Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Vol bewondering

Als gelijkgestemden bij elkaar zijn, is het hek van de dam! Op deze foto zie je er een paar:


Drie borduursters, heftig in discussie. Daar heb je natuurlijk een flinke bak koffie en een heerlijk, zelfgebakken stuk taart bij nodig. Waar ze hier zitten? Bij Ineke O (r) thuis. En wie zijn er dan nog meer? Onze lieve Corrie (l), die vlak bij Ineke woont en onze Joke, die wat verder weg woont (haha), maar een paar weekjes Holland deed en ik. Ik ben niet wat je noemt een borduurster, maar ik heb vol bewondering geluisterd en hun werk bewonderd. Het ging natuurlijk over boeken, materialen, de fijnheid van het borduurlinnen of stramien, over één of over twee draadjes. Soms was de verbazing zelfs te zien:



Heerlijk om daar naar te kijken. Maar ik heb ook even rond gekeken wat voor moois er allemaal bij Ineke hangt. Bijvoorbeeld deze prachtige grote merklap. Moeilijk om te fotograferen, maar je krijgt er toch een indruk van.



Ineke heb ik voor het eerst ontmoet toen zij naar mijn quilts kwam kijken (KLIK). Ze heeft zelf geen site, maar reageert regelmatig bij verschillende weblogs. Joke wilde haar ook graag een keer ontmoeten en Corrie kent Ineke al heel lang en is ook al heel lang een dierbare vriendin van mij, maar we zien elkaar niet vaak. Dus dat hadden we mooi geregeld. Na een heerlijk broodje bij Ineke hebben Joke en ik er nog een uitstapje aan vast geknoopt. Eerst naar de Dekenkist, toen nog bij Maria Troost langs. 
Via een schitterende toeristische route kwamen we terecht bij Joke's "eigen " restaurant "Johanna's Hof" in Bakkum. Dat is echt een aanrader. Als jullie ooit in de buurt van Castricum komen, ga daar dan eens langs. Het ligt langs de weg naar zee in het duingebied. Terras is altijd open, heerlijk beschut, heel gezellig en je kan er heerlijk eten!! En prachtige wandelingen maken. Joke kende het helemaal niet, dus dat was een leuke verrassing voor haar.
Dit was weer zo'n dag waar je met warme gevoelens aan terug denkt. Bedankt Corrie, Ineke en Joke!!

19 opmerkingen:

Corrie zei

Lieve Chris, via een mail kreeg ik de tip voor dit enige log van jou en terwijl ik net begon te lezen ging de deurbel en stond Ineke O. onverwacht voor de deur. We hebben samen met heel veel plezier je log gelezen en de foto's bekeken. Wat was het een enige ontmoeting zo met elkaar en wat een prachtige borduurwerken liet Joke ook zien. We boffen maar met elkaar. Liefs van Corrie

marjan zei

Chris, dit is een enige dag geweest voor jullie.
Wat een prachtig borduurwerk laat je zien en heb er vol bewondering naar gekeken.
Johanna's hof. Heerlijke pannenkoeken hebben ze daar. Zeker een aanbeveling waard.
Fijne dag. Groetjes Marjan

Annelies vdB zei

Wat moet dat een gezellige dag zijn geweest !

marcella zei

wat een gezellige ontmoeting. Leuk om Corrie weer te zien al is het dan op foto en om bij Joke en Ineke nu eindelijk een 'gezicht' te hebben. Een dag met een gouden randje denk ik!

katrien zei

Heelijk deze dames te ontmoeten ze maken beiden prachtige werken.

MARGA zei

Hallo Chris
Wat leuk zeg zo'n dagje uit. Ik kijk met heimwee naar het plaatje van de Johanna Hoeve wij zijn er al vaak langs gekomen tijdens onze fietstochten. Maar hoe dan ook jullie hebben genoten dat is te zien aan de mooi plaatjes heerlijk hoor.
Lieve groeten
Marga

Inge Slaats zei

Oh, dit ziet er genoegelijk uit, Chris. Ik ben ook geen borduurster en heb in Veldhoven een door Joke geborduurde lap bewonderd. Niet te geloven, zo netjes en al die kleine kruisjes, pfieuw.... knap hoor. En als ik zo naar die merklap van Ineke kijk, val ik stil van bewondering. Wat een talent.
Leuke, gezellige foto's heb je gemaakt. Ik ben dol op zo'n tafel vol met heerlijkheden LOL

Liefs,
Inge

MarianneD zei

Hxe9,wat een gezellige ontmoeting!Ik heb Corrie ook eens ontmoet op de Hartendag en het klikte meteen..Ook heb ik eventjes bij je bijgelezen..en wat is Missie Jones lekker bezig geweest ...;-)

Inekeo zei

Lieve Chris,wat heb je het goed verwoord en de foto's wat zijn die goed gelukt het was dan ook waanzinnig gezellig met mooi fijn borduurwerk van Joke en Corrie, zo fijn dat we met zijn vieren bij elkaar waren en over onze hobby's konden praten,Corrie en ik hebben daar vanmiddag nog even samen van kunnen genieten na het lezen van jouw logje . Liefs Ineke

Quiltgroetjes Wilma zei

Wat zullen jullie veel gebabbeld hebben met elkaar.... En inderdaad erg leuk om onze Corrie weer te zien...
:o)

Saskia zei

Leuk om Corrie en Joke weer te zien!
Dat zal vast wel heel gezellig zijn geweest met jullie viertjes.
Zo'n dag met een gouden randje.

Yvonne aka sommeke zei

Weer een dag met dubbele gouden rand!

sylviawillemien zei

Wat een fijne dag hebben jullie gehad!!!
En pannenkoeken bij Johanna's hof....toen wij er laatst langs liepen was het helaas te druk: er stonden een hele riedel bussen voor de deur, het is dan ook een pleisterplaats bij uitstek!
En wat een prachtig borduurwerk hing er bij Ineke, daar beginnen mijn handen van te jeuken: helaas, t kan er niet meer bij.....;)
liefs, Syl

Lida zei

Dat zag er heel gezellig uit! Nu kom ik niet snel in Castricum, maar ik zal het adres noteren! En jij niet borduren, misschien geen kruisjes maar stitchen is ook borduren en Missy is prachtig iedere keer weer! Zo is je kast klaar? Hier volgende week hoop ik, zomerkleding is nu gewassen, dus strijken en kasten wisselen! Ach we blijven wel bezig hxe8! Nu jij kunt heerlijk nagenieten, knuffel
Lida

Willeke zei

Dat ziet er weer supergezellig uit.
Ja die dames kunnen er wat van he?


hartelijke groetjes,

Floor zei

Je hoort ze bijna kletsen, die dames!
Of het nu over borduren gaat of over quilten, als je iets gemeen hebt, dan kan je daar uren over praten.
Wat een prachtige merktlap is dat! Je zou er bijna weer een hobby bij nemen haha!
Toch maar niet.....
Groetjes,
Floor

Johanna Zweden zei

Hallo Chris, wat was dat een heerlijke dag en wat heb ik ook genoten, ik zit nu weer helemaal na te genieten. Ja wat was die merklap schitterend van Ineke en wat een mooi kan zij borduren, en wat heb ik genoten om zowel Ineke en haar man, en Corrie te mogen ontmoeten, 2 bijzondere vrouwen. En wat ben ik jou dankbaar voor die dag, dat jij las mijn chauffeuse wou zijn, om de dag mogelijk voor mij te maken, en dat je me dat mooie stukje Nederland wou laten zien, waar veel herinneringen naar boven kwamen uit mijn tijd, maar waar ik niet veel meer van herkende, omdat veel verandert was. En wat heb je me verrast met dat heerlijke etentje bij dat leuk restaurant, en dat nog wel mijn naam droeg, nu dat was een dubbel feest, dat mag je weten, en wat was het eten heerlijk, ik zal van de week even de fotoxb4s opsturen, ben even aan het bijkomen. Nu Chris je bent een speciale vriendin, met een groot hart, geloof mij maar. Knuf joke, en tot van de week.

Carolyn Hosier zei

Hello Chris, What a delious day you all had with your friends! The sampler is beautiful!!! What a treasure.

Thanks for sharing your fun day.

Carolyn :)

Marijna zei

Wat ee gezellige foto van jullie. Ik hoor mijn oren al tuten!En je hebt Joke ook zo verwnt met je rondrit en het etentje!