Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Siggy-tijd

Allereerst wil ik iedereen bedankten voor de fijne reacties op mijn vorige logje!!
We hebben nog geen uitspraak over de rechtszaak. We hadden een tijd opgekregen om te bellen, maar omdat er nog niets op papier stond, konden ze ons niets zeggen. Ook onze verzekering had al gebeld, maar ook zij kregen niets te horen. Maandag opnieuw bellen. Wel heel vreemd. Ik neem aan dat de jongeman wxe9l het vonnis gehoord heeft. Dat hoop ik voor hem, omdat hij ook moet weten waar hij aan toe is en het hele gebeuren nu kan afsluiten.
En nu is het weer eens tijd voor een siggy update. In de afgelopen weken heb ik er weer 6 bijgekregen.



Maatje heeft naast quilten en kaarten maken ook machine borduren als hobby. Vandaar deze prachtige vlinder! Nella heeft een enig borduurwerkje van haar siggy gemaakt. Borduren was haar eerste liefde. Dat doet ze al sinds ze heel klein was. Ze geniet van de siggy-ruil omdat het haar in contact brengt met zoveel verschillende mensen over de hele wereld. Van Sunny kreeg ik 'stoffige' groetjes! Ze houdt van knutsels en frutsels. Dan een siggy om op te eten! Peggy kan van chocolade smullen, want Belgixeb staat natuurlijk bekend om z'n heerlijke chocola. Van Mia, ook uit Belgixeb kreeg ik een mooi geborduurde roos. Zij heeft het quilten in 1979 in de USA geleerd en is nog steeds actief in de Belgische Quilters vereniging. Als laatste de siggy van Arianne. Met een mooi symbool: de knotwilg, karakteristiek voor de omgeving waar ze woont. Symbool voor de mogelijkheid op steeds te kunnen vernieuwen op basis van oude waarden. Ze schrijft:
"Knotten leidt tot nieuw leven, beknotten niet!"
Een hele mooie uitspraak!

15 opmerkingen:

katrien zei

Dag Chris,leuke siggies kreeg je weer binnen.

Carolyn zei

Hi Chris, Wonderful siggies! I have tried to comment on your posts several times and for some reason it take a long time to connect and publish--hopefully this one will. I have read all of your posts since you returned from your time away.

Hugs, Carolyn :)xxxxxxxx

Anita zei

Leuke siggies heb je er weer bij. Ik hoop dat de uitspraak gauw komt, dan kunnen jullie dit tenminste afsluiten.

Hennie zei

Wat heb je weer prachtige siggies ontvangen.
Groetjes Hennie.

Inge Slaats zei

Leuk hoor, deze siggies. Ach, ze zijn elke keer weer mooi en de brieven die erbij zitten zijn meestal ook erg leuk. Bij mij ligt het helemaal stil. Ik ben te veel met andere dingen bezig. Misschien over een tijdje weer eens.

Liefs van mij,
Inge

Floor zei

Jammer dat jullie nu nog een tijdje op de uitspraak moeten wachten.
Maakt het allemaal erg spannend zo.
Leuk die siggy met chocolade, mmmm lekker!
Kan weer aan "de rol", die steeds langer wordt.
Groetjes,
Floor

MARGA zei

Hallo Chris.
Ik hoop dat de uitspraak toch nog snel komt dan krijg je weer een beetje rust toch.
En wat een mooie siggy's heb je gekregen.
Die met die chocolade daar krijg je toch gewoon zin in.
Groeten
Marga

Annelies vdB zei

Wat heb je weer een prachtige siggies binnen gekregen.

Antje uit Urk zei

Weer prachtige siggy's! Genieten!!
groetjes,

Lida zei

Hoi Chtis,
Hoop dat jullie snel meer weten en wat heb je er leuke siggies bij gekregen! Wens je een heel fijne weekend, knuffel
Lida

Marijna zei

Wat een leuke weer. en ze zijn ook zo verschillend allemaal.

Johanna Zweden zei

Gezellig weer een update van al je siggys zitten weer een paar mooie bij.
Hoop dat jullie van de week wat meer horen.
Groejes Joke

Willy zei

Vervelend dat het is uitgesteld.
Mooie siggies heb je weer mogen ontvangen.
Fijne zondag, groetjes

Elly L zei

Wat heb je mooie siggies gekregen.
groetjes Elly

Marga zei

leuk je siggies weer Chris. Suzanne en ik zijn nog steeds in blijde verwachting van eentje uit Canada.

Groetjes,
Marga?