Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een heel bijzonder vingerhoedje

Dat in een klein pakje een heel grote verrassing kan zitten ondervond ik eergister weer eens. Ik zat net op m'n hurken met handschoenen aan in de tuinaarde te woelen. Leuke nieuwe plantjes er in zetten. Toen hoorde ik de brievenbus bij de buren al klepperen en daar kwam onze bekende postbode aan, met zijn lichtblauwe slappe hoedje. Heb weer een pakje voor u, een kleintje, staat er ook op. Stop hem wel in de bus. Oh leuk! Even de plantjes afmaken, handschoenen uit, handen wassen, pakje open maken en .......NEE, het is niet waar!!Kijk nou eens wat er uit kwam!


Dit geweldige, bijzondere, enige VINGERHOEDJE. In een vorig logje schreef ik over de Jones naaimachine en dat ik op internet in de verzameling van iemand een vingerhoedje had gezien. Lida, die SCHAT, had dat gelezen en ging op zoek. Bestelde het in Engeland en nu staat het zomaar hier bij mij op tafel. Lida, ontzettend BEDANKT. Dit is weer een hoedje met een hele speciale herinnering.

17 opmerkingen:

Inekeo zei

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en wat word de boomgaard van Missie Jones vrolijk
groetjes Ineke

Elly L zei

Oh wat bijzonder dat je nu toch deze vingerhoed aan je verzameling kan toevoegen. Wat een schat is Lida.
Tja en die Bernina's.....
fijn weekend
groetjes Elly

katrien zei

Wat een mooie aanwinst,lief dat Lida er je eentje bezorgde.

Floor zei

Wat een leuke en lieve verrassing dat vingerhoedje!
Helemaal leuk bij je mooie oude naaimachine.
Zo'n nieuwe is natuurlijk heel verleidelijk, maar je hebt toch wel verteld van je oudje waarbij je zo lekker kunt trappen?
Groetjes,
Floor

inge zei

dit is er één om te koesteren!

Willy zei

Ontzettend lief van Lida, wat een speurneus is ze.
Ik kan me voorstellen dat zo'n super de luxe naaimachine heel verleidelijk is.
Fijn weekend, groetjes

miranda sol zei

Dat is nu een superverrassing! Wat leuk om een eigen vingerhoedje te hebben trouwens...enne ook ik heb zitten kwijlen bij het zien van de Bernina Aurora QE vrijdag...

Heleen zei

Wat een leuke vingerhoed!! En wat enorm lief van Lida! En altijd leuk om op de hoogte te blijven van nieuwe snufjes.

Johanna Zweden zei

Wat lief van Lida en wat een leuke echt een Joonsje!!
Heerlijk dat dagje uit Chris, en ik ben nu wel benieuwd naar de Bernina, nu zal hem wel zien in Veldhoven.
Fijne dag groetjes Joke
PS en nee ik ga geen nieuwe machine kopen grinnik

sylviawillemien zei

Dit is echt wel een superleuke verrassing van Lida, wat een schat is het toch, he?!!
Ik kreeg ook al een uitnodiging voor de Bernina demonstratiedag in Alkmaar, maar ik heb een goede Husqvarna quiltexpression, dus ik hoef niet meer verleid te worden!!
liefs, Syl

Inge Slaats zei

Chris, wat een geweldig cadeau! Je hebt gelijk, Lida is een schat. Zoiets kan alleen zij bedenken, heel Internet afstruinen, net zolang tot ze het zo door jou begeerde vingerhoedje gevonden heeft. Super!

Fijne dag,
Inge

Anita A zei

Hoi Chris, wat ontzettend leuk dat je nu ook een vinger hoedje hebt van de Jones Naaimachine. Lief van Lida, dat ze is gaan speuren naar zo'n vinger hoedje, en hem ook nog heeft gevonden. fijne dag, en groetjes voor Chago !

joke zei

wat een lieve vriendin he die Lida, nu heb je hem toch he. Veel plezier ermee.
Groetjes van JOke

Marijna zei

Dat is een leuke verrassing geweest om zo'n klein pakketje te krijgen! Erg lief van Lida om je hier mee te verrassen. Jou dag kon niet meer stuk denk ik zo.

marcella zei

wat een leuke! die hóórt bij jou. Aardig van Lida om je zo te verrassen.

Saskia zei

Top cadeautje!
Wat een tovermiddel is internet toch!

Antje uit Urk zei

Wat een lieverd is die Lida toch!!
En tja die bernina's zucht mooi hé!
groetjes,