Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Uncle Jones doet het goed!

Ja hoor, Uncle Jones doet het nog steeds goed. Ik denk dat hij wel een jaar of 30 op zijn lauweren gerust heeft (waar zitten die dingen eigenlijk, haha), maar nu moet hij weer aan de bak en kennelijk is hij daar blij mee. Kijk maar eens, de blokjes zitten aan elkaar en zo is het een kleine Aussie-quilt geworden. Het patroontje zag ik bij Ingrid en ik vond het heel geschikt om Uncle Jones eens uit te proberen. Ik had nog heel wat restje van KF-stofjes liggen en vind het resultaat best grappig. De schaduwen zijn misschien iets aan de grote kant, maar dat hindert niet.


Allemaal weer een heel fijn en hopelijk zonnig weekend!

20 opmerkingen:

Annelies vdB zei

Hij ziet er mooi uit ! Iedere keer als ik dit patroon zie verbaas ik me over het leuke 3D effect.

Johanna Zweden zei

Wat is het schitterend geworden Chris, zou ik nu toch nog helemaal omgegooid worden naar Kaffe, want als ik dit quilt zie, word ik toch wel vrolijk
Enig! Zouden daar soms kussens bij staan!!! grinnik!!!
Leuk dat 3D effect.
Fijn weekeinden groetjes Joke

MARGA zei

Hoi Chris
Ziet er mooi uit hoor.
Zal wel even wennen zijn denk ik zo'n machien die je aan moet trappen maar het resultaat mag er zijn hoor.
Wens je nog een heel fijn weekend.
Groeten
Marga

Heleen zei

Wat wordt die leuk!! Maakt niks uit hoor hoe breed de rand. Hij komt prachtig omhoog.Gave stoffies! Ik heb hem in aussie stof gemaakt. Maar deze is lekker vrolijk.

Elizabeth zei

Hé, ik kende Uncle Jones helemaal niet... Het lijkt me niet zo'n moeilijk patroon..
Wat heb je trouwens een verrukkelijk weblog; ik snuffel hier graag!
Groet, Elizabeth

Anita A zei

Het ziet er leuk uit !! Heb je Ingrid wel om toestemming gevraagd? grapje.

Rian zei

Hè, wat een heerlijk zonnig quiltje is dat geworden. Uncle was wat stram geworden misschien, maar met deze oefeningen is het toch maar weer prima gelukt. En nu hij weer los is gelopen en soepel geworden zal er vast wel meer onder vandaan komen.
En die schaduwen.... leuk juist. Brengt een mooie diepte in de quilt. heel speels.
Jullie ook een goed en mooi weekend, Chris

inge zei

dat is een heel leuk patroon! ideaal om grotere dessins in stoffen te laten uitkomen! heel leuk gemaakt met uncle!

Lida zei

Ja die Jonessy werkt blijkbaar perfect samen met Mevr.Jones, want het resultaat ziet er schitterend uit, nu hoop ik maar dat mijn Singertje binnenkort ook zo lekker kan lopen! Knuffel
Lida

Floor zei

Je begint al echt op een Amish-vrouwtje te lijken Chris!
Die naaien ook zonder stroom.
Dat schaduw-quiltje, heel mooi! Dat staat ook al lang op mijn lijstje.
Groetjes,
Floor

Antje uit Urk zei

Heel mooi zo met die schaduwen!Prachtig quiltje! Lauweren komt misschien van lauwerkrans, had je die eenmaal om hoefde je niets meer te presteren!? Ik weet het niet hoor maar ik denk het!
groetjes,

sylviawillemien zei

Jullie lijken een prima duo te worden, het begin van een heeeeeeeeele lange samenwerking!!!

Inge Slaats zei

Wat een leuke quilt, Chris. Je bent goed bezig met Uncle Jones.
Oohhh, ik heb ook nog even verlekkerd naar die koek gekeken. Het water loopt me in de mond, je zou er zo je tanden inzetten. Die hebben wij niet in het zuiden, wij hebben Bossche bollen, hihi.....

Fijne dag,
Inge

PS: ik ga zo met dochter en de jongetjes naar de bioscoop, er draait een leuke paasfilm.

jolie zei

Ken het patroon als "Zwevende blokken" en ben er zelf ook mee bezig. Moet nog twee randen... maar dat moet ik eigenlijk al een paar maanden :-)

Anita zei

De Jones hebben prima samengewerkt. Wat een mooie wuilt is het geworden.

marcella zei

volgens mij zitten je lauweren naast je kladden en vlak bij je lurven, maar het fijne weet ik er ook niet van :) Mooi quiltje, Chris! leuk zo met die schaduwen eronder, de blokjes komen echt los van de ondergrond. Ik vind ze overigens echt niet te groot hoor, die schaduwen

Gert zei

Fijn dat Uncle Jones zijn werk zo goed doet. Deze eerste quilt ziet er in ieder geval al mooi uit. Dat Aussie patroon blijft een mooi patroon: wil ik ook "ooit" nog eens maken.

Jantje zei

Daar sluit ik me bij aan, die Aussie patroon wil ik ook nog een keer gaan maken. Ter nagedachtenis aan een tante in Perth.

Veel groeten van Jantje

Saskia zei

Het patroon had ik al eens eerder gezien. Mien B. heeft er een gemaakt met Vlisco-stofjes. Ook zoooo mooooi!

Marga zei

Ik vind hem ook schitterend geworden. Ga je hem op Uncle Jones ook meanderen?

Groetjes,
Marga♥