Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een dagje bij Marga

Wat is het toch een rijkdom om in de auto te kunnen stappen om zomaar een dagje door te brengen bij een weblog vriendin. Dat deed ik gister. Ik heb de hele dag genoten bij Marga P.


Ze houdt van blauw en dat is duidelijk te merken! Ze heeft zoveel en zulke leuke spulletjes in blauwtinten in huis. Maar waar ik natuurlijk het meest naar gekeken heb, zijn haar quilts. Wat een stapel!!
De een na de andere mooie quilt kwam uit de mand of uit een ander plekje. Grote en kleine, oude en nieuwe.

Ik was ook zo benieuwd naar haar naaimachines. De Grand Quilter, maar ook de kleine vederlichte. En ik kreeg het voorrecht om op beiden wat uit te proberen! Super.


Op de Grand Quilter heb ik heerlijk een poosje het meanderen geoefend.
Marga heeft me ook heel wat praktische ideetjes en tips mee gegeven. En bij het weggaan kreeg ik ook nog een groen pakje in mijn handen gedrukt met heerlijke groene lapjes!! Ik heb bij je genoten Marga, ontzettend bedankt!!

Marga is met een extra site gestart waar ze elke dag een foto op zet. Ze doet namelijk meer dan alleen quilten! Je moet echt even HIER bij haar kijken.

14 opmerkingen:

Anita zei

Wat een heerlijke dag heb je gehad. Ik mis het wel dat ik niet kan autorijden. Daardoor ben je toch wel wat beperkter.

Willy zei

Hoi Chris fijn dat jullie zo'n gezellige dag hebben gehad. Wat een leuke en speciale quilt voor haar verjaardag.
Groetjes

Johanna Zweden zei

Wat een enig dagje weer Chris, en wat een mooie quilts.
Mooie lapjes.(lijkt mijn jurk wel (lol)
Groetjes Joke

marga zei

Hoi Chris
Kan mij voorstellen dat je een topdag hebt gehad.
Mooie quilts en mooie lapjes wat wil een mens nog meer.
Lieve groeten
Marga

inge zei

een dag met een gouden randje! super!

Lida zei

Hoi Chris,
Wat heb je genoten en wat heeft ze je mooie quilts laten zien! Echt geweldig! Nu dus nagenieten en wat verzinnen voor die gave groene lapjes, helemaal jouw kleuren! Knuffel
Lida

Heleen zei

De gezelligheid straalt er van af! en wat een mooie quilts allemaal.Zo enorm leuk zo'n dagje bij iemand met de zelfde hobby.

Antje uit Urk zei

Wat een heerlijke dag heb je gehad Chris! Een blogvriendin kan veel warmte geven, ook via het web! Dat kan ik weten na een jaar bloggen!
Heel mooi al die blauwe details in de quilts, staat lekker fris.
En je groene lapjes zijn ook heel mooi, je bent lekker verwent, geniet er maar van!
Ik ga nu even hexen!
groetjes uit Urk

Floor zei

Wat gezellig zo, en wat een leuke contacten hou je over aan het bloggen!
Enig dat oude naaimachientje! Wat een poepie!
Dat je groene lapjes kreeg van een mevrouw met allemaal blauwe stofjes, leuk hoor groen!
Even naar de foto's gekeken, die van dat racepaard vind ik prachtig en ook die poes natuurlijk.
Groetjes,
Floor

Elly L zei

Wat een heerlijk en rijk dagje uit.

Jantje Delger zei

Lieve Chris,

Je houd nog even wat leuke foto's van me tegoed.

Heb ook even naar de foto site van Mar- pie gekeken. ze zijn mooi. Volgens mij heeft een Groninger kunstenaar Geert Schreuder het ook al eens gedaan.

Veel groeten van Jantje

Marga zei

Wat een leuke foto's en wat hebben we een gezellige dag gehad niet? Je blogje er over is te gek dank je wel. Nu nog thuis oefenen.
Nogmaals bedankt voor jouw kadootjes. Het "paar" staat nog steeds vrolijk naast elkaar, vind ik zo leuk.

Groetjes,
Marga?

miranda zei

Wat hebben jullie duidelijk genoten...en wat een moois heeft ze!

Marijna zei

Dat is een heel gzellige dag geweest voor jullie. prachtige quilts liet je zien. Jij bent dus een utverkorene die met haar naaimachine mocht naaien! Dat is volgens mij wel toevertrouwd aan je.