Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Minimuisje Misjka brengt een héél bijzondere Siggy!

Dit is Irina, of liever een portret dat Irina van zichzelf heeft geschilderd. Ze woont in Nizhniy Novgorod in Rusland. Toen ik vorig jaar meedeed met de KalenderBOM van Ellie, vond ik op Ellie's site de inge-zonden foto's van de quiltjes van Irina, die dus ook meedeed met deze BOM. Ik dacht: "Oh, wat zou ik het leuk vinden een siggy uit Rusland te krijgen!". Ik heb al siggy's uit heel veel landen, maar er staat niemand uit Rusland op de lijst. Een maand of 2 geleden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en Irina een mailtje gestuurd om te vragen of zij misschien een siggy voor mij wilde maken. En ja hoor, dat wilde ze graag. We hebben wat heen en weer gemaild om het hoe en wat uit te leggen. Ik heb haar zo gauw mogelijk mijn siggy gestuurd met een paar typisch Hollandse stofjes en kantjes er bij. En kijk eens wat ze mij stuurde:


Irina is heel creatief en maakt veel verschillende dingen. Kijk maar eens HIER, daar laat ze van alles zien.

Wat ze vooral heel leuk vindt om te doen, is miniatuurtjes maken. Daarom stuurde ze Misjka, het piepkleine muisje mee. Hij moest er voor zorgen dat haar siggy veilig en wel bij mij zou aankomen! Misjka zat met een los draadje vast in een van de handjes van het meisje op de siggy. Zó ontzettend leuk!! Er zaten ook nog 2 enige kantjes in het pakje:


Ik heb natuurlijk opgezocht waar Nizhniy Novgorod ligt en al zoekende kwam ik dit filmpje tegen:





Als ik de muziek hoor, gaat mijn hart helemaal open en krijg ik heimwee naar mijn lieve vrienden in Wit Rusland.

Jullie begrijpen dat deze siggy voor mij heel bijzonder is en daarom zeg ik tegen Irina:

Irina, heel erg bedankt!!


16 opmerkingen:

Ans zei

Oh wat leuk Chris, daar zou ik ook wel een siggy mee willen ruilen. Maar mijn Rushish is niet wat het wezen moet.

Miranda zei

Zo leuk!!!

Johanna Zweden zei

Heerlijk dan weer zo een contact hé Chris, dat maakt het altijd zo bijzonder
Groetjes Joke
Крис День жить для меня, и вы особым другом

Inge zei

Wat gaaf, zo'n siggy-ruil, helemaal voor jou met je liefde voor Rusland!
Het is een prachtige siggy en dat kleine beertje, wow, dat is echt mini, lief hoor en knap gemaakt.

Fijne dag,
Inge

Annelies zei

Geweldig ! Wat leuk van haar deze siggy te krijgen en wat een leuk contact.

katrien zei

He wat een leuke siggie en dan dat piepklein muisje.

AnitaS zei

De siggie op zichzelf is al heel mooi. Maar met het verhaal erbij wordt hij wel heel bijzonder. Schattig dat kleine muisje.

mieke zei

Heel leuk, dat het gelukt is.
gr Mieke

Ири zei

Ik ben blij dat mijn werk geeft je een goed humeur

Lida zei

Wat leuk dat je nu een Russische siggy hebt! En wat lief dat ze deze zo mooie en verzorgd heeft gemaakt! Petje af! En een schattig miniatuurtje! Knuffel
Lida

Floor zei

Weer zo'n creatief iemand! Wat een leuke dingen worden er toch gemaakt!
Dat beertje... echt schattig, vooral omdat het zo klein is.
Die kantjes kan je vast wel weer ergens voor gebruiken.
Knuffel ze! (met het mini beertje, maar doe voorzichtig met hem....)
Groetjes,
Floor

Anita A zei

Wat een leuke Siggy ruil, en een schattig muisje, geniet ervan !!

margaquilt zei

Hallo Chris
O wat leuk die siggy echt lief dat ze dat voor jou heeft gemaakt.
Wat zijn er toch veel lieve mensen en wat een schatje dat ini mini beertje.
Groetjes
Marga

Floor zei

Zie nu pas in je blogje staan dat het geen beertje maar een muisje is......
Zie dat meer mensen er een beertje in zien haha!
Heeft hij wel een lang staartje?
Groetjes,
Floor

Lilian Pilar zei

el osito una miniatura, es una belleza.
Y el siggy alegre, me encanta.
Abrazos
Lily

marcella zei

wat lief om zoveel werk te maken van haar Siggy. Een beauty en je bent er vast ontzettend blij mee.