Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Amish Circle Quilt update

Hoera! Ik ben weer 6 blokjes en een rij verder. Het gaat met horten en stoten, maar elke keer als ik er mee bezig ben, vind ik het weer leuk.

We beginnen met een sportblokje, dat ik niet in deze quilt verwacht had: blokje 72, Softballen. Na het verlies van haar baby ruim een jaar geleden, is Edna gezegend met de geboorte van een zoontje. Op school was de jaarlijkse picnic en softbalwedstrijd waar de vaders ook aan mee deden.

Blokje 73, Het Badhuis. Het weer is alweer warm genoeg om het badhuis schoon te maken. Vandaag wil Frieda dat gaan doen, zodat ze zich weer lekker in het badhuis kunnen wassen in plaats van een teil met water in de keuken te zetten.

Blokje 74, Shetland Pony. Vandaag heeft Lavern zo'n heerlijke dag gehad. Er was een reunie bij haar thuis met 84 mensen! Al haar familie was er ook. Haar man Dan had een geweldige verrassing voor de kinderen: hij kocht die week een kleine Shetland pony waar alle kinderen op mochten rijden.

Blokje 75, Diagonale driehoeken. Terwijl Ida haar brief schrijft moet ze denken aan de tekst uit Spreuken 27:1 uit de bijbel: "Bluf niet over de dag van morgen, want je weet niet eens wat de dag van vandaag zal brengen". De dag was zo gewoon begonnen, maar toen ..... Haar zoontje Simon hielp vader en kreeg een ongeluk met de zaag. Hij was behoorlijk gewond en moest behandeld in het ziekenhuis. Toen ze terugkwamen hadden de buren alle karweitjes thuis afgemaakt en zelfs het eten stond al klaar. Dat laatste is iets dat me altijd weer zó aanspreekt!

Blokje 76, Bonen pellen. Het is al weer juni en het is al heel warm
geweest.  Regina was bijna de hele week samen met de kinderen bezig de bonen te plukken en te pellen. Martha, haar dochtertje, heeft samen met haar moeder en andere familie, 3 generaties, haar Hexagon quilt door-gequilt. Het is haar allereerste quilt die helemaal af is.

En de laatste, blokje 77, Monkey Wrench. Dat is het patroontje van dit blokje en ik weet niet hoe ik dat op een goeie manier moet vertalen. Hoe dan ook, Miriam heeft haar Monkey Wrench quilt af. In de herfst begint ze met een nieuw project. Vandaag heeft ze de tante van haar man op het station opgehaald. Die woont in Canada en komt een paar weken logeren. Zij leeft in een district waar het alleen toegestaan is te reizen met een buggy of trein als je familie bezoekt! Op een fiets rijden is helemáál verboden.
Zes blokjes er bij, dat betekende dat ik er elf aan elkaar kon naaien.


Even buiten tussen 2 boompjes opgehangen voor de foto. En we gaan weer vrolijk verder met de rest.

19 opmerkingen:

Lida zei

Wat is het toch een fantastische quilt en zeker in de kleurtjes die jij gebruikt! Ik ben er nog steeds weg van en het boek staat hier nu al meer dan een jaar in de kast, maar helaas nog geen emmertje tijd erbij kunnen vinden! Je blokken zien er geweldig uit en met die mooie blauwe sashings ertussen wordt hij echt schitterend! Veel plezier met de volgende blokken, knuffel
Lida

Johanna Zweden zei

Wat schitterend Chris, wat ben je weer opgeschoten, en wat word het toch ene vrolijk quilt
Liefs Joke en een fijne dag

Jantje zei

Hoi Chris,

Wat heerlijk om weer een nieuwe weblogje van je te lezen.
Monkey wrench, is gelijk aan - apestaart-. Deze blok noem ik -hole in the barndoor. Ben er ook mee bezig maar dan op de hand met kartonnetjes ertussen. De kern worden alsmaar andere geborduurde afbeeldingen.

Lieve groeten van Jantje

Marga zei

Tja dat samen en er voor elkaar zijn ook al is het geen familie spreekt ook mij van de Amish het meeste aan. het zijn weer leuke vrolijke blokjes geworden. Hoeveel moeet je er nog voor deze quilt?

Groetjes,
Marga♥

Rian zei

Wat zijn het weer prachtige blokken geworden Chris. En de kleuren zo sprekend en stralend. Het wordt weer 'een echte Jones' :)
Er zijn best dingen van de Amish waar ik zo mijn vraagtekens bij heb, maar "voor- en met elkaar", ja... dat spreekt mij ook altijd erg aan.
Pfff... warme groeten van mij (heb in de tuin gewerkt!!;)

Willeke zei

He, wat ziet dat er dan ook weer meteen gezellig uit zo tussen die boompjes!!!

Mooi hoor Chris!!!

groetjes,

Quiltgroetjes Wilma zei

Mooi zo tussen de boompjes!!!

Floor zei

Het wordt een fleurige quilt als hij straks helemaal af is!
Ben ook benieuwd hoeveel je er nog "moet".
Je zal het nog missen als hij af is.
Maar er zijn gelukkig nog andere quiltpatronen met verschillende blokjes.
Groetjes,
Floor

Inge Slaats zei

Dit vind ik ook een dot van een quilt. Het is dat ik met de CWD-quilt bezig ben en dat er ook nog ergens blokjes van Sylvia's Bridal liggen en, en, en.....maar anders wist ik het wel. Deze blokjes zijn ook weer helemaal leuk en die rij zo tussen de boompjes is gaaf!

Liefs,
Inge

Miny zei

Wat zijn je blokjes leuk geworden, dat boontje met groene hartjes wat grappig.
Het is inderdaad erg leuk om de blokjes te maken, ik ga er deze week ook weer aan werken.

Groeten Miny

Antje uit Urk zei

Wat is dat toch mooi!! Blijft leuk die verhalen erbij lezen! Ook mooie stofjes erbij gebruikt!
groetjes,

((zwaaaii))...MM zei

leuk/mooi !!

even een snelle zwaaiii !!

kijk wel steeds plaatjes hoor ;-))

marcella zei

dat wordt een flinke quilt, ik dacht steeds maar dat het een kleintje werd ;) Mooi resultaat tot nu toe, erg leuk met de verhalen erbij!

Anje-Grietje zei

Wat een fleurige verhalende rij, wordt enig Chris.
Groetjes Anje.

katrien zei

Wat een mooie blokjes zijn er weer bijgekomen.
Leuk je rijtje tussen de boompjes.

Elizabeth zei

Prachtig, Chris. Ik heb ook even de inleiding gelezen rond de amish-circle-quilt.Ik begrijp dat het een boek is...?
Wel bijzonder om op deze manier uit te beelden. Ik heb een aantal boeken gelezen over de Amish, vond het erg boeiend!

Groetjes,Elizabeth

Marianne K. zei

Leuk Chris dat er weer wat blokken bij gegroeid zijn.En als je dan weer elf blokken aan de top kunt zetten geeft dat een flinke kick.Het wordt een vrolijke quilt met de wat fellere kleuren.
Groet, Marianne K.

miranda zei

Wat een bekijks! Je werkt ziet er weer zo fleurig uit, en ik heb weer lekker genoten! Bedankt hoor...en nu lekker de tuin in

Shirley zei

Ben weg van het monky wrench stofje, lekker fris en vrolijk!