Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Mooi oud!



Een paar werkjes van mijn moeder uit ongeveer 1918. Was ze toch pas 15 jaar!

Tot slot nog iets over de uitspraak van de rechtszaak, die is eindelijk binnen. De jongeman is (gelukkig) vrijge-sproken van opzet, maar moet wel een geldboete betalen en verder heeft hij een voorwaardelijke ontzegging van zijn rijbewijs voor een aantal maanden en 2 jaar proeftijd. Toch niet misselijk. Voor ons was alleen de schuldvraag belangrijk. Hij kan het nu gelukkig afsluiten.

31 opmerkingen:

Anita zei

Mooi dat schortje. Ik hoop dat jullie die nare periode nu helemaal kunnen afsluiten.

Anita A zei

Hoi Chris, aan dat schortje zit haakwerk, geen kant,sorry!
Wat fijn dat je nu de uitslag hebt, is voor die jongeman ook fijn dat hij nu weet waar hij aan toe is.

Chris zei

@ Anita, dat bedoelde ik ook, haha. Ik heb het gelijk gecorrigeerd hoor. Bedankt!

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend schortje en die anderen spulletjes,
Gelukkig kan je nu alles afsluiten Chris, is toch een nare periode geweest.
Groetjes Joke en een fijne avond

martine zei

Wat leuk om een ritje in zo'n auto te maken. Hoort eigenlijk wel een jurk uit die tijd bij.

Rian zei

De hele nare zaak heeft toch een behoorlijk staartje voor de jongen. Maar gelukkig kan er op papier een dikke streep onder gezet worden door jullie. En het schortje is een plaatje. Zo regelmatig gehaakt ook, en wat is het mooi bewaard gebleven. Wat kon je moeder ook prachtig werken. en dan op zo'n jonge leeftijd. Met aandacht en zorg gemaakt, dan kun je zo maar zien. Je hebt het van geen vreemde, Chrisje :):)
Liefs van mij
Rian

O ja... die auto: SxdaPER!! een echte automobiel! Vast en zeker met van die treeplanken?

MARGA zei

Hallo Chris.
Wat laat je ons weer meegenieten met al die mooie dingen.
Fijn zeg dat je nog iets hebt van jou moeder als ik dat allemaal zo zie heb je het niet van een vreemde en kon zij er ook wat van met naald en draad.
Nu kunnen jullie en die jongen een punt zetten achter alles wat er vorig jaar gebeurd is en hopen dat het nu verder goed gaat.
Lieve groeten
Marga

Floor zei

Ja, hoe ouder we worden, des te leuker vinden we dingen van vroeger uit "die goede oude tijd".
Wat een prachtig schortje is dat! Dat was vast voor de sier, of de zondag, want daar ga je toch niet mee achter het fornuis staan lijkt me.
Ook leuk dat je nog oude dingetjes van je moeder hebt die ze zelf gemaakt heeft.
Mooie herinneringen.
Groetjes,
Floor

foekies fashion zei

Leuk hoor dat oude T-Fordje en dan er ook nog even in mogen zitten. Ook het oude goed aan je waslijntje, die goeie oude tijd toch, waar is die gebleven, en nu zijn wij ook al oudjes aan het worden. Groetjes van JOke

katrien zei

Wat een mooi oud goed hangt daar aan het waslijntje,heel mooi hoor.

Miny zei

Die was mag ook wel in mijn lijn hangen!
Fijn dat de uitslag is mee gevallen.

Groeten Miny

miranda sol zei

Ach een T-Fordje...mijn vader heeft jaren voor Ford gewerkt...en dat schortje, en de waslijn vol mooie stukjes...heerlijk!
En eindelijk is het hoofdstuk "ongeluk" nu ook afgesloten. Knuffel

Willy zei

Wat hangt er een prachtig wasje aan de lijn, ik zit er met de neus bovenop.
Hopelijk kunnen jullie deze periode nu afsluiten.
Bij de T-Ford schiet me meteen The Waltons te binnen.
Groetjes

Marijna zei

Wat een prachtige was heb je aan de lijn hangen.en wat leuk dat je dat nog hebt van je moeder. Dat haakwerk is mooi he! zo wordt het allemaal niet meer geleerd. Eigenlijk best jammer. De jongeman heeft best nog een flinke straf gekregen. Kunnen jullie er ook een streep onder zetten.

Yvonne aka sommeke zei

Ik dacht ook meteen aan de Waltons bij de T-Ford!
Keurig en leuk wasje heb je aan de lijn. Nee, zeker geen misselijke straf voor de jongeman maar nu kan het voor iedereen wel afgesloten worden.

Lida zei

Fijn dat jullie op deze wijze het ongeval kunnen afsluiten en dat de jongen niet met een strafblad blijft zitten! Maar wat heb je een lief schort gekregen! Ik vind het prachtig en dan die mooie spulletjes van je moeder, een heel bijzonder bezit! En heb je er echt een ritje in gemaakt? Oh wat gaaf! Ben weg van die hele oude auto's! Fijne dag, knuffel
Lida

sylviawillemien zei

hallo meis, ik ben blij dat de zaak nu voor jullie afgesloten kan worden: het heeft lang genoeg geduurd!!
En wat een mooi 'ouds' laat je zien: prachtig!!! Inderdaad een aanwinst voor je huisje, ik kom maar weer eens kijken....;)
liefs, Syl

Ria zei

Soms denk ik wel eens de mensen hebben meer vrije tijd, maar vroeger hadden ze wel meer geduld.
Hier bedoel ik natuurlijk niet de echte quilters mee. Maar je hoort al heel gauw. 'Wat een werk'.

Groetjes Ria.

Heleen zei

Wat een prachtig oud linnengoed! En de uitspraak is achter de rug. Kunnen jullie dat boek sluiten. En zo'n old timer blijft altijd mooi. Geniet van de mooie dingen!

Jantje Delger zei

Mijn excuses, naam vergeten onder mijn epistel te schrijven,
Veel groeten van Jantje

Jantje Delger zei

DAg Chris,

Ja, het is al vaak gezegd in de reacties, het schortje en de handwerken van je mam zijn mooi. En dat het allemaal nog in zo'n goed conditie is gebleven na al die jaren. Prachtig.
Ha,ha, en dan die T-Fort. Mijn man is automonteur en via zijn werk konden wij kiezen tussen een A-Fort (ook zo'n oud beessie) of de afgedankte Citroxebn van Johan Cruyff. Omdat die A-Fort niet recht op de weg kon omdat hij alsmaar 'scheef wegtrok' moesten we wel in de tweede keuze plaats nemen. Ook niet verkeerd hoor. En die toeters, net een verkouden koe he"?

Marga zei

Vind een oude auto ook erg leuk maar dit "oude" linnengoed heeft toch meer mijn voorkeur. Wat mooi hxe9, toch jammer dat het niet meer zo gemaakt word. Heerlijk dat de uitspraak er nu is, hopelijk geeft het voor beide partijen rust. De straf voor de jongeman is niet misselijk, een auto is niet alleen een vervoers middel maar ook een "moordwapen" {groot/zwaar} een klein tikkie ervan heeft vaak zoveel grote gevolgen. Daar weten jullie helaas alles van.

Groetjes,
Marga?

Willeke zei

Fijn dat het zo is afgelopen.
Nu kunnen jullie met de verzekering aan de gang denk ik?
Pas daarna kun je er echt gevoelsmatig een streep onder zetten.
De restklachten.....dat duurt natuurlijk toch jaren......
Sterkte met het verdere verwerkingsproces.

Dat oude spul blijft schitterend leuk!

groetjes,

marjan zei

Wat een heerlijk logje met al dat oude goed vooral wat er bij je aan de lijn hangt.
Het logje op termijn gaat over een A-Ford uit 1930.:)
Fijn dat de uitspraak er nu is en dat jullie er in de toekomst een punt achter kunnen zetten.
Fijne dag.
Groetjes Marjan

Antje uit Urk zei

Ik kan me voorstellen dat dat voor jullie het belangrijkste was, als het wel zo was geweest dan was het nog veel erger.

Wat een mooie oude werkjes heb je Chris, heerlijk, geniet er maar van!

groetjes,

MarianneD zei

Haha,ik had je wel willen zien zitten,leuk joh! Volgende keer een foto hxe9?
Fijn dat de rechtzaak is afgesloten,nu kunnen jullie het achter je laten.
En wat een mooi schortje..prachtig al die oude textiel!

ineke offenberg zei

Gaaaaf en wat fijn dat jullie het kunnen afsluiten en dat het met Chago weer goed gaat,ik kreeg een stapel linnengoed van Renxe8 zijn Oma en een keukendoek die ik 30jaar geleden voor haar had gemaakt,wist miet dat het er nog was,Groetjes Ineke

IngridR zei

Wat gaaf! Ik had graag een foto van je willen zien in de oude Ford. Geweldig. En dan ook nog en rondje toeren, echt leuk.
Wat een prachtige handwerkjes van je moeder.
Fijn dat de uitspraak van de rechter binnen is. Nu kunnen jullie het echt afsluiten.

Dochter zei

... en wat zal het een feest zijn als jullie samen nogmaals een ritje gaan maken in die T-ford! Eigenlijk ook passende kleding dragen alhoewel ik niet echt weet hoe dat er voor pap dan uit moet zien, hahaha... Misschien xe9xe9n van zijn mooie hoeden...

Saskia zei

Mooi al die werkstukjes van je moeder. Je hebt het handwerkvirus niet van een vreemde, zie ik ;-))

marcella zei

geweldig Chris, die lapjes van je moeder. Ze zien er nog zo mooi en schoon uit. jullie hebt er duidelijk met liefde voor gezorgd al die jaren. Nu weet ik in ieder geval van wie je de vaardigheden hebt meegekregen ;)

Je flying geese quiltje vind ik ook prachtig, ik hoop dat het geluk brengt aan de ontvangster