Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Flexibel zijn ......

.......Het is 10 over 10. Echtgenoot is al een half uur weg naar een vergadering in het gemeentehuis. Om half 11 moet ik bij mijn kapstertje zijn. Kan nog wel een bakje Senseo maken, het is maar iets meer dan 4 km, met de auto....... De Senseo pruttelt al, ik ga vast m'n spulletjes klaar leggen, want ná de kapper ga ik door naar Schagen. Naaimachine, die een service beurt heeft gehad, ophalen en gezellig even langs Marjan. Mobieltje in de tas, jasje klaar, sleutel van de auto, ....eh....sleutel van de auto ....... WAAR IS DE SLEUTEL VAN DE AUTO???? Oh nee hè, die zit vast in echtgenoots' jaszak. Grrrrr. Snelsnel Marjan afbellen, hup jas aan, tas op de rug, "dag Max (hond)", fiets uit schuurtje en rrrrrrtttttt daar ga ik.

Pfffffffff ............. halverwege de weg zit zo'n snert lange oprit naar de brug over het kanaal ............. doorzetten ............ en daar ben ik, maar 5 minuten te laat. Nou kletst mijn kapstertje aan één stuk door, dus het loopt met elke klant uit. Even uitzakken en bijkomen op de stoel.
Pringpring ....sms .... "mam, kan jij de appelkruimelvlaai straks meenemen? Staat bij Multivlaai". Ja hoor natuurlijk, sms ik terug naar dochter, hoe laat moet je die uiterlijk hebben? Onze 2e kleindochter wordt vandaag 14 en daar gaan we vanmiddag heen. Eerst het haar en alle verhalen van kapstertje. Mijn oren tuiten. Maar ik kan gelukkig op m'n gemak terugfietsen, lang Multivlaai en thuisgekomen echtgenoot ernstig toespreken ........... Hij was zich van geen kwaad bewust, haha. Maar hij maakt met liefde een vers bakje koffie voor me.

Dat was gister. Je moet flexibel zijn, toch? Dat leer je wel zo lang-zamerhand. Maar vanmorgen heb ik het machientje weer opgehaald hoor en heb ik ook even Marjan overvallen. Heel gezellig.
Het waren rare en drukke dagen en tóch heb ik 'geen steek' gedaan. Volgende week maar weer.
Heel fijn weekend allemaal!

12 opmerkingen:

Floor zei

Ach jij arme ziel, wat een haast op je fietsje!
Misschien maar een reservesleutel van de auto ergens neerleggen, of in je tas houden? Altijd makkelijk.
Fijne en rustige zondag gewenst!
Groetjes,
Floor

Antje uit Urk zei

Zo jij hebt het in je zitten!ha,ha
Geen zin om een dagje op mijn 5 boeven te passen??(grapje)
groetjes,

Saskia zei

Je blijft er wel fit bij ;-D LOL
Nog proficiat met je jarige kleindochter!

Marijna zei

Ben je al uitgepuft? Wat een geren soms toch. Maar je haar zit weer goed en de koffie smaakte best. Fijn weekend!

Anoniem zei

Nu ik weet inmiddels dat je vandaag je schade in hebt gehaald.
Groetjes Joke

AnitaS zei

Gefeliciteerd met de verjaaardag van je kleindochter. Zo'n rit is wel goed voor je lijn. Voortaan een reservesleutel in je tas?

Anoniem zei

Je zag er gisteren weer ontspannen uit.
Leuk dat je zo onverwacht even in onze "drukte"langskwam.
Groetjes Marjan

Lida zei

Leuk verhaal, maar hebben jullie geen reservesleutel van de auto? Ik gebruik die altijd, zodat ik niet aan J's bos hoef te komen, daar sjouw je je een breuk aan! Maar gelukkig ben jij nog lekker sportief en kan je dus op de fiets nog redelijk op tijd zijn! Hoop dat je arme oren weer herstelt zijn! Ook nog iets van de klap in het dorp gehoord? Fijne zonnige dag, knuffel
Lida

Erna Peekel zei

Wanneer ik je verhaal lees krijg ik spontaan een aanval van ADHD hahaha wat een drukte. Maar je blijft er heerlijk fit bij. Groetjes, Erna

margaquilt zei

Hallo Chris
Al de energie in de vakantie op gedaan is op zo'n manier snel verbruikt.
Zo heb je een planning en zo kun je er niets meer mee.
Arme jij maar schaam je niet want jij bent niet de enige die deze week geen steekje hebt gedaan.
Ik heb heel veel gedaan alleen geen steekje van dit of dat.
Lieve groetjes.
Marga

foekie's fashion zei

Neen Chris, zo kan je natuurlijk ook niet een steek doen. Maar sportief zijn is ook goed voor je lijf, toch? Groetjes van Joke

MarianneD zei

Haha,dat is mij ook wel eens overkomen! Lastig hé?Eigenlijk zou je een set reservesleutels gewoon bij de hand moeten hebben...(heb ik ook niet hoor!)