Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Nog een keer Missie

O o o, wat vliegt de tijd. Voor je het weet is er een week om en is het wéér zaterdag. Dat betekent wel dat ik me niet verveel, integendeel. Gister waren Chago en ik naar Haarlem. We bezochten de expositie over de 'Spin', het vliegtuigje waarmee Anthony Fokker precies 100 jaar geleden een rondje om de kerktoren van de Bavo in Haarlem vloog. Je kunt er hier meer over lezen. Het was heerlijk om weer eens samen door Haarlem te kunnen lopen. Chago was er in járen niet geweest, ik denk wel 30 jaar! Terwijl we nog wel in Haarlem op school zaten en elkaar daar hebben leren kennen.

Maar ik heb me ook met Missie Jones bezig gehouden deze week. Ik moest natuurlijk bij haar komen kijken, want zij had ook niet stil gezeten. Ze had toch een vogelhuisje op paal op de kop getikt? Moet je kijken hoe snel ze die heeft opgeknapt en in haar tuintje gezet. Ze had nog ergens een klimplant in een pot en die heeft ze aan de voet van de paal in de grond gezet. Ik ben er nog niet achter wat voor plant dat is, jullie? Ik herken de bloemen niet, maar vind ze wel leuk. En de vogeltjes hebben het huisje al ontdekt. Ook dxe1t stukje tuin heeft Missie nu helemaal voor elkaar. Het is al het 6e stukje.


Natuurlijk moest ik blijven voor een lekker sapje en een muffin. Ach ja, en dan raak je al gauw aan de babbel. Het is ook zo'n gezellig en lief vrouwtje. Toen kwam onverwacht buurvrouw Lizzy binnenvallen. Een beetje opgewonden, zwaaiend met haar rok over haar brede heupen. Ze had een nieuwtje! Haar man had in de schuur een vogelbadje gevonden. Dat stond daar al heel lang en werd niet meer gebruikt. Iets voor Missie....? Oh, Missie kreeg er een kleur van. Dat was nu juist iets waar ze over gedacht had en wat zo leuk bij het vogelhuisje zou passen.... Lizzy kreeg natuurlijk ook een sapje en muffin en toen vroeg Missie haar of zij misschien ook mee wilde doen met de najaars plantenshow? (mij had ze al eerder gestrikt). Het zou zo leuk zijn om met z'n drietjes mee te doen met de wedstrijd. Lizzy gaat er over nadenken, maar ik denk dat ze het wel doet.
Nu nog even terug naar Haarlem. Natuurlijk liepen we op de terugweg even bij de Sampler binnen. Niet dat ik iets nodig had hoor, haha. Chago zat aan de koffietafel krantje te lezen en ik was aan het grutten in de lapjes. Ineens vroeg iemand of ik ....misschien....zou het kunnen zijn ....dat ik was die ze dxe1cht dat ik was...? Ja hoor, dat ben ik! Het was Heleen van het P(l)akhuis, helemaal van oost naar west gekomen. En weet je hoe ze mij herkende? Door Chago..... Dus nu weet ik dat als ik ergens incognito wil zijn, het beter is om mijn DH niet aan mijn zijde te hebben, haha. We hebben heerlijk gezellig een poosje zitten kletsen. Een fotootje komt tzt wel bij Heleen op de site.
Nu wens ik jullie allemaal nog een goed weekend.

18 opmerkingen:

Anita zei

Wat leuk dat de buurvrouw van Missie met een vogelbadje aankwam. Ik ben benieuwd hoe Missie dat opknapt. En ja Chago valt natuurlijk wel op in een qiltwinkel.

katrien zei

Prachtig blokje,en wat is het geheel al mooi.
Succes met jullie druivelaar.

Willy zei

Hallo Chris, volgens mij groeit daar Lathyrus, want die slingert ook zo mooi en bloeit volop. Mooi is het geworden.
Leuk dat jullie herkend werden, Chago dan eigenlijk.
Nu ga ik even je eerste linkje bekijken, groetjes

Willy zei

Wat een mooie en toepasselijke locatie voor de tentoonstelling. Heeft Chago een vlucht gemaakt in de flight simulator?

Floor zei

Je wordt nog eens beroemd in Nederland en omstreken Chris!
En missie ook natuurlijk.
Die is echt uniek, want ik heb haar nog nergens anders gezien.
Dat kan ook niet anders, want ze woont bij jou.
Die bloemen bij het vogelhuisje zijn denk ik van de "knopen met drie gaten klimplant", zou dat kunnen?
Groetjes,
Floor

q.lodge gerda zei

Wat wordt dat tuintje toch prachtig! Volgens mij heet dat plantje: "Jone's knoopje"

miranda zei

Lieve Chris...wat is Missy Jones toch heerlijk bezig...en Haarlem is een schitterende stad. En bij de Sampler zou ik graag wat vaker willen komen. Jammer dat het voor mij zo een eind weg is. Knuffels

Heleen zei

Zo, ik ben ook weer thuis. En doe moeite om door alle blogs te ploeteren. Eerst even die van Chris bezoeken. En ja, onze ontmoeting staat er op. Wat was het leuk je even echt te zien. En je man natuurlijk ook. De foto's zijn gelukt en van de week zal ik een stukje op mijn blog schrijven. Helaas kwamen wij niet meer aan de fokker tentoonstelling toe. Om 16:45 Hebben we Frans gedag gezegd en toen moesten we snel naar Velzen-Zuid. We hadden daar om 17:00 uur bij mijn nicht afgesproken. (dat lukte dus al niet ;0()Het tuintje van Missie Jones wordt prachtig. Zo lekker vrolijk.

marcella zei

dat genoegen had ik ook eens, iemand herkennen van een blog terwijl zij dacht dat ze gezellig anoniem op een beurs liep ;) we hebben er wel om gelachen en de ontmoeting was leuk.
Volgende keer kijk ik ook eerst wie er aan tafel zit :)

christine A zei

Hallo Chris wat een prachtige Missy heb je daar . ik ken haar ook niet. wat leuk eens een hele nieuwe quilt te zien met stitchery.heet de quilt ook missy?

en ja het herkennen via mijn man is mij ook gebeurd hihi vindt het wel erg leuk!

heb al een tijdje niet bij je gelzen dus ik ga even verder snuffelen.
groetjes christine

Annelies vdB zei

Wat is dit toch een quilt naar mijn hart. Heel erg leuk en mooi !
Meestal worden mijn mannen, die een behoorlijke lengte hebben, herkend en niet ik. Vind ik prima hoor.

christine A zei

Hoi Chris nog even een berichtje van mij ik heb de missy logjes helemaal doorgelezen en ja ik ben weer helemaal bij . hoe leuk jij dit allemaal beschrijft doet mij ook verlangen naar een lieve nicht hihihi denk dat ik maar eens ga zoeken waar ik hem kan bestellen .

christine A

Lida zei

Oh zo'n vogelhuisje moet hier ook nog worden gezet, wel een beetje aangepast en ja met een zwarte hond eronder, maar ik snap precies hoe blij Missy er mee was! Wat wordt het al een schitterend geheel, ziet er zo gezellig uit Mrs. Jones! En ja Chago en jij zijn natuurlijk wel een lief paar apart, fijn zo'n dagje lekker door Haarlem dwalen en herinneringen ophalen en nieuwe crexebren! Nu mag je nagenieten en samen met Lizzy en Missy plannen gaan maken! Veel plezier, dikke knuffel
Lida

Berna zei

Wat een prachtige quilt wordt dit. Die kleuren........ geweldig gewoon.

Antje uit Urk zei

Wat een mooi duivenhokje! Wat leuk om een mede-blogster tegen te komen! Lijkt me een leuke winkel, ('t is altijd leuk om lapjes te kijken)

groetjes en het was weer leuk om te lezen!

Marijna zei

MIssy wordt steeds leuker! en wat een toeval om een blog lezer tegen te komen. Ik heb je op de kiek gezien op haar blog.

Carolyn zei

Your embroidery work is lovely and this quilt will be a treasure for sure!

Hugs from your Iowa friend! Carolyn

Marga zei

Dat is inderdaad een heel leuk vogelhuisje geworden.
Dat heeft Missie Jones mooi opgeknapt.

Groetjes,
Marga?