Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Onkruid!

Missie Jones staat voor het raam en kijkt naar buiten. De lucht is grijs en de regendruppels spatten uiteen op de keitjes van het pad. Missie glimlacht van oor tot oor. Het regent!! Eindelijk. Ze kan wel een vreugdedansje doen. Want oh wat is het droog buiten, haar tuintje snakt naar wat water. Dus vandaag maar binnen blijven. Ze pakt de mand met handwerk. Wat zal ze gaan doen? Verder met het schaduwquiltje voor overbuurvrouw.....stitchen......de zoom van haar rok, die moet eigenlijk nodig.... Uiteindelijk pakt ze een...BOEK!! Ja, Missie houdt ook van lezen!! Vandaag zit Missie op de bank. Maar morgen......
De volgende dag is het droog, het zonnetje schijnt weer en buiten ruikt het heerlijk opgefrist. Missie loopt door haar tuin. O jeetje, wat ziet ze toch allemaal...? ONKRUID! Tja, alles groeit nu ook zó hard. Dus vooruit, de werkjurk aan, werkhoedje met blom op en daar zit Missie al weer op de kniexebn.


Als ze nou straks maar op kan staan, want zó jong is ze nou ook niet meer. En toch geniet ze er van hoor. Dan maar een beetje stram en af en toe een kreuntje, dat onkruid móet er uit!
(Op de foto lijkt het alsof de kleuren wat doorvloeien. In het echt is dat natuurlijk niet zo en zijn de kleurtjes ook mooier)

25 opmerkingen:

Carolyn Hosier zei

Hi Chris, a little stiff---well I can relate to that. I have been in my garden working to get everything planted so today I am done!!! We are to receive rain tonight and tomorrow. Weeds will be as happy as the plant, won't they? Love your stitchery garden lady very clever to incorperate this in your sweet post.

I mailed a package for you today should receive in about 4-5 days. Let me know when it is delivered. Hope you like them and feel free to share with your quilting friends.

Hugs to you from your Iowa friend, Carolyn :)

Lilian Pilar zei

Hola Chris!!!
es una bellxedsima historia la que relatas, me trae recuerdos de pequexf1a en la casa de mis abuelitas, ellas reparaba sus ropas, prendas mientras miraba por la ventana llover y al otro dxeda con un esplxe9ndido sol le ayudxe1bamos a sacar la maleza de su jardxedn florido.
Que bellos recuerdos has traxeddo a mi mente de mis amadas abuelitas; yo tendrxeda unos 4 - 5 axf1os..
Saludos.
Lilian Pilar

Elizabeth zei

O, wat een heerlijke humor! Wat kun je toch leuk schrijven, Chris..

Groetjes, Elizabeth

Elly L zei

Wat een leuk blokje weer. En wat de kleuren betreft ben je ook nog eens afhankelijk van je computerscherm, want dat kan zo super afwijken.
fijne dag
groetjes Elly

Annelies vdB zei

Wat heb je het allemaal leuk verwoord. Een heel mooi blok Chris !

Heleen zei

Wat een lief blokje weer. Ja, dat onkruid!! Staat hier ook in de turbostand door de regenbuitjes. Van het weekend maar weer mee aan de slag.

katrien zei

Wat een mooi blok en zo'n leuk verhaaltje erbij.

Marga zei

p.s. als je het doet mag ik dan hierbij meteen een bestelling plaatsen.

Groetjes,
Marga?

Marga zei

Heerlijk blokje, heb je er eigenlijk wel eens over na gedacht om het ontstaan van dit quiltje met al de leuke verhaaltje in boekvorm te laten drukken. weet niet of het goed over komt maar je snapt wel wat ik bedoel. Je vertelt het zo leuk en je blokjes zijn net de tekeningen erbij.

Groetjes,
Marga?

Anita A zei

Hoi Chris, alweer een leuk blok, met een erg leuk verhaal erbij. Het idee van Marga spreekt mij ook wel aan. groet,

MARGA zei

Hallo Chris
Is het geen goed idee om de verhaaltjes van Missie Jones in boekvorm uit te brengen.
Jij kunt het zo mooi verwoorden.
En het blokje is ook prachtig geworden hoor.
Fijne dag
Marga

martine zei

Wat een leuke is dit. Heb je vast met veel plezier aan gewerkt.

Inekeo zei

weer een leuk verhaal,wij zijn ook in gevecht met het onkruid zevenblad dus ook door de knieen.Een goed idee van Marga kunnen we het nog eens lezen op het bankje in de tuin

groetjes Ineke met een lekkere kom koffie .

Miny zei

Wat een leuk blog, maar dat onkruid, soms heb ik het gevoel dat dat het hardste groeit in de tuin.

Goed weekend!

Groeten Miny

Floor zei

Ach, die arme missy Jones op haar kniexebn in het gras om onkruid te wieden....
Ja en dan dat overeind komen!
Maar het tuintje ziet er mooi uit en de bloemen bloeien gezellig.
Lekker na zo'n buitje, maar ook weer fijn dat nu de zon weer schijnt!
Groetjes,
Floor

Gerrie zei

Och Missie Jones haar zelfportret vanachteren genomen . . .
Tussen al de bloemenperkjes nog niet eens zo onelegant .
Missie blijft gewoon een aardige mens en altijd ijverig .
Ik hoop dat Missie mag genieten van het weekend !

Yvonne aka sommeke zei

Superlief blok en heel leuk verhaal er bij!
Goe weekend Chris!

inge zei

prachtige stitchery en die verhaaltjes erbij! super!

((Z))...MM zei

liefff plaatje/verhaaltje !!

ik heb geen tuin, wxe9l onkruid en dat mag blijven staan. Zulke lieve bloemetjes zitten erbij.

Mooi weekend !!

Antje uit Urk zei

Nou, dit is werkelijk een xe9nig blokje! Heel mooi en ook weer iets waar ik wel zin in heb om te maken!! Een heel goed weekend verder en geniet ervan!
groetjes,

quiltlodge gerda zei

Missie Jones moet vooral blijven bewegen anders wordt de stijfheid (raar woord) alleen maar erger. 's Avond wel even lekker in laten smeren door Mijnheertje Jones!

Lida zei

Die Missy van jou lijkt wel veel op mij, stijf, kreuntjes en lekker met een boek op een mindere dag, helemaal my kind of thing! Ze ziet er weer geweldig uit, jouw missy, je gaat lekker Mrs.Jones! Knuffel
Lida

Shirley zei

Enig blok, en als je met sandwichen dr bibs extra opvult (trapunto) ziet dat er later zo leuk uit. Dit is het blok waar iedereen om moet glimlachen.

Dochter zei

Dag lieve Missy... Ik ken het hoor, van dat onkruid. Ik heb sinds kort een groentetuin met van alles, maar vooral onkruid erin. Gelukkig heb ik vier paar sterke beentjes die maar wat graag willen plukken en helpen met wieden. Ik moet alleen aangeven wat wxe9l en wat niet mag. Dat gaat nog wel eens mis, maar ja... dan hebben de worteltjes die blijven staan meer ruimte om te groeien ;-)
Dochter

Berna zei

Wat een leuk en bekend borduurwerkje! Jij maakte hem in kleur, ik heb hem in rood gemaakt als hanger bij de voordeur voor als ik op mijn kop in de tuin sta.
Ik ga lekker even verder bij je neuzen.
Fijne zondag!