Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De boomgaard van Missie Jones

Vandaag kwam ik Missie Jones weer tegen. Bij de plaatselijke kruidenier. Oh, wat is het toch altijd heerlijk om even met haar te babbelen. Wanneer je haar ook ontmoet, het zonnetje gaat direct schijnen. Ze ziet er altijd zo blij en dankbaar uit. Ze had ook weer zo'n enig hoedje op, een lentehoedje.
"Ga je even met me mee naar huis?", vroeg ze. "Ik had je beloofd mijn boomgaard te laten zien als hij in bloei staat. En ook nog wat anders....."
Voor Missie maak ik wel tijd hoor, dus hupsakee de boodschappen in m'n autootje en tuftuf naar haar huisje. Hekje door, over het paadje naar de boomgaard achter haar huisje. Maar wat zie ik daar?? Een groot houten bord, voor de doorgang naar haar fruitbomen. Het ruikt nog naar verf.


"Kijk', dát wilde ik je laten zien. Ik heb het alvast geschilderd voor de jaarlijkse tuin en bloemenshow in het najaar. Om de show een beetje te versieren. En hier had ik de meeste ruimte. En kijk nou eens naar de bomen en de bloemetjes..."
En Missie Jones begint zó enthousiast te vertellen, dat ik in gedachten al een heleboel rode appeltjes zie hangen waarvan je manden vol kan plukken.


Ik zie ook een paar Lieveheersbeestjes en ik kan het niet laten om er eentje over mijn hand te laten lopen. Wat is het toch een vrolijke boel mij Missie. Ze schiet nu toch al lekker op hoor met haar tuintje. Ze heeft nu 4 van de 9 stukjes onder handen gehad. Ik denk dat aan het eind van het jaar haar tuintje wel één geheel zal zijn. En weet je wat ze me vroeg? Of ik ook mee wil doen met die najaars show! Dan moet ik me nu al wel opgeven. Mmmmmm, lijkt me wel leuk. Chrissie en Missie en misschien nog iemand? Dan moet ik wèl aan het werk.


Iedereen veel plezier deze week met quilten, borduren, maar ook met heerlijk buiten bezig zijn en genieten van alles wat uitloopt!

17 opmerkingen:

Lida zei

Missy haar tuintje ziet er prima uit en wat leuk dat ze meedoet aan de najaarsshow! Haar tuintje zal dan wel vol appeltjes hangen en samen met alle andere tafereeltjes een beeldschone quilt zijn geworden! Dag Mrs.Jones, veel plezier met Missy en tot gauw, knuffel
Lida

Carolyn Hosier zei

You are flower in my garden dear friend Chris.

Thanks for sharing your beautiful stitchery.

Hugs, Carolyn

Annelies vdB zei

Wat wordt dit mooi en zo heerlijk zomers !

MARGA zei

Hoi Chris
Ik zal jou raad opvolgen en genieten van al het mooi's op dit moment!!!!
Net als van het borduurwerk van Missie Jones.
Jij ook een fijne dag.

marjan zei

Wat ziet dat er mooi uit.
Ben er een beetje jaloers op.
Ga straks genieten van al het moois wat uit begint te lopen en kan niet wachten tot hier ook appeltjes aan de boom komen.
Fijne, zonnige dag.
Groetjes Marjan

Johanna Zweden zei

Sorry Chris moeten de H en W lapjes zijn
knuf

Johanna Zweden zei

O Chris wat schitterend en wat mooi zo tussen de WW lapjes,
Fijne dag liefs Joke en bedankt voor je zonnige kaart, hij staat naast me

Antje uit Urk zei

Heel mooi dit quilt, en meedoen hoor met die najaarsshow,dat red je makkelijk!
groetjes,

Willy zei

Het is een plezier om even met Missie Jones mee te kijken.
Groetjes

Anita A zei

Ik vond hem al mooi, ik vind hem nog steeds mooi, en volgens mij wordt het eindresultaat prachtig!! De vrolijke stofjes dragen hier zeker aan bij.
Ik zal zeker genieten van het mooie weer, en van alles wat bloeit en groeit in onze tuin.
fijne dag, Anita A

Heleen zei

Wat een gezellig logje. en wat wordt je quilt mooi. Ik vind die stof keuze helemaal te gek! Zo prachtig.

Anita zei

Missie Jones zorgt maar goed voor aar tuintje. Gelukkig help jij haar ook nog een handje. ant het is toch wat veel voor zo'n dametje. Geniet maar van dit herlijke weer.

Floor zei

Wat is het toch een lieve vrouw die missie Jones! Zo gezellig dat je bij haar op de koffie kan komen en dat ze je dan van alles laat zien in haar mooie tuintje.
De quilt wordt straks één vrolijk geheel met al die gekleurde lapjes!
Het wordt mooi weer, dus geniet maar van je tuintje.
Groetjes,
Floor

inge zei

die missie jones is me der eentje! wat krijgt die een vrolijke woonomgeving!

MarianneD zei

Wat een heerlijke vrolijke stofjes,dar moet je wel met plezier mee werken!Wat wordt je Missie Jones leuk Chris!

Hennie zei

Prachtige stitcheries en die stofjes er omheen geweldig wat wordt dit mooi ! ! !
Fijn weekend Hennie.

sylviawillemien zei

Chris, wat schrijf je toch leuk! Als je ooit niet meer quilt...........haha.......moet je boekjes gaan schrijven!!!
Missies tuintje ziet er superleuk uit, ook WEER dankzij de mooie kleuren!!!
dag meis!