Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een heerlijke vakantie en een enig bezoek

Tijdens onze heer-lijke vakantie in een bungalowtje in Simpelveld, Zuid Limburg, zaten we maar 10 km van Saskia vandaan. Dat werd dus een bezoekje. En wat voor een! We werden ontzettend hartelijk en gastvrij ontvangen en voelden ons gelijk thuis. Zo leuk om te zien en te ervaren hoe iemand, die je alleen van de blog kent, woont en leeft. Ik had natuurlijk iets voor Saskia mee, iets met haar naam er op. Prompt kwam zij met een pakje waar míjn naam op stond!! Moet je kijken hoe enig geborduurd. Het is een soort geurzakje, ruikt heerlijk naar lavendel. Eerst met z'n viertjes -haar man was ook gezellig thuis- koffie gedronken en gebabbeld.
Daarna Sas en ik naar boven naar haar domein. Oh wat is het toch leuk iemands werkplek te zien. Moet je even kijken! Weer heel anders dan anders. Saskia naait veel van goede stukken uit gebruikte spijkerbroeken. Als mensen dat eenmaal weten, dan vullen de planken zich vanzelf. En dan al haar prachtige borduurwerk, zó fijntjes en precies. Ik vond het ook zó leuk om haar wiskundelap en de vingerprint en niet te vergeten haar 'theedoek' in het echt te zien. Saskia, je bent een professional! Én je hebt humor, heerlijk. Die hoed! Daar móest gewoon even een plaatje van geschoten worden.
En toen kwam de verrassing. We werden op een heerlijke lunch getracteerd op een terras met een uitzicht, zo geweldig mooi. Bij Epen. We hadden het geluk dat we buiten konden zitten. Ik heb gesmuld van warme geitenkaas met honing en walnoten en een heerlijk broodje er bij. Wat werden we verwend zeg!
O ja, we kregen ook nog een mandje met specialiteiten van Limburg, o.a. 'mergelblökskes", een soort bonbon. Zuid Limburg is natuurlijk het land van de mergel, vandaar.
Saskia en Piet, ontzettend bedankt voor de heerlijke dag, jullie gastvrijheid en gezelligheid. We zullen de herinnering koesteren!


Uitzicht bij Epen (foto van Saskia)


16 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een leuke en gezellige ontmoeting moet dat zijn geweest !

Johanna Zweden zei

Wat enig hebben jullie het gehad Chris, en wat een schitterende kamer heeft Saskia, nu daar kan je uren dor brengen.
En wat is het daar schitterend, en wat leuk dat jullie zulk fijn weer hadden dat jullie heerlijk buiten konden lunchen.
Dat is weer een dag met een sterretjes Chris
Groetjes Joke

Inge zei

Wat ontzettend leuk, Chris, en daarmee bedoel ik alles in dit verhaal. Je ontmoeting met Saskia, het gave cadeautje dat je van haar kreeg, het bekijken van haar werkkamer en de heerlijke lunch. Weer een dag met een sterretje, toch?

Fijne dag en liefs van mij,
Inge

AnitaS zei

Wat fijn zo'n ontmoeting. Iemand echt ontmoeten is toch erg fijn. En dan ook nog zo verwend te worden.

wilma zei

Wat een heerlijke ontmoeting!!

margaquilt zei

Hallo Chris
Wat heerlijk toch om zo'n ontmoeting te hebben.
Zo krijg je een schat aan liefdevolle herinneringen.
Heel fijn weekend.
Liefs
marga

mieke zei

Klinkt goed !
grtjs Mieke

Saskia zei

Voor ons was het ook een dag met een ster!
Bij toeval kwam ik ooit op jouw blog. En als dan na een poosje digitaal contact ineens echt contact zo goed uitpakt, dan is dat genieten!

Lee Prairie Designs zei

Love your counted cross stitch! Hugs, Carolyn

P.S. I still can't translate your blog. Can you help me....I can't activate it.

Lida zei

Wat leuk, gezellig en creatief was dit bezoekje, wat een geweldige werkkamer en wat is hij lekker vol! Dat is echt een plekje om lekker bezig te zijn! Nu mag je van die zalige Limburgse gastvrijheid nagenieten! Fijn weekend,
Lida

Floor zei

Wat hebben jullie weer een gezellige dag gehad bij een blogvriendinquiltster!
En dan die werkkamer! Wat leuk om zo bij iemand binnen te kijken. Wat staat het lekker vol, daar zou ik wel eens lekker willen rondstruinen haha!
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

toevallig kom ik via via via op jouw blog!!! Ik zag: Chris blog.......klikte.....zie ik jou!!!!!!
wat een verrassing, ik wist niet dat je overnieuw was begonnen bij Blogger!! Leuk voor je en knap van jou en al je Bloggercollega's.....ik kom niet verder dan een naam!! Daar laat ik het maar bij, het is zoals het is!!! Maar nu ik je gevonden heb, heb ik ook een blik op je boek kunnen werpen: wat is ie leuk geworden!!
liefs en tot gauw, Syl

yvon zei

Super dat ik je nieuwe blog heb gevonden.........

Antje uit Urk zei

Wat leuk om zo ver weg een blogvriendin te ontmoeten! En wat een lief geurzakje! Heel mooi gemaakt!
groetjes,

Marijna zei

Chris, wat een heerlijk bezoek hebben jullie gemaakt bij Saskia. Zuid Limburg is een geweldig stuk Nederland waar je heerlijk kan genieten. Mooi uitzicht op het Limburgse heuvelland.

berthi zei

Enig dat jullie op bezoek zijn geweest bij Saskia. Leuk om een kijkje te nemen in de werkkamer van saskia.