Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Missie Jones en de Moezel

We zijn al weer een poosje thuis, maar ik denk nog steeds met plezier aan ons weekje Moezel. Prachtig! Ongeveer 200 km kronkelt de Moezel door het idyllische Moezeldal richting Koblenz. Hoog boven een van de scherpste bochten van de rivier stond ons appartementje met een schitterend uitzicht.


Aan weerszijden van de rivier strekken zich, soms tegen steile hellingen, eindeloos de wijngaarden uit. De wijnstokken keurig in rijen. Soms vraag je je af hoe het mogelijk is ze te verzorgen, zo steil. We hebben mooie tochtjes gemaakt meekronkelend langs de oever en genoten van de enige stadjes waar je door rijdt. Zo leuk, de huizen met vakwerk en natuurlijk bloembakken vol met zomerbloemen. Je kent dat wel. Natuurlijk waren we ook in Trier, de oudste stad van Duitsland.


Op deze foto kan je goed de rotsen zien. In Trier kwamen we op de valreep een kleine stoffenwinkel tegen, waar ik een paar stofjes vond die ik heel goed kan gebruiken.

Ik heb ook weer eens heerlijk gelezen! Ik had 3 behoorlijk dikke boeken mee en 2,5 waren er uit.
Nou moet ik jullie nog een foto laten zien die ik in de vakantie heb genomen. Ik vertelde toch dat Missie Jones met ons mee zou gaan?! Hier zit ze dan, lekker in de schaduw:


Oh oh, wat was het gezellig met haar en wat heeft ze genoten! Ze had nu eens niet haar 'saaie' effen werkjurkje aan, maar een heel gewaagd jurkje met bloemen. Wel helemaal gesloten tot aan haar kin, maar het was ook niet warm genoeg voor iets bloters. En ja, je ziet het goed, zelfs haar hondje mocht met ons mee. De poes was van daar en kroop spontaan op haar schoot. En als je heel goed kijkt, met je neus op het scherm, zie je misschien een superlekker aardbeien gebakje met een enorme toef slagroom er op!

En wat vind je van dit mandje bloemen? Dat werd gister nog bij ons afgegeven met een kaartje er bij als dank voor de heerlijke tijd die ze gehad heeft. Je merkt het wel: ik kan Missie Jones niet meer missen!
Zo, en nu ga ik me maar eens storten op al de berichtjes die ik in de afgelopen weken gemist heb.....


25 opmerkingen:

Anne-Marie Koelemij zei

Fijn dat je er weer bent, heb je gemist hoor!
Wat lekker dat jullie zo genoten hebben samen met Missie Jones.
groetjes, Anne-Marie

katrien zei

Welkom terug.
Mooie streek hxe9 aan de Moezel,veel handwerkwinkeltjes hebben wij er ook nog niet gevonden,enkel eentje in Traben -trarbach.Was je daar ook ?
Mooie Missie Jones blokje is het weer geworden.

ineke offenberg zei

mooie foto's heb je gemaakt en wat fijn dat jullie zo genoten hebben het is er dan ook erg mooi groetjes Ineke

Anita A zei

Hoi Chris, fijn dat je er weer bent. Ik heb je berichtjes wel gemist hoor!!

Antje uit Urk zei

Fijn dat je er bent!! Welkom terug!! Wat een lief borduurtje! Mooi hxe9 dat moezelgebied, we zijn er vorig jaar ook geweest!
groetjes,

Floor zei

Heerlijk dat je weer terug bent hoor! Ik heb je gemist, en ik vast niet als enige.
Maar je hebt het leuk gehad in een mooie omgeving, dat is ook wat waard.
Natuurlijk kan je niet thuiskomen zonder stofjes te hebben gekocht. Die had je natuurlijk nog heel erg nodig haha!
Missie Jones ziet er verrukkelijk uit! Wat zit ze daar lekker in haar stoel uit te rusten met een poesje op haar schoot!
Nu moet ze zeker weer hard aan het werk in haar tuin, want het onkruid wacht.
Groetjes,
Floor

miranda zei

Wat zaten jullie daar mooi...geweldige inspiratie voor een quiltje! En die missy Jones straalt er gewoon van. Nu gauw je vorige blogje lezen...die heb ik blijkbaar gemist!

Ria zei

Fijn dat jullie weer gezond zijn terug gekeerd, en Missie heeft het ook erg naar haar zin gehad zie ik. Lekker met de poes op schoot. Geniet maar weer van alle dagelijkse dingen jullie hebben de accu weer opgeladen.

Groetjes Ria

Willy zei

Hoi Chris, een prachtig gebied waar jullie heen zijn geweest. Missie Jones ziet er ook geweldig mooi uit. Leuk verhaal heb je er van gemaakt.
Lieve groet

martine zei

Die Missie Jones lijkt me erg leuk gezelschap.

Johanna Zweden zei

Hoera Chrisje is terug met haar blogje, heb dat gemist,(ondanks dat we af en toe even bellen) maar nu zie ik waar jij en Chago zijn geweest, en Missie Jones, schitterend Chris kan me voorstellen dat je hebt genoten.
Missie is schitterend geworden.
Groetjes Joke

sylviawillemien zei

gezellig dat je er weer bent! Natuurlijk ben je gemist en gelukkig had ik je op de valreep nog even gezien..........;)
wat een prachtige plaatjes, wat is het daar mooi! En die missie Jones, he, wat een lief vrouwtje is het toch en dan ook nog een bloemetje achteraf!!!!

Anje-Grietje zei

Welkom thuis Chris, fijn dat je zo genoten hebt en wij genieten nu een beetje mee dmv je mooie foto's, dank je wel. Wat een helemaal geweldig blokje heb je weer gemaakt, schattig!
groetjes Anje.

Heleen zei

Prachtige foto's. Ik kan me voorstellen dat dat genieten was, en Missie Jones straalt ook! Weer heel netjes gemaakt.

Miny zei

De Moezel wat een mooi vakantie plek, we zijn er ook al meerdere keren geweest.
Missie Jones heeft zich ook lekker laten verwennen.. Leuk!!

Groeten Miny

Marga zei

Heerlijk je bent er weer, gezond en wel.
Aan de foto's is te zien dat jullie het zaig hebben gehad. Die missie Jones hxe9 heerlijk dat ze mee was en zo netjes in haar bloemetjes jurk.

groetjes,
Marga?

MARGA zei

Hoi Chris.
Fijn dat je weer terug bent en wij jou verhaaltjes kunnen lezen.
Jullie hebben een fijne vakantie gehad en Missie Jones mag de volgende keer weer mee????
Ze is lief niet lastig en haar jurk is zo mooi dus dat moet geen probleem zijn.
Lieve groeten
Marga

Rian zei

Ha Chris,
Wat een schitterend vergezicht hadden jullie daar. Ik kan me voorstellen dat Missie daar graag zat om al dat moois in zich op te nemen. Thuis wacht het 'gewone' werk weer, en met zulke mooie herinneringen lijkt het net of het allemaal wat gemakkelijker gaat. De rotswand is ook zo karakteristiek voor daar. Lief van Missie dat je zo'n mooi bedankje kreeg.
En ja, een stoffenwinkel kun je niet zomaar voorbij lopen, daar heb je helemaal gelijk in.
Lieve groeten,
Rian

Lida zei

Wat een gezellige en mooie trip hebben jullie gemaakt en natuurlijk ging Missy mee, want jij zou je helemaal onthand voelen als je geen steekjes kon zetten! J. en ik hebben wel een reis langs de Rijn gemaakt, maar de Moezel ken ik niet, maar misschien volgende maand, we hebben dan nog een extra weekje vakantie! Het ziet er heel aantrekkelijk uit en dan al die wijn... dat zou een goed lokkertje voor J. zijn, grijns!! Geniet maar weer van je Idylle en je gezellige huis, knuffel
Lida

Gerrie zei

De tijd vliegt en dat je alweer terug bent !
De herinneringen mogen bij je blijven aan dit genieten op zo,n mooie plek .
Bij mij komen weer zoveel mooie herinneringen boven aan deze prachtige omgeving . Het is geweest en in gedachten beleef ik de voetstappen van samen zijn weer opnieuw , het maakt me blij dat ik dit mocht beleven .
Zo voert jouw logje mij steeds verder in het land van vervlogen dromen !

Gerrie zei

Missie deed zo maar even een stapje op zij en liet me praten .
Ik zag haar wel wat is ze mooi en zit knus in haar stoel temidden van de bloemen en haar dieren . Heb ik het mis dat ze wellicht ook zit te dromen over tijden die voorbij gingen ?
Als extra nog een hartenvaas met een mooi boeket ! Het wordt zo een prachtige serie Missies !

Elly L zei

Wat zaten jullie in een prachtige omgeving.
Nu lekker nagenieten.

dochter zei

Missy, wat ziet dat gebakje er heerlijk uit! Ik hoop alleen ook dat je de tijd genomen hebt om xe9xe9n glaasje van die moezelwijn te drinken die daar gemaakt wordt. Ik heb hem namelijk kado gekregen als 'vakantie souvenier'en ik kan je vertellen... Mmmmmmm

Inge Slaats zei

Hoi Chris,

Gezellig dat je weer terug bent en fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad en Missie ook. Ze ziet er heel mooi uit, erg tevreden ook.
Prachtige foto's van de Moezel en omgeving.

Liefs van mij,
Inge

Cochem Fan zei

Leuke foto's, maare je hebt Cochem toch niet overgeslagen (mijn favoriete plaats aan de Moezel) :)