Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een blijk van vriendschap uit Iowa!

Wat één siggy niet al teweeg kan brengen!! Toen ik haar siggy ontvangen had en ik haar weblog bezocht, voelde ik me direct bij haar thuis. Ik heb het over Carolyn uit Iowa, USA. Ik zag dat ze neigt naar dat hele gezellige nostalgische, eigen ontwerpen maakt, tekent, patroontjes verkoopt en vooral houdt van kleine quiltjes, zoals poppenquiltjes.


Toen ze een logje schreef over de Dutch Heritage en de winkel liet zien die ook haar patroontjes verkoopt, vroeg ik haar of ik zo'n patroontje kon kopen. Nee hoor, niks kopen, antwoordde ze, ik stuur gewoon wat op. Gister kreeg ik het pakje. Niet met één patroon, maar met zeven stuks!

Er zijn patroontjes bij met applicaties, maar ook met borduurtjes. Dit engeltje siert een kleed voor de kerstboom op. Lijkt me erg leuk.


De cottages, zoals er eentje staat op onderstaand fotootje, vind ik ook enig. Ik ben er helemaal ondersteboven van.


Intussen was ik met Joke en Marjan naar Marken geweest. Daar kocht ik voor Carolyn wat typisch Hollandse stofjes die ze inmiddels ook al ontvangen heeft en er wat van gemaakt heeft. Even bij haar kijken hoor!
Zo zie je maar, wat één siggy kan veroorzaken.

Carolyn, thank you so much my dear friend for your lovely patterns and friendly reactions on my blog! 

14 opmerkingen:

Lilian Pilar zei

Chris!!!
Un precioso intercambio,
visitarxe9 blog de Carolyn.
kusjes, besos

Johanna Zweden zei

O nu weet ik voor wie die lapjes waren!!! Nu ze zal er heel erg blij mee zijn, en wat ben jij verwend door haar!!1 wat een schitterende patronen, nu we zullen daar veel mooie van zien, eerdaags op jou site.
Liefs Joke en een fijne dag

marjan zei

Chris, wat een prachtige patronen heb je gekregen. Heel moeilijk voor je om te kiezen waar mee te beginnen zeker.
Een schattige hexagon bloem heeft ze al gemaakt. Zo leuk met dat boerinnetje in het midden.
Een hele fijne dag met hopelijk nog een beetje een zonnetje.
Groetjes Marjan

Annelies vdB zei

Chris wat leuk ! Ik zag inderdaad gisteren al op de log van Carolyn dat je haar verwend had.

Heleen zei

Wat een mooie patroontjes heb je gekregen. En je hebt ook naar Carolyn leuke stofjes gestuurd. Wat leuk om elkaar zo te verwennen.

Lida zei

Wat leuk!!! Ik vind vooral die cottages erg schattig, meis wat ben je lekker verwend! Nu ik begrijp dat je daar heerlijk van kunt genieten, ben benieuwd wat je gaat maken! Knuffel
Lida

joke zei

Wat is dat enig he, zulke contacten via een siggie.Mooie patronen heb je gekregen hoor.
Groetjes van Joke

Rian zei

Je bent een bofferd Chris. Wat een enige dingen heeft ze opgestuurd. Jaja, de wereld is groter dan ons landje; ik ga meteen eens bij haar kijken. Dat huisje is ook een snoesje, vast de buurvrouw van missie Jones :)
Liefs
Rian

katrien zei

WAt leuk dat ze je deze patroontjes stuurde,veel plezier ermee.

Floor zei

Wat leuk dat zo een (quilt)balletje kan gaan rollen!
Dat engeltje..... wat een snoesje is dat! Heel leuk voor de kerst. Daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen haha!
Groetjes,
Floor

Marijna zei

Wat een boffert ben je. Ik kan me voorstellen dat je dit helemaal niet verwacht had.

quiltlodge gerda zei

Wat een geweldig "cadeautje" Chris. Daar word je toch helemaal blij van. En wij ook. Ik hoop, dat we ze allemaal nog uitgebreid op je blog gaan zien.

Shirley zei

Mijn man verbaasde zich in het begin over de gulheid en spontaniteit van wildvreemde quilters onderling, dat doen ze maar effe, zonder dubbele agenda; zoiets is ongebruikelijk bij andere hobbiegroepen. Je bent verwend met zulke mooie patronen, en heb haar op jouw beurt ook weer verwend, heerlijk!

Carolyn Hosier zei

Hi Chris, So pleased that you like the patterns I sent you. I am equally as I never expected you to send me so many wonderful Dutch fabrics as I shall make my little Dutch doll "Henkrika" that is at the quilt shop in Pella, Iowa a fun little quilt and a new dress and apron too! She is in the pictures that I send you.

Thank you for your friendship and sharing.

Carolyn