Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Hexagonnetjes


Ja, je ziet het goed: Chris is aan het hexen!! Een paar maandjes terug had ik me net op Quilt & Zo geabbonneerd en de eerste de beste keer dat ik het blad binnen kreeg, stond daar de Variahex in. "Oh, wow", dacht ik. Ik was gelijk enthousiast. "Daar ga ik wat mee doen, met m'n rode lapjes". Dus af en toe maak ik er eentje, lekker als afwisseling. Hier zit ik nog lekker buiten in het zonnetje, dat kan je wel aan het licht zien. Vorige week was het zó donker, leek wel herfst. Toen heb ik heerlijk binnen zitten prutsen.



Ik ga niet zo heel veel hexjes maken. In het midden van het quiltje komt één grote hexagon van 19 kleintjes. Ik ben er nog over aan het denken hoe ik verder ga. Maar het begin is er.
O ja, nog een dingetje. De malletjes print ik met deze site.

23 opmerkingen:

MARGA zei

Hallo Chris
Leuk hoor die hexjes. en mooie frisse kleurtjes.
Wens je nog een fijne dag toe het is heir lekker weer om aan de slag te gaan met draad en naald en dat doe ik dan ook maar.
Lieve groeten
Marga

MarianneD zei

gezellig werkje hxe9 Chris?
En al die vrolijke rode kleurtjes..daar worden we helemaal blij van!
Succes met je hexagonnen!

Antje uit Urk zei

Mooi Chris, en ook leuk, zowel de stof als de variahexjes! Bedankt voor de linkjes, ik heb ze meteen in de favoriten gezet!
groetjes,

sylviawillemien zei

nou 't moet toch niet gekker worden: jij ook al aan de hexen.......haha!!
veel plezier ermee, tis leuk om te doen: maar daar ben je al achter gezien je tempo!!!
Liefs, Syl

Miny zei

Leuk rode hexjes die achtergrond stof is er grappig bij.
Bedankt voor de link, altijd handig!!

Groeten Miny

joke zei

Leuk hoor die hexjes, zien er goed uit. Ik hou ook wel van hexjes en heb er ook diverse soorten van. Heerlijk he zo'n nieuwe uitdaging. Groetjes van Joke

katrien zei

Heel mooi hxe9 die variahex,staat ook nog op het verlanglijstje.leuk in de kleuren rood.Succes verder,Hier veel regen en wind.

inge zei

mooi in die kleurtjes!

Floor zei

Best grappig dat ik op verschillende blogs dezelfde quilts in wording zie langskomen.
Maar het leuke is dat ze toch allemaal verschillend zijn door de stoffen.
Deze hexjes zijn echt heel erg leuk door die frisse rood met witte uitstraling.
Wordt echt Hollands!
Eigenlijk lijkt me dat heel leuk voor een grote bedquilt. Misschien toch maar groter maken?
Groetjes,
Floor

IngridR zei

Dit is een leuke! Mooie stoffen heb je gekozen. Veel plezier met je hexagonnen. Het blijft een leuk werkje.

Erna zei

Via Google reader kan ik wel reageren heb ik ontdekt. Snap ook niet waarom het niet via mijn site kan. Maar zo kan het dus wel en daarom na een hele lange tijd een reactie van mij. Je hexen zien er prachtig uit met die prachtige stofjes. Groetjes, Erna

Ria zei

Ik ben jaloers op je zonnetje wij hebben enkel maar regen. Ik ben ook bezig met de hexjes en probeer steeds een ander lapje te vinden, zo wordt het een kleurig geheel. Maar alles in 1 tint vind ik ook erg mooi. Ik zie hem wel weer eens langs komen. Veel succes.

Groetjes Ria.

Yvonne aka sommeke zei

Oei oei, Chris besmet met hexagonitis! Maar 't resultaat is zooooo mooi!

Willy zei

Wat wordt het ook mooi in het rood. Quilten lijkt wel een beetje op puzzelen, vandaar ook het puzzelkleed eronder?
Groetjes

Marijna zei

Wat een gezellige hexjes ben je aan het maken! Pas maar op dat je er geen virus van op loopt! Hihihiiii...Maar het resultaat tot nog toe ziet er erg goed uit.

Johanna Zweden zei

O Chris bij jou ook al het virus toegeslagen, maar wat schitterend word het.En wat mooi van kleur.
Groetjes Joke en een fijne dag

ineke offenberg zei

Vrolijke kleuren,het is net schilderen met kleine stukjes stof en het is nu echt handwerkweer om binnen te zitten Groetjes Ineke

Willeke zei

Ze zijn inderdaad erg leuk!
Ik ben net met wat nieuws begonnen maar misschien.........

groetjes,

Anita zei

Chris ook aan de hexjes. Maar het blijft een leuk werkje. Mooie kleuren gebruik je.

Marianne K. zei

Mooie hexjes, Chris. moedig hoor om naast de ACQ toch ook al hier aan te beginnen. Ik heb de tijdschriften op het hoekje van mijn tafel gelegd, met af en toe stiekem even kijken.
Groetjes, Marianne K.

Marga zei

Zelf liep ik er de hele tijd tegenaan te hikken van wel of niet doen, het is zo'n heerlijk werkje met de hand. Dat is hier dan ook duidelijk gemaakt, plus het werkt verslavend {je gaat als een speer}. Had eigenlijk besloten om het toch maar niet te doen maar die rode van jouw..........die maken dat ik toch weer ga twijfelen. Dank je wel voor het laten zien {ze zijn zo mooi}

Groetjes,
Marga?

Creatieveling Elly zei

Wat een heerlijk werkje hxe8? Mooie kleuren. Ik heb het ook weer opgepakt nu het quiltje voor mijn ouders af is.

jolie zei

De varia hex vind ik erg leuk. Heb er al wat meer van gezien en doet heel verrassend aan.