Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Schaduwquiltje


Daar ligt hij dan, het quiltje waar ik 3 dingen op heb uitgeprobeerd:
  • Uncle Jones, het trapnaaimachientje
  • Strijkfiberfill als vulling en
  • Meanderen op de machine 
Het naaien met Uncle Jones ging prima en dat strijken van de fiberfill vond ik fantastisch, vooral voor zo'n klein quiltje. Maar dat meanderen!!! Pffff. Ik had het wel eens op een klein lapje gedaan, maar niet op een groter quiltje en ook niet op deze manier.


Daar moet ik echt nog eens op oefenen hoor. Ik vind dat ik het iets te grof heb gedaan en misschien ook niet de goede kleur van garen gekozen heb. Maar ik ben in ieder geval een ervaring rijker en ik ga het vast nog eens proberen.
Het aapje zit daar allemaal niet mee. Het is een heerlijk zacht knuffelaapje dat ik kocht voor een actie ten bate van bestrijding van Taaislijmziekte. Kijk maar eens op deze site. Je kunt zelfs kleertjes voor de aap bestellen. Op de site staat een filmpje hoe die er uit zien en wie ze maakt. Erg leuk!!
Fijn weekend allemaal.

16 opmerkingen:

katrien zei

Weer een ervaring rijker.Leuke quilt.
Fijn weekend.

Elly L zei

Wat een leuke quilt is dit geworden. Ik moet ook nog steeds oefenen op het meanderen, maar ik gun mezelf de tijd niet om aan de naaimachine te zitten.
groetjes Elly

MARGA zei

Hio Chris
Zo zie je maar weer een mens is nooit te oud om te leren.
Ik heb het nog nooit gedaan dus kan er helemaal niet over meepraten of het moeilijk is of niet.
Maar hoe dan ook het is wel een heel speciaal quiltje.
Heel fijn weekend.
Groeten
Marga

Lida zei

Hoi Chris,
Maar het is wel heel leuk geworden! En ja dat meanderen moet ik ook weer eens oefenen, ik gebruik wel rubber handschoenen, hoe doe jij het? Schattige aap, zal zo even naar die site hoppen, knuffel en fijn weekend,
Lida

joke zei

Dat is een leuk quiltje al zijn het maar probeersels. Jouw ACQ mag er ook zijn hoor die wordt mooi! Groetjes van Joke

Anita zei

Gelukkig dat oom Jones mee wilde werken. Fijn om nieuwe dingen uit te probereb. Ik vind het goed gelukt hoor.

MarianneD zei

Wat een lief aapje en je quiltje is goed gelukt met al die probeersels!
Ja met meanderen is het gewoon oefenen..steeds maar weer...maar als je eenmaal de slag te pakken hebt,dan ga je als een speer!Veel succes ermee!

Jane zei

Een leuke quilt geworden. Ik moet nog vrienden worden met mijn naaimachine....
Ik heb trouwens genoten van je Amish Circle blokjes - vooral de koe!
groetjes
Jane

Floor zei

Dat meanderen is best moeilijk. Ik heb het eens op een rand gedaan, maar dan met de hand.
Dan kan je makkelijker sturen, maar je moet als maar met je quilt draaien, best lastig.
Ook moeilijk om te kiezen welke kleur garen je moet nemen. Er is licht en donker in de quilt. Misschien een kleur er tussen in? Dit is misschien een beetje te licht.
Maar het is wel een leuk quiltje geworden.
Dat strijkfiberfill, dat ken ik helemaal niet. Heeft dat voordelen? Je moet toch je quilt doorrijgen denk ik.
Groetjes,
Floor

Marijna zei

Leuk quiltje is het geworden. Dat meanderen... doe je dat met een speciale machine? Of maak je zelf met die bochten door het quiltje te draaien? Knap gedaan vind ik. Je schrijft dat je fiberfill hebt gestreken... is het speciale plak fiberfill? (net als plak vliseline?)

inge zei

leuke quilt!

Yvonne aka sommeke zei

Ik vind het een erg mooie quilt hoor!
Enne ... nog dikke proficiat voor de jarige Max!

((Z))...MM zei

"knappe meid" ;-)

Mooiiii

Inge Slaats zei

Hartstikke leuk quiltje, Chris en al je probeersels zijn gelukt, ook het meanderen ziet er prima uit.

Liefs,
Inge, die zoals je vast gemerkt hebt niet veel blogt de laatste weken.......

Shirley zei

Goed gelukt zou ik zo zeggen! Enig quiltje!

Marga zei

Vind het schitterend gedaan hoor.
Het is een heel leuk quiltje geworden.

Groetjes,
Marga♥

P.s. heb nieuwe tips voor je voor het oefenen.