Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Max en de ACQ

Het lijkt wel een chaos op mijn werktafel. Dat krijg je als je quilttop groeit. Ik moest de 7e rij nog aan de lap naaien, dus 'hoeksteentjes' uitgezocht, die aan de sashings naaien, dat weer aan de rij blokken en hup, aan de lap.


En daar ligt hij dan. Omdat het zo droog en zonnig is, heb ik hem maar eens buiten gefotografeerd. Omdat onze Max vandaag een beetje meer aandacht krijgt, mocht hij er bij liggen. Zou hij wel interessant vinden, dacht ik. Maar niks hoor, hij heeft meer aandacht voor de kruimels van een hondenbrokje, haha.


Maar omdat het een bijzondere dag is, krijgt Max een bijzonder plekje op mijn log vandaag. Hij is namelijk JARIG!! Nou ja, zal je zeggen, dat zijn honden wel vaker. Dat is zo, maar Max is 14 jaar geworden en dat hadden we nooit gedacht. Niet een van onze honden is zo oud geworden, ze waren allemaal net geen 13.


Vorig jaar begon Max echt oud te worden en klachten te krijgen en dachten we dat hij eind 2010 niet zou halen. Maar hij is er nog steeds! En hoe......hij laat ze nog wel eens vliegen, de stakker.... Hij is wat doof, zakt af en toe door de achterpoten, dan hoor je z'n nagels over de stenen schrapen, slaapt en snurkt veel, krijgt een beetje staar, maar met zijn eetlust en lekkere honger is nog niets mis. En hij is nog steeds ontzettend LIEFFF! Hij houdt constant in de gaten waar we zijn en ploft het liefst boven op mijn voeten, "contact met het materiaal" zegt Chago altijd. Hij vindt het ook heerlijk om bij me te liggen in de Idylle als ik aan het naaien ben.
Max, van harte gefeliciteerd en ik hoop dat we nog een tijdje van je mogen genieten!

21 opmerkingen:

katrien zei

Wat mooie je ACQ.
Nog veel plezier met Max.

Lida zei

Gefeliciteerd met Max en zolang hij zelf er geen pijn van heeft kunnen jullie nog volop van hem genieten! Je ACQ ziet er nu al geweldig uit, zoveel kleur, waarom val ik toch altijd op saaie kleuren, die van jou is zo heerlijk vrolijk! En wat betreft die rommel, noem mij een persoon die creatief bezig is en geen rommel heeft, ik ken ze niet! Nog een heel fijne dag verder, knuffel
Lida

Johanna Zweden zei

Max van Harte gefeliciteerd met je verjaardag namens Simba Angus en mij
Wat word je quilt mooi/
Mis je in Veldhoven kijk uit naar volgende week
groetjes en knuf joke en wat handig he mobielen grinnik

sylviawillemien zei

Hallo Max, van harte gefeliciteerd, hoor en pas maar goed op de mooie quilt van je baas!!!
grote aai, van een afstand, want je weet wel, he, dat ik altijd een beeeetje bang ben voor grote honden!!!!.........:(
stom, he??!! Want je doet niks, maar ja......

Carolyn Hosier zei

Happy 1st Birthday Dear Max! Abbie wishes you a happy day,also! Make sure Mommy gives you lots of good treats today :)

Chris you quilt is looking beautiful---lovely applique work!!

Hugs, Carolyn

Heleen zei

Wat wordt je quilt prachtig!! En 14 is idd een helee leeftijd. Van harte Max. En dat aanhankelijke herken ik wel van die van ons. Wordt naarmate hij ouder wordt steeds erger.

annemieke zei

Van harte met je leuke huisdier en wat wordt je Amish Gircle quilt prachtig mooi.
Wil het ook zo graag maken, maar heb nog zo veel liggen.

Gr Annemieke.

Floor zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van je lieve Max!
Ik wist helemaal niet dat je ook een hond had. Het beestje komt veel te weinig voor in je weblog hoor.
Maar nu gelukkig een ereplaatsje omdat hij jarig is.
Wilde hij niet lekker bovenop je quilt in wording gaan liggen zoals de mijne graag doet?
Veertien jaar, het is een prestatie!
Groetjes,
Floor

Jantje zei

Van Harte Gefeliciteerd met de verjaardag van Max. Wat een leeftijd alweer he? Ouwe Rakker, geniet er maar lekker van hoor.
Je krijgt ook een stevige poot van Sjonnie, het is wal een boerenkinkel die ook wel van dollen houdt. maar dat mag de pret niet drukken.
Neem maar een lekkere stuk worst in onze naam.

Dag lieve hond en ook de groetjes aan je vrouwtje van ons.

(Hi Chris, even een stukje gekheid hoor. de volgende keer wel weer normaal...van Jantje)

Elizabeth zei

Ach, die Max en z'n baasjes: gefeliciteerd hoor.En ik hoop dat ie nog een tijdje bij jullie kan zijn. Wat een prachtige hond om te zien. Langharige herder?
En ik ben sprakeloos van je quilt; zo puur, zo mooi...

Groetjes, Elizabeth

MARGA zei

Hoi Chris.
Fijn he dat max er nog steeds is en je nog kunt genieten van hem.
Zo'n heerlijk dierbaar beest waar je alles aan kwijt kunt en altijd trouw is.
Die kun je toch nog niet missen.
Groeten
Marga

MARGA zei

O was ik nog vergeten
De quilt is ook mooi hoor. het is een quilt om steeds weer naar te kijken steeds weer iets anders.
Prachtig.
Marga

inge zei

gefeliciteerd Max! leuk, die quilt-in-wording!

Rian zei

Hallo baasjes van Max; Gefeliciteerd met deze oude heer hoor. Ondanks zijn grijze snoet zie je zijn leeftijd er niet van af. Prachtige kop heeft 'ie nog. Ik hoop dat jullie nog lang van deze trouwe vriend kunnen genieten.
En je quilt? Prachtig! en zo veel op te zien. een echte denkquilt, als je alle verhalen erbij kent...
Liefs van mij

Ank zei

Hoi Chris, gefeliciteerd met Max! 14 alweer!!! Wat gaat het hard...
En een prachtige quilt!
Groetjes!!

Miny zei

Wat mooi wordt de de quilt, en de verschillende hoekblokjes zijn erg leuk.
14 jaar dat is een hele leeftijd, gefeliciteerd!

Groeten Miny

miranda zei

Wafwaf, woefwoef, kefkef...Max
(=happy Birthday to you.. Max)
oeee..boef wafwoef
(heee, jij lijkt op mijn vader)
Grrroefff
Groetjes van Sam!

Chris & Chago van harte met jullie lief beesie!

MarianneD zei

Ach,wat een heerlijke lobbes is die max,een lief hoofd!Van harte Max en dat je nog maar een paar gezonde jaartjes mag krijgen!

MarianneD zei

Oeps,vergeet ik nog iets van je ACQ te zeggen...en je bent geweldig opgeschoten!
Heerlijk vrolijk al die kleurtjes!

Marijna zei

Max, nog van harte gefeliciteerd. Jij bent net als onze kat(18 jaar) aardig op leeftijd! Onze kat houd ook van lekkere hapjes tussen door, zakt soms door z'n pootjes en verliest soms z'n evenwicht! Wij hopen net als jou baasjes van jou nog een poosje van onze "Joep" te genieten.chris, de quilt ziet er erg kleurig en vrolijk uit. Ook bij mij is het een rommeltje aan het worden, door dat ik de blokken van mijn quilt aan elkaar aan het zetten ben.

Elly L zei

Een beetje super laat, maar gefeliciteerd met Max.