Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

VLINDERS!

Samen met mijn 5 meiden was ik in Vlindorado in Waarland. Niet zo ver hier vandaan. Het was zóóó mooi!!! Ik heb intens genoten. Van de prachtige vlinders, de bijzondere planten en bloemen, maar ook van de manier waarop mijn meiden genoten!


Natuurlijk heb ik heel veel foto's gemaakt en ik kan het niet laten om er een stel te laten zien. Ik heb de mooiste uitgekozen. Het is de moeite waard de foto's even aan te klikken en te vergroten.




Dit zijn grote vlinders, maar de onderste, de Atlasvlinder, spant de kroon. Hij is wel 25 cm breed! je weet niet wat je ziet. En zó prachtig!



















Ook hing er een prachtig paartje:


En in de 'Poppenkast' hing het vol met poppen en vlinders die bezig waren hun vleugeltjes op te pompen.



De blauwe vlinder lijkt wel licht te geven. Het is de Morpho, die je vrolijk ziet rondfladderen en maar heel af en toe even rustig zit.
Natuurlijk is er ook een waterpartij met schitterende vissen. Die moesten absoluut even gestreeld worden!



Tot slot nog een paar planten en bloemen:

Klimaat in de kas is natuurlijk tropisch en een beetje vochtig. Er is een gezellig terras en je kan ook nog de Anthuriumkassen bezoeken. Alles bij elkaar is het absoluut een echte aanrader! Nu wens ik jullie nog allemaal een heel fijn weekend.



19 opmerkingen:

Willeke zei

Wat schitterend! Heb jij al deze prachtige foto's gemaakt?
Het is mij nog niet gelukt een Morpho met open vleugels te kieken.

Wat een schitterend plaatje van je familie!
Wat een pracht meisjes allemaal.
het is te zien dat jullie hebben genoten!

hartelijke groetjes van patser-willeke
(oh wat moest ik lachen toen ik het net op mijn blog zag staan en ook nog TWEE keer. Pffffffffffff)

Willy zei

Chris wat een leuk uitje. Prachtige foto's heb je gemaakt. De xe9ne vlinder nog mooier dan de ander. Jouw meiden staan er ook super op. Een foto om in een lijstje te doen.
Nu ga ik eens even bij dat recept kijken, helemaal gemist.
Fijn weekend, lieve groet

MARGA zei

Hallo Chris
Wat is de natuur toch mooi he met al die kleuren.
Maar ook jou meisjes hoor daar kun je trots op zijn.
Heerlijk voor jullie dat je zo genoten hebt.
Een nicht van mij woont in Waarland maar ik heb nog nooit gehoord dat daar zo'n mooie vlindertuin was.
Fijne zondag.
Liefs
marga

Anita zei

Wat een prachtige foto's van die vlinders. Wat zul je genoten hebben en naturlijk ook van je meiden.

inge zei

kan me voorstellen dat dit een superdag was! leuke foto van de meiden trouwens!

Miny zei

Dat was vast super gezellig! Bijzonder mooie foto's heb je gemaakt.

Groeten Miny

Floor zei

Wat een schitterende vlinders Chris!
Zo zie je ze niet in je achtertuintje.
Maar die grote.... vind ik wel een beetje eng. Hopelijk komen ze niet op je zitten, want ik zou bang zijn dat ik ze in mijn schrik beschadig.
Maar wat ook schitterend is: die 5 mooie meiden van je!
Daar kan je trots op zijn, en ik weet zeker dat je dat ook bent.
Groetjes,
Floor

Annelies vdB zei

Prachtige meiden en prachtige vlinders. Wat zul je een leuke dag gehad hebben !

Antje uit Urk zei

Zo, dat was genieten,Chris! Prachtig die vlinders! En wat een mooi stel, je dochter met kleindochters! Wat een zegen, daar mag je trots op zijn!!
groetjes,

Marga zei

Zeer mooie foto's heb je gemaakt Chris, mijn complimenten. dank je wel voor de tip DH en ik gaan er ook binnenkort eens langs, namelijk nooit geweten dat zo dichtbij zoiets moois zat.

Groetjes,
Marga?

Joke zei

Wat een superfoto,s, vooral die van je meiden. Groetjes van joke.

katrien zei

Wat mooi al die vlinders.
Leuk dagje heb je gehad bij Marga.

marcella zei

wat een prachtig stel bij elkaar, jouw 'meiden'
wees er maar trots op!

Erna zei

Wat zijn ze mooi!!!!!!! Gezellig zo'n dagje met de meiden. Fijne zondag. Groetjes, Erna

Johanna Zweden zei

Wouw Chris wat is het toch een mooie familie en wat een mooie dames.
He waar was jij nu!!!!!
wat een schitterend vlinders , nu kan me voorstellen dat jullie hebben genoten
Groetjes Joke

Saskia zei

Kleurrijke meisjes, vlinders en bloemen. Wat een prachtige foto's!
Dat was zeker genieten!
Ik ga direct opzoeken waar Waarland ligt.

ineke offenberg zei

Wat een prachtige foto's en dat zo dicht bij huis ga daar zeker ook een keer genieten,maar vanavond eerst aan de pasta ala Roos dat word vast smullen Groetjes Ineke

Elly L zei

Dat moet ik toch ook maar eens een bezoek gaan brengen. Wat ziet het er prachtig uit of komt het door jouw foto's?
groejes Elly

MarianneD zei

Tjonge wat een mooie vlinders heb jij gezien!
Maar die eerste foto is zonder twijfel de mooiste...wat een prachtmeiden!