dames {jij en Annelies}. Leuk dat je een give away gaat houden, {niet mij in het hoedje doen alstublieft}de kerststal ziet er heel leuk uit. Veel plezier met de rand er aan zetten. Fijne zondag.
Groetjes,
Marga♥

sommeke zei

Ik moest ook lachen met de uitgelopen lagers van Chago!
Prachtige boordstof heb je samen met Annelies uitgezocht!
De gebreide kerststal ziet er echt mooi uit maar ik ben ook niet de breister!

Heleen zei

Prachtige stof heb je gekocht! Past er geweldig bij. Ook zo lekker zonnig als de rest. En die give-away is geweldig. Ik ben helemaal aan de haak en brei momenteel en heb idd al naar die kerstballen zitten kijken. Deze kerststal heb ik ook al gesignaleerd. Geweldig boekje. Er is zoveel leuks te maken. Ik kom tijd tekort.Fijn weekend!

Marjolein zei

Beste Chris,

Wat een mooie stof, wow.
Dat boekje ziet er ook erg leuk uit, ik ga volgende week leren breien op 4 pennen omdat ik een kerstbal wil breien, ik zag dat ergens online, ziet er vreselijk fout uit, ik ben niet van plan van boom vol te hangen hoor, maar voor de leuk wil ik er eentje breien!

Fijne zondag!

Groetjes Marjolein (Mams TJC)

Marijke Korving zei

Hallo Chris, Wat een schattig boekje is dat daar wil ik wel even voor reageren.Maar ik wil vooral nog een keer zeggen dat ik toch zo van je web-log geniet. Ik zit nog bij weblog maar doe er niets meer mee vind het niet leuk meer wil eigenlijk ook verhuizen maar moet even iemand vinden die me erbij helpt, ik mis het wel maar bezoeken is ook heerlijk.
groetjes Marijke

Corrie zei

Há lieve Chris, wat heerlijk om een dagje uit te gaan en dan Annelies te ontmoeten.
Wat een schattig breiboekje, zou iemand dat écht allemaal gaan breien? Maar het is enig om te zien. Lief dat je meteen op mijn nieuwe weblog kwam kijken, samen met zoveel andere trouwe bezoekers, dat doet me heel erg goed! Fijne zondag!!

margaquilt zei

Hallo Chris.
Wat een mooie stof voor jou Missie.
En wat een leuke reactie van Chago dat geeft echt weer hoe jij thuiskomt na zo'n dagje Amsterdam.
Leuk hoor zo'n spontane actie voor een Give Away.
Fijne zonnige zondag
Groeten
Marga

Erna Peekel zei

Je rand is echt super. Een pracht stoffie.

Saskia zei

"Uitgelopen lagers", hahaha, het geeft mooi weer hoe je je dan voelt ;-)
Maar je hebt wel een lekker dagje uit gehad met een paar mooie stofjes als tastbare herinnering.
Doe mijn naam niet in de hoge hoed, hoor. Ik ben niet zo'n breister en een kerststalletje neerzetten is niet "mijn ding".

Anoniem zei

Hallo Chris,
Geniet altijd weer van je verhalen.
Een leuk boekje over de gebreide kerststal.
Ik wil wel mee dingen naar dit boekje.
Veel quiltplezier!
Rieteke

MarianneD zei

Ooh,wat een mooie randstof,die zal er vast prachtig om staan!
Fijn dat je zo'n gezellige dag hebt gehad in Amsterdam,moet ik ook eens gaan doen,op de een of andere manier komt het er niet van,ik kom meestal niet verder dan Utrecht...;-)
En dan je Kerststal...wat een schatje! Ik heb nogsteeds het plan om een kerststal te gaan maken,eigenlijk van vilt..maar deze gebreide is ook wel heel leuk!

Beertje Zonn zei

Wat een mooie randstof en ook nog een leuk boekje.
Maar breien doe ik niet daar heb ik geen tijd voor.
Groetjes van,

Beertje Zonn

Anoniem zei

Oh, Chris, wat enig dat boekje. Ik wil zeker meedoen. Lijkt me enig om volgend jaar voor m,n nieuwe kleinkind een kerststal te breien. Gr. Cisca, Servie

Lilian Pilar zei

Chris, me gusta mirar y tratar de entender lo que escribes, a veces logro comprender algo y otras es que nada entiendo....
Solo desearte un excelente día...besos y abrazos para ti.
Gracias a tu marido por la paciencia de traducir.
Besos
Lily

Ida zei

O wat ben ik blij dat ik u weer 'ontdekt' heb. Al heel lang kreeg ik het bericht dat ze met de migratie bezig waren, maar er leek geen end aan te komen en nu zie ik ineens dat u hier bent! Fijn en ook weer gezellig!
Heel veel succes met uw mooie hobby, waar u zo heerlijk over schrijft, ik ga u weer volgen!

Mirjam zei

Wat enig zeg die gebreide kerststal.
Ziet er leuk uit. Staat er nog meer in?
Ik heb zelf geen blog maar via via kom ik een heel eind.
Veel succes!
Hartelijke groet, Mirjam

Albèrtje zei

Hoi
Wat leuk ik heb het nog nooit gezien een gebreide kerststal, terwijl ik toch aardig wat af brei.
Heb zelf geen blog maar vind het leuk om mee te doen.
Groetjes Albèrtje

feltfree på Åsly zei

Zie nu heel toevallig dit boekje op je site. Hier in Noorwegen zag ik hem gisteren in een tijdschrift staan.
Het leek me een grappig boekje. Hoewel ik verder niet zoveel met een kerststalletje heb.