Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Vrolijke lapjes en siggy's

Doorgaans is de maandag wasdag bij mij, Weet niet waarom, maar dat is nou eenmaal zo. Vorige week had ik zomaar op een andere dag wasgoed aan de lijn. Nou ja, wasgoed ...... Het was meer voorkrimp en kleurtest was. Kijk het maar eens vrolijk hangen. "Echt weer kleurtjes voor Chris",  zal je nu wel denken. Haha, nee hoor. Dit zijn lapjes waar buurvrouw Diet ineens mee aan kwam zeilen. Ze had ze gekocht in deze winkel en was er helemaal weg van. Ze wilde er wel eens iets van maken. Ooit. Direct schoot het door mijn gedachten: als ik nou eens iets voor haar ..... Even laten bezinken en iets uitdenken en toen naar haar toe gestapt. "Diet, als ik nou eens iets leuks voor jou maak, een quiltje met die schaduwblokken, dan komen de patroontjes op de lapjes goed uit". Dat viel in goede aarde. We hebben afgesproken dat het een kleedje voor een tafel wordt. Ik heb er wat rustige stof voor de randen en de schaduw bijgekocht. De blokken zijn al allemaal genaaid en gaan binnenkort met de sashings aan elkaar. Het wordt in ieder geval een vrolijk en fruitig geheel. (de bijbehorende foto's ben ik sinds de verhuizing van Weblog jammer genoeg kwijt)

Ik heb ook weer een paar leuke siggy's gekregen:
Eentje van Barbara die patcht, quilt en ook graag fotografeert. De volgende komt van Helma. Zij werkt parttime in een quilt winkel en doet vrijwilligsters werk voor UNICEF. De derde is van Josita. Zij quilt al jaren, maar houdt ook van breien, lezen en nog veel meer. Dames, heel erg bedankt, ik ben er weer blij mee en mijn verzameling groeit nog steeds.

12 opmerkingen:

sylviawillemien zei

wat ben je toch een lief mens om voor je buuf een quiltje te maken! Geef mij zo'n buuf, ik heb er wel twee, maar die houden absoluut niet van handwerken!!!
elke keer als ik bij jou siggies zie denk ik:ik ga ook weer versturen en ruilen: het komt er nooit van! Ik sta wel op de lijst, maar ja, over de helft en veel mensen werken van a naar z.........en geven halverwege op.......haha.
dag dag, liefs van mij en ik kruip nog even achter de computer vandaag om je mailtje te beantwoorden!!!

Johanna Zweden zei

Ha die lapjes herken ik,nu ben ik dus benieuwd wat je er van gaat maken.
Mooie siggys weer erbij Chris.
Groetjes Joke

katrien zei

Dit zal een leuke herfst quilt worden.
Leuke siggies kreeg je weer binnen.

Heleen zei

Wat lief van je dat je zo'n vrolijk kleedje voor je buurvrouw maakt. Gaat vast heel leuk worden met dat patroon.

Lilian Pilar zei

Los bloques son preciosos y me encantarxeda participar en la tarjeta postal, solo que al traducir con traductor google me quedan ???xbfxbfxbfxbf

Un gran abrazo desde Madrid, Espaxf1a

Anita A zei

Hoi Chris, het lijkt wel een Halloween kleedje met al die pompoenen. Leuk hoor !

Floor zei

Die buurvrouw boft maar met jou! Wordt vast een heel leuk en gezellig kleedje voor op de zonnige tuintafel.
Wat grappig dat je een siggy van Helma kreeg.
Laat dat nou ook de leidster van mijn bee in Benschop zijn!
Wat is de (quilt)wereld toch klein.
Groetjes,
Floor

Lida zei

Leuke lapjes had je buurvrouw uitgezocht en de jouwe erbij complimenteren het geweldig! Wordt vast een gaaf kleed! Knuffel
Lida

MARGA zei

Hallo Chris
Wat een fleurige lapjes jij zult er best iets mooi's van weten te maken.
En ik heb net gekeken naar de stoffen winkel wie weet een reden om nog eens richting Nr. Holland te gaan.
groeten
Marga

Rian zei

Dat wordt fris-en-fruitig op de tafel van de buuf. Leuk Chris. en je siggies zijn ook weer plaatjes. Staat bij mij op een zxe9xe9r laag pitje.. Kom er gewoon niet aan toe.
Heb ook maar 2 handen, hxe8?
Liefs van hier
Rian

Marijna zei

Leuke stof!!! die zelfde stof zit ook aan de blokken van de quilt die ik aan het maken ben! De buuf van jou boft even straks met haat schaduw kleed!Leuk hoor!

Antje uit Urk zei

wat lief dat je dat je buurvrouw hebt aangeboden! Ik ben benieuwd naar het resultaat.
En leuk weer die siggies! Ik denk dat het altijd weer een verassing is wat voor siggie er binnen komt!
groetjes,