Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Missie Jones heeft de eerste prijs!

Vorige week zaterdag was het zover: in ons stadje werd de jaar-lijkse Tuin en Planten Show gehouden. Een feestelijke gebeurtenis voor het hele gezin. Met muziek, lekkernijen en een kleine kermis. En natuurlijk de bekendmaking van de winnaars van de mooiste tuin, de mooiste plant en de lekkerste taart! De vorige keer schreef ik er al iets over.
Gister kwam ons plaatselijk krantje door de brievenbus met op de voorpagina een enig verslag.


(Klik even op de krant om hem te vergroten en de artikeltjes te kunnen lezen)
Zie je de foto van ons drietjes?! Lizzy, Missie en Chrissie. Missie had natuurlijk de 1e prijs voor haar tuin én voor de mooiste plant. Oh, wat was het een feest! Ik had één klein probleempje......ik had geen mooie rok om aan te trekken. Eerlijk gezegd, draag ik vrijwel nooit een rok, maar altijd een broek. Vandaar dat je mij met een keurige broek op de foto ziet. Ik heb maar een 3/4 broek uitgezocht, dan pasten mijn benen beter bij die van mijn vriendinnen. En óók een hoedje opgezet. Kijk, hier zie je de foto nog een beetje groter:


Missie kreeg een geweldige mooie prijs waar ze helemaal verlegen van werd: een heleboel nieuw tuingereedschap en zelfs een kruiwagen vol met bloemen. Ze heeft het helemaal verdiend hoor en we gunnen het haar van harte.


Nu gaat Missie eerst eens een beetje uitrusten en nadenken over een mooi nieuw hek om haar tuin. Want dat is het laatste wat ze nog moet doen, dan is haar tuintje helemaal klaar. Maar in ons stadje kan ze geen onderdelen voor een nieuwe border krijgen, daarvoor moet ze een keer naar de Grote Stad. Dat vindt Missie helemáál niet erg hoor, daar maakt ze een dagje uit van en hoopt ze een paar bekenden te ontmoeten. Heerlijk!
Oh....wacht.....Missie vraagt of je nog even haar tuintje wil komen bewonderen....ga maar even mee....


Leuk geworden hè? Missie heeft er in ieder geval héél veel plezier aan beleefd!

31 opmerkingen:

MarianneD zei

Oooh,gefeliciteerd met je prachtige tuin!
Het is een genot om even rond te kijken...geen wonder dat je de eerste prijs hebt gekregen
Veel succes met het zoeken naar de goede rand!!

Hennie zei

Je tuin is prachtig geworden, natuurlijk krijgt zo'n plaatje de eerste prijs ! ! ! Wat een geweldig verhaal, ha, ha, ha.
Groetjes Hennie.

Marijna zei

Wat een super verhaal weer over missie. Je quilt is erg mooi geworden!

marcella zei

van harte Missy & friends, een verdiende 1e prijs!

Annelies zei

Ik zit hier met een grote glimlach Chris.
Het wordt zo'n schitterende quilt !

Lida zei

Wat een geweldig verhaal heb je geschreven en wat is het een enige tuin geworden! Nu Mrs. Jones, de complimenten voor een schitterende creatie en de prachtige stoffen die je er voor hebt gebruikt, geweldig! Ik vind de winnares van de taart ook wel leuk gevonden! Vast zo'n groene Prinsessetaart! MMMM... lekker! Fijne dag, knuffel
Lida

AnitaS zei

Wat een enig verhaal. Echt een goed begin van mijn ochtend. Natuurlijk krijgt Missie de eerste prijs. Wie heeft er nu een tuin die het hele jaar bloeit. Chris wat is deze quilt mooi en dan al die prachtige verhalen erbij. Zonnige dag.

Johanna Zweden zei

Wat een enig verhaal Chris en gefeliciteerd,
Wat is je quilt schitterend.
Nu dan kom ik volgende maand maar even feest bij je vieren, zet de taartjes en koffie alvast klaar
Groetjes Joke en een fijn edag

katrien zei

Prachtig je tuintje.
En wat schrijf je het ook zo vlotjes neer.

margaquilt zei

Hallo Chris
Ik vind het te gek. Het verhaal van Missie Jones. Hij is zooooooo mooi geworden en die verhaaltjes erbij in een woord geweldig.
Daar kun je echt trots op zijn en geniet er van.
Fijne dag.
Lieve groeten
Marga

Inge zei

Ooohhh Chris, wat leuk!! Van harte gefeliciteerd, hoor. De tuin van Missie is ook zo'n beauty, geweldig! Wat staan jullie drietjes trouwens leuk op de foto. Goh en in de krant nog wel, een hele eer!!
Nou Missie, veel plezier in de grote stad hè en zoek maar een mooi hek uit.

Fijne dag, liefs van mij,
Inge

inge zei

wat een leuk verhaal, super!

Ria zei

Geen wonder dat het in de krant komt te staan. Missie zal er wel verlegen van zijn geworden zoveel lof. Maar ze heeft het verdiend. Groetjes Ria.

mieke zei

Gefeliciteerd, het ziet er heel mooi uit.
grtjs Mieke

Nelleke zei

Wat een enig verhaal en wat een pracht van een quilttop is het geworden mn petje af.Ben blij dat ik nu bij jou wel kan reageren er was iets met de pc en daardoor kon ik bij sommige wel en bij andere weer niet een berichtje achter laten hopelijk is het nu opgelost.Groetjes Nelleke

Erna Peekel zei

Wat een leuk verhaal. Proficiat. Groetjes, Erna

jolie zei

Wat een leuk verhaal en natuurlijk gefeliciteerd.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Heerlijk om te lezen en nog fijner om naar te kijken. Gefeliciteerd!

Anita A zei

O,Chris wat is het eindresultaat mooi geworden !!!
Ik ben onder de indruk hoor.
groetjes

Floor zei

Gefeliciteerd Missie!!!!
Wat leuk al die prijzen, en je hebt ze verdiend hoor, je tuin is schitterend geworden.
Zo leuk dat je met foto's in de krant staat, nu ben je ook nog een B.N.-er!
Alles groeit en bloeit dat het een lieve lust is, zelf nu in de herfst staat alles er nog fris en fruitig bij.
Nu nog even een hekje er omheen en dan is het genieten van dat moois, lekker op je bankje.
Wel netjes bijhouden natuurlijk, maar vooral genieten.
Groetjes,
Floor

foekie's fashion zei

Wat een heerlijk verhaal, je hebt wel hele mooie stitcherietjes hoor en een hele mooie quilt. Groetjes van Joke

Antje uit Urk zei

Wat is dat prachtig geworden!! En wat heb je dat steeds leuk begeleid met het verhaal van missie!
Gefeliciteerd ermee!
Een lieve groet uit Urk,

Miny zei

Je blog gevonden, leuk om je weer te volgen. Prachtig is je tuin geworden, ben je de andere verhalen van missie nu kwijt?

Groeten Miny

Marga (MarPie) zei

SCHITTEREND {wat kan jij goed met de computer om gaan} die tuin van Missie Jones. Weet toevallig uit eigen hand dat de kleuren vele malen mooier zijn in het echt.Gaat Missie misschien naar de http://www.expohaarlemmermeer.nl/evenementen/creatief-weekend-okt daar zijn vast wel de onderdelen te halen die ze nodig heeft + het is een leuk dagje uit.

Groetjes,
Marga♥

Rian, zei

Oh Chris, wat is het prachtig geworden bij Missie. En wat zal ze genieten van al die bloemen en kleuren, en de prijs is dubbel en dwars verdiend hoor... En wat heeft Chrissie Jones er weer een prachtig verslag van gemaakt. Enig, die drie vriendinnen op een rijtje... Ken je dat versje van: En die hoeoeoeoedd.... die staat je goeoeoeoeoeoeddd...?? Daar moest ik aan denken toen ik jullie zo goed 'gemutst'(gehoed) zag staan stralen.
Liefs van mij

Kris zei

Oh, Chris - These blocks and quilt are all just fabulous!!! How can I get a copy of this quilt pattern - is that possible?? Kris

Willy zei

Hej Chris, wat staat Missie Jones daar prachtig op de pagina, dat is zeker een artikel waard. Prachtig is het geheel geworden.
Op hejtjorven.blogspot.com(over Zweden) ben ik te vinden. Verder wacht ik nog op mijn oude vertrouwde blog :(
Fijne zondag, groetjes

Gea zei

Hé, ik heb je teruggevonden...
Volgens mij is iedereen bij web-log / weblog weg...

Anoniem zei

Oh wat geweldig! je quilt is prachtig en tuurlijk de eerste prijs voor de mooiste tuin. Jammer dat dat plaatselijke krantje hier niet in de bus valt. Maar gelukkig heb ik het blog weer gevonden zodat ik toch alles kan lezen over missie Jones. Ja, ik heb haar gemist!Groetjes Heleen (krijg alleen anoniem een berichtje geplaatst??)

sylvia zei

Ik heb weer een advies opgevolgd en zou nu zonder problemen een reactie moeten kunnen plaatsen en volgens mij gaat het lukken!!!
Eindelijk......
Je quilt is een bjoetie aan het worden!!
Liefs, Syl

miranda zei

Wat hebben we genoten van heel jou zaai & plant verhalen en je quiltje is net als die verhaaltjes geweldig geworden!