Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Oh Island in the Sun

Kennen jullie dat liedje van Harry Belafonte? (KLIK) Dat was een van mijn favorieten. Ik moest daar woensdag even aan denken. Toen was ik op zo'n eiland. Nou ja, eiland, schiereiland en niet in de tropen, maar in ons eigen Holland. Een poos geleden hadden Marjan, Joke en ik afgesproken om een keertje naar Marken te gaan. Achter folkorestofjes en vernaaide linten aan. Marken heeft het geweten!!

Kijk maar hoe de dames begonnen, dus dat beloofde wat! (Bij Joke thuis hadden we eerst uitgebreid koffie gedronken en gesmuld van een stuk appeltaart -Marjan tracteerde- waar we uren op voort konden) Eerst maar eens bij de Wooden shoes en alle andere souveniers kijken. Daarna het meer serieuze werk: Joke was op zoek naar vernaaide linten of anders mooi band voor bij een van haar borduurwerken.

Wat een pracht is dat weer. Ze zal het zelf wel een keer laten zien. Ik keek mijn ogen in die winkel uit. Enig!! Zoveel leuke verschillende dingetje. Het was ook voor het eerst dat ik de vernaaide linten in het echt zag en in mijn handen hield. Oudjes van begin vorige eeuw. Wat een kostbaarheden! Geweldig dat al dat mooie werk bewaard blijft. Dat mag toch nooit verloren gaan.

Na wat omzwervingen door het kleine dorp kwamen we in een stoffenwinkeltje. Ik wilde graag wat folkloristische stofjes voor iemand in Amerika. Leuk hoor. Vergeten om daar een foto te maken. Ik was veel te druk met uitzoeken, maar ik ben goed geslaagd.



Natuurlijk heerlijk geluncht. De brutale mussen lunchten met ons mee. Ik had er op een gegeven moment 3 tegelijk op mijn hand! Daarna nog wat rond gelopen en toen even uitgepuft op een bankje.


Het was zulk heerlijk weer en we hadden nog plenty tijd, dus besloten we om naar Edam te rijden en daar wat rond te lopen.



Oh, wat was dat leuk!! En rustig! Ik ben gek op zulke heerlijke, gezellige stadjes. We hebben heerlijk op ons gemak gelopen, rondgekeken en foto's gemaakt en tot slot nog een terrasje gepikt.

19 opmerkingen:

marjan zei

Chris, jij ook bedankt het was een superdag.
groetjes Marjan

Creatieveling Elly zei

Ik wil best geloven dat dit een gezellige dag was. Het wordt tijd dat ik ook eens naar Marken ga
Groetjes Elly

Heleen zei

Dat klinkt als een wel zeeeer geslaagd dagje!

Rian zei

Wat hebben jullie een heerlijke dag gehad met elkaar op het 'island in the sun'. Leuk om Harry B. weer eens te horen. Inderdaad, een favo van lang geleden :)
En die wínkeltjes: alleen daar zou je al voor naar Marken gaan. Je hebt er weer een kostbare herinnering bij, Chris.
Liefs van mij een een goede zondag

Marga zei

Zulke dagjes zijn zo speciaal, daar kan je ze lekker van genieten.
Heerlijk om te lezen dat jullie het zo leuk hebben gehad.

Groetjes,
Marga♥

Marianne K. zei

Jullie hadden ook schitterend weer uitgezocht. Dat maakt een bezoek aan Marken altijd extra leuk.En dan ook nog Edam.Heel leuk stadje. Ik kom er graag.
Je kussentjes zijn moi geworden.
Fijn weekend. Groetjes, Marianne K.

Annelies vdB zei

Ja, ik zie mevr. Korving al staan achter de toonbank. Echt leuk zo'n uitje !

Marijna zei

Een gezellige dag voor jullie drieen! En prachtig weer erbij. Echt "Island in the sun". En je hoeft er niet eens ver voor weg.Mooie plaatjes laat je ervan zien.

Carolyn Hosier zei

Thank you Chris for the beautiful tour and road trip with your friends. Oh, I would have loved to been with you gals! All of you have a treasured memory of the day spent together.

Hugs, Carolyn

katrien zei

Hé wat een heerlijk uitstapje hebben jullie gehad.

Willeke zei

Supergezellig en in een erg leuke omgeving, dat zie je zo!!!!

Inge Slaats zei

Oohhh Chris, wat hebben jullie een superdag gehad en ik geniet hier lekker mee. Wat heerlijk om met zulke gezellige meiden op stap te gaan (weet je zeker dat er niks in die appeltaart zat? LOL)
Joke ken ik inmiddels ook persoonlijk (Veldhoven) en ik vind haar erg aardig. Ik hoop haar nog eens vaker te ontmoeten en dan wat langer. In Veldhoven waren veel fans, haha....

Dagdag, fijne avond en zondag.
Liefs,
Inge

Anita A zei

Hoi Chris, zo te lezen hebben jullie het heerlijk naar je zin gehad. Is Joke nog geslaagd met haar aankopen op Marken?

sylviawillemien zei

zo, was dat ff gezellig!!!
ik heb meegenoten, de gezelligheid straalde ervan af......liefs, Syl

Shirley zei

Gezellig, zo'n dagje uit met vriendinnen, mooie foto's en Harry B kan er ook wat van, mmmm. Jeetje die mussen, brutaal zeg. En wilt buuf haar borduurtje niet meer terug na de make-over-vorige blog-?

Floor zei

Vernaaide linten????? Wat zijn dat?
Maak daar maar eens een foto van, zodat we ze kunnen zien. (misschien ben ik de enige die dat niet weet?)
Wat schattig die musjes die zo tam zijn! Ben gek van musjes, ze zijn ze leuk eenvoudig en lief.
Het lijkt me dat jullie een leuk dagje hebben gehad.
Groetjes,
Floor

Miny zei

Dat was vast een hele leuke dag, leuk om zo even mee te genieten.

Groeten Miny

Lida zei

Dat was een heerlijk dagje uit! Leuke foto's en wat hebben jullie geboft met het weer, vooral als je nu naar buiten kijkt! Je tas op je andere logje is ook al zo gaaf en al met al heb ik weer heerlijk zitten genieten van jou en je kleurtjes! Knuffel
Lida

Antje uit Urk zei

Zaten die mussen gewoon op je hand??? Wat heerlijk!! en wat een mooie kussens liggen er in die stoel!
groetjes,