Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een tas met punten

"Wanneer haal je ons nu eens uit die doos?" Dat zachte stemmetje hoorde ik al maanden. Het kwam van een paar geweldige lapjes en een patroontje. Dus eindelijk maar eens geluisterd. Patroontje eerst goed bestudeerd, daarna het naaipatroon voor paperpiecing op goede grootte getekend op patroonpapier. Stofjes voorbereid en klaargelegd en naaien maar.



Als de lap klaar is, wordt hij gedubbeld en doorgestikt. Één deel is klaar. Nu de bodem. Die wordt met ruiten doorgequilt, lekker stevig. Ondertussen komen er heerlijke geuren mijn Idylle in. Eens even in de keuken gaan kijken.

Ooohh, wow! Hier wordt heerlijk gekookt, maar niet door mij, haha! Gebakken zoete aardappel, mmmm, dat belooft wat voor straks!
Weer terug naar mijn werk. Ik moet nog een paar lange repen naaien, ook dubbel en stevig en dan gaan alle onderdelen in elkaar. Een paar knopen er aan en TADA!!! Daar staat hij, mijn nieuwe tasje:


En nog even één detail, de knopen die een kleine plooi op de hoeken vormen.


Zo, en nu ga ik smullen van een heerlijke maaltijd!!

19 opmerkingen:

Miny zei

Wat een super mooie tas, leuk dat plooitje in de hoeken met die knoopjes.
Flans je dat zo even in elkaar?
Ik vind het knap gedaan.

Groeten Miny

sylviawillemien zei

heb je 'even' zitten maken??!! Turbo-standje, denk ik......;)
ziet er leuk uit, meis en die geuren: komen door de laptop heen: heerlijk!

Anita A zei

Wat een vrolijke tas, mooi geworden hoor! En zoete aardappel,lekker.

Inge Slaats zei

Oohhh Chris, wat een dot van een tasje en helemaal zelf gemaakt (en niet door een zusje zoals bij mij LOL). Hij is superleuk.
Ik kan die aardappels bijna ruiken als ik naar deze foto kijk. Was het lekker?

Liefs,
Inge

Annelies vdB zei

Een hele leuke tas. Volgens mij een patroon uit de Quiltmania ?

katrien zei

WAt een prachtige tas.Veel plezier ermee.

q.lodge gerda zei

Hoi Chris, zo wat had ik een zoot bij je in te halen! Heerlijk hoor. Van je prachtige tas (ging dat echt zo vlug en gemakkelijk als het hier lijkt?!) tot die lieve Max (geef hem ook nog maar even en verlate verjaardagsknuf van mij!) en je bezoek aan Marken (was dat met onze Zweedse Joke???)en dat kussen met inderdaad prachtig borduurwerkje van de buurvrouw, de optocht in Amerika enz. enz. Ik hoop vanaf nu weer bij te blijven! Groetjes

Elizabeth zei

Wat een leuke tas is dit geworden! En als er dan ook nog iemand op de achtergrond vanuit de keuken het zo lekker laat ruiken, dan kan je dag toch niet meer stuk...
Da's echt genieten, lijkt me!

Groetjes, Elizabeth

Mien B. zei

Wat heerlijk als er zo lekker voor je wordt gekookt(hulde aan de kok)en dan wil het wel lukken om zo'n mooie tas af te maken !

Floor zei

Wat een leuk en gezellig tasje is dat geworden!
Als ik het zo lees, heb je dat snel in een uurtje gepiept, maar dat zal toch wel niet.
Nu lekker nog een keer naar het tuincentrum met je tasje haha! Volladen met "hebbedingetjes".
Groetjes,
Floor

joke zei

Ook al aan de tassenmakerij. Hij is prachtig hoor en er kan lekker veel in. Groetjes van Joke.

Antje uit Urk zei

Oooh, wat een coole tas Chris!!! Mag ik die namaken na eigen idee? Heel mooi vind ik 'm!
groetjes,

Lilian Pilar zei

el bolso te ha quedado precioso y los colores super alegres y de verano, me encanta....besos

Yvonne aka sommeke zei

Een tas met stijl! Knap gedaan Chris!

Elly L zei

WAt een geweldige tas is dit geworden.
groetjes Elly

Inekeo zei

Hallo Chris,wat een leuke maar vooral mooi kussen en geweldige tas heb je gemaakt, groetjes Ineke

Willeke zei

Je hebt er weer een vrolijk geheel van gemaakt Chris!

groetjes

Marga zei

Wat een ontzettend leuke tas is dit.
Het eten zal wel gesmaakt hebben want het zag er heerlijk uit. Zijn zoete aardappelen nou zoet gemaakt met suiker of zijn ze van nature zoet? Met zo'n tas word boodschappen doen een uitje.

Groetjes,
Marga?

Saskia zei

Het is een dotje!