Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Denk nou niet.....

.....ach, het zijn weer siggy's. Nee, je móet dit even lezen hoor. Ik heb al heel wat bijzondere siggy's gekregen, maar deze vind ik héél bijzonder.


Waarom? Omdat de maakster pas 13 jaar is en er een briefje bij schreef dat me raakte. Serena volgt op het VMBO een opleiding in Kunst en Cultuur. Zij heeft 3 redenen voor haar logo, een brug.
1e. Haar school heet 'Pontes', dat in het Latijns 'Bruggen' betekent.
2e. Ze woont in de provincie Zeeland, vol met bruggen.
3e. En nu komt wat me raakte: 'de brug staat ook voor de weg die naar andere quilters toe leidt'! Als zij dat op haar leeftijd al zo kan zeggen, dan komt het wel goed met haar. Ik heb ervaren dat het zó waar is wat ze zegt. Wat heb ik een enige en waardevolle contacten er bij gekregen door de siggy's. Ver weg, bijvoorbeeld in Iowa, maar ook dichtbij, 4 km hier vandaan.
Serena, veel succes met je school en heel veel plezier met het verzamelen van de siggy's!
Ik kreeg nog meer siggy's de afgelopen week:

Lenka Kozliková uit Tsjechië vertelt dat haar achternaam, vertaald in het Engels, 'geit 'betekent. Vandaar haar logo! Danette Stout uit Illinois krijgt elk jaar een konijn in haar tuin die haar hond Max helemaal gek maakt. De siggy van Petra heeft voor mij ook een bijzondere betekenis. Het is mijn 200ste!! Sally Brown uit Texas coacht een tennis team op een kleine privé universiteit. In haar 'vrije' tijd is ze bezig met haar zaakje in longarm quilten. Christina Decker uit Duitsland wil van de siggy's een grote DJ-Siggy-Quilt maken.
Thank you all so much!
Iedereen een heel gezellige Koninginnedag toegewenst!

10 opmerkingen:

Elly L zei

Dat is toch echt een uitspraak die heel toepasselijk is voor de siggies. super.
groetjes Elly

katrien zei

Mooie siggies kreeg je erbij,en sommigen met een verhaal,heel leuk.

MARGA zei

Hoi Chris
Mooi he die siggy's. Het is steeds weer spannend als je zo'n flop los maakt.
Ik wil trouwens ook eens gaan tellen heb geen idee hoeveel er bij mij al in de doos zitten.
Fijn weekend
Marga

Carolyn Hosier zei

Wonderful collection of siggies you have received. Always fun to get them in the mail with a little note.

Hope you have a great weekend!

Carolyn :)

Anita zei

Prachtig gezegd voor zo'n jong meisje. De andere siggies zijn ook mooi.

Floor zei

Ja, die Serena heeft het wel begrepen.
Dat je al 200 siggi's hebt! Ben benieuwd wie de meeste heeft, dat is vast wel ergens vermeld. Maar jij hebt er weer een paar leuke bij.
Succes met verder sparen.
Groetjes,
Floor

joke zei

Mooie siggies heb je er weer bij en die ene van Serena is zeker bijzonder.
Groetjes van Joke

Yvonne aka sommeke zei

Dat is raak gezegd door Serena!
Je siggyrol kan weer groeien ...

Ria van Kasteel zei

Wat een leuke siggy's heb je er weer bij.
Groetjes van Ria ;0)

Lida zei

Gave siggies er weer bij en die van Serena is heel erg goed gevonden en ook met een heel duidelijk doel! Ik mag dat wel een kind dat weet wat het wil en hoe ze er wil komen, ik hoop dat ze nog veel bruggen zal slaan in haar leven! Dikke knuffel
Lida