Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Ontknoping!

In een vorig logje vroeg ik toch wat jullie dachten dat die rondjes zouden zijn. Ja hoor, goed geraden: knopen. Van die zelfmaak knopen. En hier had ik ze voor nodig:


de achterkant van een kussen. Ik kan het nu wel laten zien, want degene voor wie het is, heeft het gisteren gekregen. Nou wil je natuurlijk ook het voorkantje zien. Dat kan, kijk maar.


Vind je hem niet leuk geworden? En vooral, hoe vind je het borduurtje?? Super toch! Maar nu moet ik je even uit de droom helpen: dat borduurtje heb ik niet gemaakt. Een paar weken terug kwam overbuurvrouw Diet weer eens gezellig binnenlopen en natuurlijk had ze weer iets bij zich. Ze was wat wezen rommelen in de kasten boven en vond dit borduurwerkje. Dat had ze een jaar of 10 geleden een keer gemaakt en deed er niets meer mee. Voor mij dus. Zodra ik het zag, wist ik het: Joepie, daar ga ik dat kussen mee maken, wat ik al van plan was. Het groene stofje heb ik er bijgekocht, de rest had ik liggen. Die stofjes passen er toch perfect bij. Hier is nog even een close-up van het borduurtje. Ik vind het prachtig!


21 opmerkingen:

Anne-Marie Koelemij zei

Wat heb je er weer wat leuks van gemaakt!
En natuurlijk je favoriete kleur groen.
Groetjes, Anne-Marie

Anita A zei

Ik denk dat de ontvanger van het kussen er heel blij mee was. Was het gezellig in Marken, of zoals zijzelf zeggen op Marken?

Annelies vdB zei

Prachtig en je hebt het ook zo mooi gecombineerd.

Carolyn Hosier zei

This stitchery is beautiful and I love the colors---yummy!! Carolyn :)

Heleen zei

Prachtig! Dat heb je mooi gedaan! Daar heb je denk ik iemand heeeeeeel blij mee gemaakt.

Lida zei

Wat een enig resultaat en wat een lief borduurtje! Heerlijk die frisse kleuren en ja het past weer perfect bij Mrs. Jones! Daar zal iemand heel blij mee zijn geworden! Gaaf gedaan, knuffel
Lida

annemieke zei

Wat een erg leuk kussen heb je gemaakt en de knoopjes net snoepjes.

Gr annemieke.

MARGA zei

Hoi Chris.
Wat is het leuk geworden, je krijgt het steeds weeer voor elkaar om er iets mooi's kleurrijks van te maken.
Zal de ontvangster zeker heel blij mee zijn.
Liefs Marga

Elly L zei

Wat een leuk kussen is het geworden. En anders had het borduurwerkje bij de buuf maar in de kast hebben gelegen.

Rian zei

Ha Chris, Het is weer HELEMAAL MOOI!!
En de kleuren zo mooi passend bij elkaar. Het borduurtje is toch net een klein quiltje? En die pic-packnoopjes, zo leuk. Super. Wat een geweldig cadeau om te krijgen (en om te geven, want geven is blij maken en dat geeft altijd voldoening)
Liefs van mij

joke zei

wat is dit toch weer gaaf! Ik vind het een prachtig kussen hoor en die knopen horen er echt op. Leuke borduurtjes zijn dat, lijken mij ook enig om te doen. Groetjes van Joke

Floor zei

Wat een gezellig kussentje is het geworden en wat een schitterend borduurwerk, dat is al een mini quiltje op zich!
Zulke buurvrouwen moet je in ere houden hoor!
Groetjes,
Floor

Antje zei

Wat een prachtig kussen is dat geworden, en snel heb je dat gedaan! Mooi, zowel aan de achter- als aan de voorkant!
Een goede buur....
groetjes,

Jantje zei

Chris,

Wat mooi!.

Jantje

Miny zei

Wat een leuk idee om van dat borduurtje een kussen te maken, mooie stofjes erbij en het is een super leuk kussen.
Daar heb je vast iemand heel blij meegemaakt.
Goed weekend!

Groeten Miny

katrien zei

Wat een mooi kussen heb je ermee gemaakt.De ontvagster zal er wel blij mee zijn.
Fijn weekend.

sylviawillemien zei

hallo meis, wat een prachtig kussen heb je gemaakt........het is weer een echte 'Chris' .......zulke mooie kleuren!!!!
fijn weekend, liefs, Syl

Marga zei

Wat een ontzettend mooi en gezellig kussen is dit geworden.
Alles past zo mooi bij elkaar.
Heerlijk dat het borduurwerk van de buurvrouw toch niet in de kast blijft liggen zo.
Knap staaltje werk Chris.

Groetjes,
Marga♥

Marijna zei

Dat is een leuk kussen geworden! Een beetje van de buurvrouw en een beetje van jezelf!

Willeke zei

Wat een énig geheel! dat heb je prachtig gedaan en....het borduurtje verdient het eigenlijk ook!

helemaal leuk. De ontvangster was er vast blij mee!

groetjes,

Yvonne aka sommeke zei

Prachtig kussen zeg, ieder onderdeel is voor mekaar bestemd geweest! Echt sjiek!!!