Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Nieuws van de Rol

De Siggy-rol vroeg al een tijdje mijn aandacht: waneer ga je weer eens met mij aan de gang? Ja, dat moest hoognodig gebeuren en het kon ook, want er zijn weer een stel leukerds binnengekomen. Kijk maar eens:



Allereerst van Sandra uit Michigan. Zij is vorig jaar november met de siggy-swap begonnen. Dan Nancy uit Missouri. Zij werkt aan de DJ én de Farmers Wife en nog andere dingen. Ze had een mooie uitspraak: SEWING FOREVER ..... HOUSEWORK WHENEVER! Dan een siggy van Els uit Friesland. Ze houdt van water, dat kan je wel zien. Haar eerste quiltlessen kreeg ze 29 jaar geleden van een Amerikaanse in Saoudi-Arabië! De volgende prachtige siggy komt van Christel. Vind je hem niet geweldig?! Met de C van Chris, speciaal voor mij geborduurd. En dan die kleuren! Christien uit Zeeland gaat samen met haar dochter naar les in Gent. Zij quilt ook al 20 jaar. Alice werkt voor een Stichting ter bevordering van het welzijn van ouderen. Prachtig werk. En een prachtig siggy! Dan de siggy van Kris. Zij woont in Saint George, Utah. Ik ben daar 7 jaar geleden vlak langs gereden! Op het ogenblik zorgt zij voor haar geliefde vader van 93 jaar. De laatste in het rijtje ontving ik van Christiane uit Duitsland. Ze woont in een kleine stad met een Middeleeuwse Burcht en bergen. Vandaar haar logo.
Dat was een heel verhaal. Maar nu nog de Rol. Alle 8 en nog een paar die klaar lagen, zitten er weer aan. En kijk eens hoe hij groeit! Hij is nu al ruim 2,5 m lang en hij gaat nog véél langer worden.


15 opmerkingen:

Annelies vdB zei

Wat wordt het een prachtige rol en wat heb je weer leuke siggies ontvangen !

Johanna Zweden zei

O Chris wat word hij schitterend, nu ik denk dat ik het idee maar van je overga nemen, mag wel hé! en wat een lengte heb je al!
En wat een mooie siggys heb je er weer bij gekregen,
Leuk om ook de achtergrond te lezen van de dames.
Fijne dag liefs Joke en ik ga vandaag het zonnetje in, het word schitterend weer.

joke zei

Prachtig wordt jouw siggierol! Ik wil er ook nog meer, ik heb er nu oingeveer 85, dus ik zal de nieuwelingen even aanschrijven. De brieven erbij vind ik ook erg gezellig. Groetjes van Joke

marcella zei

wat een schitterende rol en een goed plan. Erg leuk zo al die kleine herinneringen bij elkaar.

Antje uit Urk zei

Heel mooie siggie's, En dan die verhalen, ook leuk! En een goed idee Chris om er een rol van te maken.
groetjes,

Anita zei

Wat een mooie siggies heb je gekregen en je rol is al behoorlijk lang.

katrien zei

Wat is ie mooi je siggie-rol.

Lida zei

Je rol ziet er schitterend uit en wat een hoop naamgenoten heb je mee uitgewisseld, ik vind die letter ook prachtig! Chris wat doe jij aan de achterkant van de rol? Zit daar ook stof? Ik wil ook graag een rol maken, maar heb er nog steeds geen tijd voor kunnen vinden! Dikke knuffel van het herstellende team!
Lida

Anita A zei

Ik blijf het een ontzettend leuk idee van je vinden, de Siggy-rol. Nu maar hopen dat hij blijft groeien.

Floor zei

Wat wordt je "rol" al lekker lang!
En wat een fleurig geheel!
Ben heel benieuwd of hij ooit af komt en wat je er dan mee gaat doen.
Straks heb je de langste rol van Nederland.
Zijn dat allemaal "Vergeet-me-nietjes" op de achtergrond?
Daar ben ik gek op, maar helaas willen ze de laatste jaren niet meer groeien in mijn tuin.
Groetjes,
Floor

Willy zei

Chris wat is dit een leuke verwerking van de siggies. Je rol groeit ook goed. Leuk dat je gegevens van de maaksters hebt. Wat een mooi perk met blauwe bloemen.
Groetjes

Marga zei

De rol ziet er zo uitnodigend uit in de schommelstoel.
Het is met recht al een aardig end.

Groetjes,
Marga♥

Carolyn Hosier zei

Lovely siggies and post Chris, for-get-me-not's are my favorite flower! Our's will bloom in about 6 weeks!

Carolyn :)

Inge Slaats zei

Wow Chris, wat een lange rol. Ik vind hem supergaaf.
Jij bent nog goed bezig met je siggies. Bij ligt het hekemaal stil. Misschien dat ik over een tijdje weer eens wat verstuur. Het is toch wel erg leuk!

Liefs,
Inge

Marijna zei

Je hebt er weer hele mooie bij gekregen. Je kunt bijna de trap er mee beleggen zoveel zitten er al aan elkaar.