Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Ik ga op zomerreces!

Maar eerst nog even een update van mijn Amish Quilt. Er zijn toch weer 4 blokjes klaar. Blijven er nog 40 over.....



Nummertje 78, de Haystack Supper. Zo'n naam is niet te vertalen, vind ik. Het omschrijft weer zo'n specifieke gebeurtenis van deze Amish gemeen-schap. Het was een feestelijke bijeenkomst om geld in te zamelen voor de medische zorg van een van de buurtbewoners. Hij had een ongeluk gehad met de zaagmolen. De kinderen maakten 'hooibergjes' van maxefs chips met hamburger, groenten en kaas. Rachel en anderen maakten er salsa bij. Klinkt goed!
Nummertje 79, de Roof Frolic. Ook weer zoiets. Lydiann schrijft in haar briefje over het dak van de schuur van iemand dat door een tornado is verwoest. Heel veel mannen en jongens helpen in xe9xe9n dag dat te repareren. 's Avonds komt de rest van de familie en dan wordt er natuurlijk gegeten! Meer dan genoeg kip, groenten, aardappels, vers brood en allerlei soorten pasteien. Maar ze vertelt ook dat ze haar kleine Mandjesquilt af heeft.
Nummertje 80 is wel duidelijk: de Wasmachine.  Het zal je maar gebeuren! je bent lekker bezig met de was, en ineens neemt je nieuwsgierige kat een sprong ....  hupsakee, daar belandt hij in het water. Je haalt hem er uit, droogt hem af en denkt: dat doet hij nxf3xf3it meer. Dan begin je te mangelen en je ziet ineens een kattenstaartje meegaan ..... Gelukkig ben je nog op tijd en nu heeft hij zijn lesje wel geleerd. Dat overkwam Martha.
Tot slot nummertje 81, Diagonale Patches. Rebecca's dochtertje Sadie is nu 2 maanden oud. Vandaag kwamen de 2 grootmoeders op bezoek. Ze hadden wat stof en bruin papier bij zich. Rebecca tekende op het papier een patroontje voor een jurkje en in no time hadden de oma's 3 nieuwe jurkjes genaaid. Daarna bekeken ze de vierkantjes die Rebecca over had van haar Sunshine en Shadow quilt. Legden die in diagenale rijen, naaiden ze aan elkaar en daar zat Sadie al op het topje. Zo snel!

De rest van deze maand neem ik blogvrij! Beetje vakantie vieren. In de 2e helft van juni gaan we ook een weekje Moezelen. Heerlijk. En nu het leuke: ik vertelde toch over een plannetje voor Missie Jones? Wel, ik heb haar gevraagd om met ons mee te gaan! Kan ze lekker eens rustig in een makkelijke stoel zitten genieten van al het moois om zich heen. En ze doet het, ze gaat mee! Ik zal een foto van haar maken hoor.
Intussen genieten we hier thuis ook al van al het moois in de tuin. Planten, bloemen, struiken en de vruchtbomen, alles doet het goed. Zelfs het gras wordt weer groen na de regen en ons mereltje is samen met haar mannetje de hele dag in de weer om haar 4 jongen te voeden. Ach, wat is dat toch schattig. Soms zit ze bijna op mijn voet. De jongen maken steeds meer kabaal. Uit het raam van onze bijkeuken kan ik net hun bekjes zien. Het nest zit tegen de muur aan in de vuurdoorn.
Het wordt hier dus even stil. Ik wens jullie allemaal hele fijne, zonnige weken met veel plezier en zegen!

37 opmerkingen:

Lida zei

Prachtige blokken heb je weer voor jouw ACQ gemaakt en je schiet ook al lekker op! Hier staat het boek nog onaangeroerd, dus een echt Wimmetje! Heerlijk hxe8 al die bloemen in de tuin, hier geuren de rozen zo lekker en nu alleen even wachten tot het iets warmer is, dan kan ik weer buiten ervan genieten, nu maar een geknipt voor op de vaas! Wens jee een fijne blogpauze en een heerlijke vakantie, moezel ze en doe Chago en Missy de groetjes, knuffel
Lida

katrien zei

WAt zijn het weer leuke blokjes geworden.
Fijne vakantie en veel plezier aan de Moezel.Geniet er maar van.

inge zei

wat heb je weer leuke blokken gemaakt! veel plezier op vakantie

Rian zei

Wat heb je weer enige blokken gemaakt, Chris. die wringer! geweldig. en wat heeft het mandje een prachtig rond hengseltje. Mooi genaaid weer allemaal. De onderlinge hulp en betrokkenheid springt er weer uit, hxe8?
En je blog- en andere vakantie is je van harte gegund, hoor, al zal ik je missen.
Chago boft maar, een weekje 'Moezelen' met mrs. en missie Jones. Geniet er maar van. 'der Mosel' en omgeving is prachtig!
Liefs van mij.

Floor zei

Wat jammer dat ik nu een hele maand jouw gezellige blogje moet missen!
Nou ja, het is je gegund hoor, je hebt er zo hard aan gewerkt, er was steeds wat nieuws te lezen.
Wat een leuk blokje van die wasmachine. Dat arme poesje! Maar ze is nu wel lekker schoon.
Leuk dat Missie ook mee mag op vakantie. Maar als ze weer terug is, staat er vast een hoop onkruid in haar tuintje.
Maar dat lost ze wel weer op.
Ik wens je een hele fijne vakantie met mooi weer!
Groetjes,
Floor

Inge Slaats zei

Wat een gezellige blokken!
Lekker Chris, op zomerreces en die Missie is een lieffie hoor, dat ze mee wil op vakantie. Niet te veel moezel geven hxe8, anders ziet ze er straks zo wankel uit LOL
Heel veel plezier, geniet van de rust en tot later!

Liefs,
Inge

MARGA zei

Hallo Chris.
Wat heerlijk voor jou een vakantie aan de Moezel en Missie gaat mee als ze maar niet gaat zeuren in de auto. haha.
Zal je missen maar wens je heel veel plezier geniet van alles samen met Chago en kom veilig weer thuis.
O ja je blokken zijn prachtig hoor met al die verhaaltjes het wordt een hele mooie kleurijke quilt om steeds naar te blijven kijken.
Liefs
Groeten
Marga b

Marga zei

Wat leuk dat Miss Jones mee gaat, al zal ik de groei van haar tuintje nodig missen.
Heel veel plezier met jullie weekje Moezelen.
Tot in juli dan maar weer.

Groetjes,
Marga?

Heleen zei

Wat een vrolijke blokken weer! Geniet van je (blog) vakantie en tot volgende maand.

Gerrie zei

Het zijn werkelijk plaatjes van plaatjes !
Wat opvalt dat iedereen het over de wasmachiene heeft , ik zag het ook al direct zo leuk . Terwijl het een verouderd model is , daar zal niemand graag meer mee willen werken denk ik .
Het mandje is fijn om lekkere fruitjes in mee te nemen voor de reis en wat drinken in het flesje , sluit wel de dop goed af anders heb je onderweg maar geknoei .
Geniet van de rust en af en toe de naald door de stofjes laten gaan .

sylviawillemien zei

hallo meis, ik zal je ook missen, hoor, net als alle vorige spreeksters!!!
en ga jij maar lekker Moezel-en, heb je wel verdiend!!!
was mr Jones gister aan het schilderen bij J. in BOL???
zag de auto staan......;)
fijne (blog)vakantie, liefs, Syl

Ans zei

Mooie blokken zijn het geworden, en zo netjes gemaakt. De molentjes kaart vind ik ook heel erg mooi geworden. En tot slot wil ik je een fijne vakantie toewensen, en ik hoop dat het Miss Jones ook bevalt om mee te gaan.

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende blokken heb je er weer bij Chris, en zo vrolijk.
Nu geniet maar van jullie weekje vakantie, en ik hoop dat Miss Jones ook mee zal genieten, met de FAm. Jones
In gedachte vaar ik mee met jullie-
Knuffel Joke en een fijne vakantie ook van Angus

Anita A zei

Het zijn weer mooie blokken geworden, vooral de wasmachine vind ik erg leuk. Veel plezier met Missie Jones en Chago op vakantie !! Geniet ervan en kom lekker uitgerust weer terug ! Ik zal je blogjes missen.

Antje uit Urk zei

Geniet ervan Chris en hetzelfde toegewenst, ik hoop je na juni weer terug te "zien". En je Amish-blokjes zijn weer heel mooi! Veel plezier samen!
groetjes,

Ria zei

Ik wens je een hele fijne vakantie toe, er zitten vast nog wel wat losse lapjes in de tas. En anders lekker op zoek naar een gezellige winkel. Maar ik zal je leuke verhalen missen. Maar straks heb je vast weer veel te vertellen. Het ga jullie goed en behouden thuiskomst.

Groetjes Ria.

q.lodge gerda zei

Hoi Chris, ik ga je missen! Maar desalniettemin wens ik je hele fijne dagen, een heerlijke vakantie (niet te veel van die heerlijke wijn daar drinken he en dat geldt ook voor Missie!) genieten van je mannetje en de prachtige omgeving daar. Dag, tot gauw.

marcella zei

Fijne vakantie, Chris!

Dochter zei

Lieve mam,

Wat een geweldige nadenker!!! Ik had er nog nooit van gehoord, maar heb hem hier op het werk meteen gexefntroduceerd. Ik denk dat er behoorlijk wat vriendinnen de blogs zullen missen, maar rust is ook belangrijk. Ik ben benieuwd wat Missy xe9cht gaat doen... Vergeet ze niet om mijn moeder te feliciteren deze week ;-)

Elly L zei

Wat een mooie blokken weer. En wat kun je toch genieten van die vogels.
Geniet lekker van je vakantie, des te meer heb je straks weer te bloggen. En dan zien hoever je met missy bent.
En wat bedoelt je dochter, ben je deze week jarig?
lieve groetjes
Elly

Willeke zei

Dag Chris, Ik wens jullie een hele fijne vakantietijd toe!
Geniet zeker niet met mate Meis!!!!

groetjes,

Yvonne aka sommeke zei

Kom ik ff bijlezen en genieten van je nieuwe Amish blokken, lees ik over je blog-vakantie!
Geniet er van hxe9!

Willy zei

Hoi lieve Chris, het is teveel om overal bij te lezen, dus het is meer kijken, maar dat is ook heel leuk. Bij het bezoekje aan Ineke O. ben ik wel even blijven steken, wat gezellig en leuke foto's.
Fijn dat Joke het ook zo naar haar zin heeft gehad tijdens haar bezoek in Nederland.
Wat veel blokken heb je ook al af van je Amish quilt, ik vind deze ook weer erg mooi.
Fijne zomer, groetjes

MarianneD zei

Lieve Chris,allereerst van harte gefeliciteerd morgen!
Maak er een heerlijke dag van met Chago en familie!
Wat een leuke blokjes heb je weer gemaakt...zo heerlijk vrolijk..deze maand geen update bij mij,er was even geen tijd...volgende maand beter!
Wel is er een stel eekhoorns neergestreken...ik kon er geen weerstand meer aan bieden..;-)
Geniet van je blogpauze!

lieve groet,Marianne

katrien zei

Proficiat met je verjaardag.

Saskia zei

Fijne vakantie!

Saskia zei

Wat lees ik nu? Jarig geweest?
Alsnog VAN HARTE PROFICIAT!

Shirley zei

Genoten van de blokjes en de verhaaltjes er achter. Fijne vakantie.

Anoniem zei

Hello would you minԁ sharіng which blog platform
you're using? I'm planning to start my οwn blog soon but I'm having a tough time deciding between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I'm looking for somethіng unіque.
P.Ѕ My apologies foг being off-topic but
I had to ask!

http://www.startupnation.cοm/community/сctvsecuгitypros
Have a look at my web site :: oklahoma city roofing company

Anoniem zei

Yοuг ωеblog appears to be hаving some compatibilty issues in mу internet exploгеr
browseг. The cοntent seеmѕ tо bе running off the pаge
pretty bаd. Іf you wοulԁ lіkе yоu сan
e-mаil me at: ѵіrgіlϳamison@fгeenеt.
dе anԁ I'll shoot you over a screen shot of the problem.

http://sprouter.com/cctvsecuritypros
My web site ; TENS portable units

Anoniem zei

I'm starting a new internet website directory and was wanting to know if I can submit your site? I'm tгуing to mature my directorу little by little bу hаnd so that іt maіntains quality.
I wіll maκe sure and put youг websitе in the best category and I'll additionally use, "Blogger: Quilts and Friends" as your anchor text. Please be sure to let me know if this is okay with you by contacting me at: everett.avery@bigstring.com. Many thanks

http://www.mms.co.th/drupal/user/43456
My web site :: specialtiy trucks

Anoniem zei

Have yοu ever conѕiderеd сreating
аn e-book or guest аuthorіng on other siteѕ?
I havе a blog based on the same ideas
you dіscuss and would reаlly likе tο have уou share some storiеs/information.
I know my readers would enјoy your work.
If you are even rеmotеly intеrеѕted, feel free to ѕhoot
me an emаіl.

http://www.Foѕtеrclub.com/members/і80equipment
My page :: altec bucket trucks

Anoniem zei

Dο you mind if I quotе a few of your artіcles as long as I рrovide сredit and sоurсes back to
your webpage? My blog is іn the veгy same area of interest аs youгs and my uѕeгѕ would ԁefіnitely benefit from a lοt of the information you present hеrе.
Рlease let me know if this alright wіth you.
Τhanks!

http://hunch.com/i80buckettrucks/
Feel free to surf my homepage - used line trucks for sale

Anoniem zei

Ρlеase lеt mе know if уou're looking for a writer for your site. You have some really good posts and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'ԁ аbsolutеly love to
write ѕome сontеnt for your blоg in exchаnge
for a link back to mine. Please shoot mе an e-mail
if intereѕted. Cheers!

Fеel frеe to visit my website - Barbecue Grill
Here is my web site ... please click the next webpage

Anoniem zei

Ρleаѕе let me knοw if you're looking for a writer for your site. You have some really good posts and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd absolutely lovе to writе
some content foг yοur blog in еxchangе foг a lіnk
back tο mine. Plеaѕe shoot mе
an e-mаil іf іnteгested.

Cheerѕ!

Also viѕit my web blog: Barbecue Grill
Also see my site > please click the next webpage

Anoniem zei

Hey I know this is off topiс but I was wondering if you κnew of any widgets I coulԁ aԁd
to mу blog that automatically tweet my newest twitter updateѕ.
I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

Here is my blog post ... Tens units

Anoniem zei

I have to thank you for the efforts you havе put in penning this website.
I am hoping tо view the same high-grade blоg posts frоm you lаter on as well.
Ӏn fact, your creative writing abilіties
has inspired me to get my νеry own webѕite
now ;)

Review my site; taxicab irving