Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De groentetuin van Missie Jones

In de loop van de tijd begin ik Missie Jones steeds beter te leren kennen en ik word steeds weer bevestigd in mijn vermoeden dat we toch wel veel op elkaar lijken (ook door buitenstaanders...) en wel familie van elkaar móeten zijn. Maar ik ben er ook wel achter gekomen dat we in sommige zaken helemáál niet op elkaar lijken hoor.


Ik houd bijvoorbeeld ook van tuinieren, maar heb lang de energie niet die Missie heeft. Toen ik hier 13 jaar geleden kwam wonen, had ik ook een moestuintje. Die zat trouwens al in de tuin. Ha, dacht ik, dxe1t is leuk, dat ga ik ook doen. Maar mijn preitjes werden niet dikker dan mijn pink en de worteltjes bleven zo klein als mijn duim. De sla-kropjes werden minimini, dus ik heb de hoop op echte groente al gauw opgegeven. Niets voor mij.
Maar kijk nu eens bij Missie! Afgelopen week mocht ik haar groenten bewonderen en ik kreeg zelfs wat mee naar huis. Heerlijke grote peen, mooie rode tomaten, broccoli, kool of sla en ook nog mais. O ja en ook nog meloenen. Mmmmm, zo lekker ziet het er allemaal uit.
Missie heeft nu al 5 lapjes grond in haar tuin helemaal bijgewerkt. Het wordt steeds leuker om er in rond te dwalen.


Ik vind dat Missie nu wel eens even wat rust kan gebruiken en daarom heb ik een plannetje. Maar dat vertel ik een volgende keer.....

16 opmerkingen:

Ans zei

Wat ben je toch weer met een mooi project bezig, en je verteld het allemaal zo leuk. Ga vooral zo door. Ans

Johanna Zweden zei

O Chris wat word Missie leuk! en leuk dat je hem meteen in elkaar zet, dan zie je het meteen groeien!!
En wat vertel je het toch leuk, zo krijgt een quilt een heel nieuwe verhaal.
Groetjes Joke en een fijne dag

marjan zei

Chris, wat word je Missie toch ontzettend mooi. Prachtige stoffen zitten er om de stitchery heen.
En dat tuinen wel iedereen zijn vakmanschap en die van jou weet ik wel.
Groetjes Marjan

Lida zei

Wat een geweldig geheel is het al en die stofjes eromheen!! Wow! Helemaal jouw kleuren en ook zo mooi bij de borduurgarens! Nu die Missy kan er wat van, helaas mogen wij geen groentes verbouwen in onze stadstuin, lijkt mij juist zo leuk! Fijne dag, knuffel
Lida

joke zei

Wat wordt dit een geweldige en gezellige quilt, je zou er zo in bijten, zo lekker zien die groenten eruit. Groetjes van Joke

Heleen zei

Wat wordt het toch prachtig. En elke keer zie ik weer die prachtige stoffen,.....zucht. Ik heb nog zo veel.

Antje uit Urk zei

Wat is het leuk Chris om ons op deze manier te laten meegenieten!! Het word erg leuk en ben benieuwd naar het vervolg!
groetjes,

Inge Slaats zei

Schitterend Chris en zo leuk verteld!

Liefs,
Inge

Rian zei

Wat zijn haar tuintjes netjes bijgehouden. Dat is een heel werk voor Missie, en misschien is het heel goed voor haar om eens een poosje met vakantie te gaan, en eens lekker bij te tanken. Dan is ze weer fris voor de herfstklusjes.:))
Zo'n lief quiltje, Chris, en de borduurtjes springen er zo mooi uit.
Liefs van mij
Rian

Floor zei

Ben benieuwd wat dat plannetje zal zijn....
Missie heeft ook heerlijke groenten in haar tuin, net als ik, maar geen egeltje om de slakjes op te eten, dat is wel jammer, maar misschien komt hij nog, als je een plekje over hebt.
Inderdaad lijken jullie heel erg op elkaar, misschien komt het ook wel door de naam...
Groetjes,
Floor

MARGA zei

Hoi Chris
Jou Missie straalt liefde uit hoor.
Ik vind het zo mooi worden en het lukt jou steeds weer om het spannend te maken.
Ben benieuwd wat je ons nu wil laten zien.
groeten
Marga

sylviawillemien zei

hallo lieve Chris, dit is een echte QIB ipv LIB!!!!
wasdat???? denk je nu......
Quilt is beautiful!!!
Liefs, Syl

katrien zei

Wat mooi de groetentuin,en het geheel al zo mooi.

Carolyn Hosier zei

Love your colors and prints that you are using with your stitching. Wonderful!!

Chris, Chris how does your garden grow? Lots of stitching with needle and thread and soon you will be done! Looking forward to your next block.

Carolyn :)

Shirley zei

Oh wow, wat een mooie kleurencombo zet je er rond, zie ik daar H&W stofjes tussen zitten?

marcella zei

wat een mooi tuintje zal dit worden. De Den Haan en W stofjes zijn er dan ook prachtig bij. Ik ken het geheim van Missie's groene vingers evenmin.