Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De Paasboom!

Dit is het verhaal over De Paasboom! Ja, je leest het goed. Ik kwam het tegen op de site van Carolyn en met haar goedkeuring heb ik het overgenomen.

Easter Tree
Strangely enough, such a thing as an Easter tree already exists, and it can be found in Germany. Around 1945, when he was just a young boy, Volker Kraft saw his very first Easter Tree ( Eierbaum, Osterbaum or Ostereirbaum, in German), and decided he would have one of his very own, when he grew up. Time passed and young Volker became a married man, with a family and everything. But his childhood dream stuck with him and he decorated his first Easter Tree, in 1965. He used 18 colored plastic eggs.

But the tree was growing fast and he and his wife, Christa, couldn't afford to waste so many Easter eggs. So they began drilling holes into the eggs, using the contents in the kitchen, and the painted shells as decorations. When their children grew up, they started helping with decorating, and the Easter Tree became a family tradition, known not only in their home town of Saalfeld, but all of Germany.


After their children were grown and moved out of the house, it seemed the Easter Tree would finally catch a break, but grandsons arrived and the Krafts went back to decorating their giant tree. The number of Easter eggs hung by the tree's branches grew every year, and in 2010 it reached and incredible 9,500 eggs!


Als aanvulling kreeg ik nog een mailtje van Carolyn waarin ze vertelt:
I received an email from a follower in Germany that lives close to the house of the egg tree she reported that this year they have 9800 and next year they plan to make and hang 10,000! WOW, Hugs Carolyn. 
Dan nu mijn Paaswens voor jullie. Ook in het Engels, dat leek me mooier dan het te vertalen.
Wishing you and yours
a love-renewing,
fath-uplifting,
hope-inspiring,
joy-reviving,
grace-embracing
Easter! 
Met liefs van mij en ik neem een paar dagen blog-vrij! 

13 opmerkingen:

marjan zei

Chris, bedankt voor je prachtige paaswens en je mooie verhaal.
Schitterend zo'n traditie.
Hele fijne en zonnige paasdagen gewenst.
groetjes Marjan

Antje uit Urk zei

Ja, leuk om te lezen, en Amen op je nadenkertje! groetjes en goede paasdagen gewenst!

Lida zei

Wat een prachtige boom en ik dacht dat mijn Mams al veel versierde eieren had! Ik wens jou ook een gezegende paas en met veel gezelligheid en liefde, knuffel
Lida

Johanna Zweden zei

O Chris wat schitterend, dank je wel dat je dit hebt gedeeld met ons.
Hier staan nu overal de takken met veertjes voor de deur bij mensen, en overal lopen kindertjes als heksjes verkleed.
Chris een hele fijne paas toegewenst, en geniet ervan
Liefs Joke en Angus en purrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr van Simba voor Max

Annelies vdB zei

Wat een boom. Echt ongelooflijk. Ik wens jullie hele fijn paasdagen toe !

Floor zei

Ik kan het verhaal niet helemaal goed volgen, maar wat een leuke paasboom!
En zo vol met van die mooie eieren!
Groetjes,
Floor

joke zei

Mooie paaswens Chris en mooi verhaal met die Paasboom. Ook voor jou en de jouwen hele fijne Paasdagen. Groetjes van Joke

sylviawillemien zei

tjonge, over paaseieren gesproken...pfiew!!
fijne dagen, lieve meid en geniet van man, zon, rust!
liefs, Syl

Anita zei

Zlefs hier op de camping verschijnen overal paasboompjes. Ik wens je hele fijne paasdagen.

MarianneD zei

Wat een geweldige boom Chris! leuk het verhaal erbij!
Jij ook een paar fijne paasdagen,geniet van het prachtige weer!

Marga zei

Heel erg leuk die eieren-boom. Halen ze nou alleen die eieren er ieder jaar weer vanaf om ze volgend jaar er weer op te doen?
Dan mogen ze met nieuwjaar al gaan beginnen.
Voor jouw en de jouwe ook hele fijn Paasdagen.
Geniet lekker van je blog-mini- vakantie.

Groetjes,
Marga♥

katrien zei

Wat een pracht van een Paasboom.
Hoop dat je fijne Paasdagen hebt gehad.

Willeke zei

Oh wat grappig! dit had ik nog nooit gezien!