Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Prachtig en skoftig lekker!

Vanmorgen werd ik wakker door een supermooi concert van de lijster in onze achtertuin. Ik ben net zo lang blijven liggen tot hij was uitgefloten. Tjonge, wat heeft die vogel een scala aan melodietjes en geluidjes. Prachtig!

Verder had ik vanmorgen even een soort vakantiegevoel. We gingen zomaar eens even ergens koffie drinken. Misschien 2 of 3 km hier vandaan, bij een bakkerij die er pas zit. Met Westfriese producten, skoftig lekker, die ook in het Westfries werden aanbevolen. Wat dacht je bijvoorbeeld van dit: WESTFRIESE BROEDER: Broeder met 'n roike vulling van beste butter, keneál, spois en rezoine. Of WESTFRIESE KLAAITJES: Veul lekkerder as de bagger uit de sláte van 't Duizend Olande Roik (het Duizend eilanden rijk bij Broek op Langedijk). De Broeder is echt om van te smullen. Hier vind je een recept om hem zelf te maken.

Thuisgekomen nog even achter de machine om de siggy voorraad aan te vullen. Er liggen weer wat verzoekjes en de siggyrol vraagt om aanvulling.
Fijne dag en tot de volgende keer.

21 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

MMMMMMMMMMM smikkel wat ziet dat er lekker uit
Heerlijk zo een uitstapje, kijk dan ook uit naar ons dagtripje met Marjan naar Marken
Gezellig weer je siggys, moet ze ook aanvullen, maar ben even bezig met wat andere dingetjes
Fijne dag groetjes Joke en knur

MarianneD zei

Oei,dat ziet er heerlijk uit...;-)
Ja,die vogels geven hele concerten hé? Ook 's avonds als het donker wordt dan is het hier een en al gefluit...

Carolyn Hosier zei

Looks yummmmmmmmmmie! Have fun working on your siggies. I am behind on my list of exchanging them. I will get back to them soon. Always love giving and receiving them.

:) Carolyn

sylviawillemien zei

ben jij bij bakker Jonker geweest?????

marjan zei

Je kon dus even heerlijk luieren luisterend naar het concert van de lijster.
Broeder maak ik af en toe in de pan.
De eerste broeder was geen succes gemaakt in een zak die gespoeld was in was- verzachter.
Kun je je de smaak voorstellen.
Ik proef het nog als ik er aan denk.
Groetjes Marjan

miranda sol zei

Ziet er super uit! Zag op het recept dat het dus ook Jan in de zak heet. Had mijn schoonvader het over afgelopen week en heb hem nu het recept gestuurd! Dus wie weet mogen wij binnenkort proeven...enne bedankt voor je lieve "boeketje"!

quiltlodge gerda zei

oooo, Chris, dat doe mij aan vroeger denken; mijn moeder maakte heerlijke broeder (lekker met stroop). Wil je mij alsjeblieft het adres van die bakkerij geven?! Want ik heb er ook zin in! Groetjes

katrien zei

Ziet er heel lekker uit,geniet er maar van.

MARGA zei

Hoi Chris.
Dus zo maar even een onverwacht uitstapje.
Heerlijk toch en ook die broeder ziet er lekker uit.
Dus jou dag was weer goed.
De mijne trouwens ook hoor zo met dit mooie weer.
Lieve groeten
Marga

Willy zei

Het water loopt me in de mond, klinkt heerlijk vooral nu tegen koffietijd.
Groot gelijk om ergens te gaan koffiedrinken.
Groetjes

Rian zei

Dat is pas heerlijk wakker worden, he? Hier zit er ook een 's morgens en 's avonds zijn uiterste best te doen.
Leuk om op deze manier de 'sleur' te doorbreken. Echt even iets anders doen. en nog iets heerlijks op de koop toe. Wat een smeuïg taaltje is dat fries toch, ik moet ook altijd even lachen bij Klaske, als zij reacties krijgt in het fries. Als je het hardop uitspreekt wordt het pas herkenbaar. (zie je me zitten in mijn eentje voor de pc?)Enne... ik had je nog een siggie beloofd voor je rol, maar je moet even geduld hebben totdat ik iets heel 'kleins' kan klossen hoor. :)
Liefs,

Marianne K. zei

Lente, en dan wakker worden met gezang van de merel en lijster.Leuker kun je het niet bedenken.
Gezellig om even ergens koffie te drinken met zo iets lekkers als broeder. (met stroop???)
Groetjes, Marianne K.

Shirley zei

Heerlijk dialect, en het recept ga ik zeker uitproberen, dank je wel.

marcella zei

jij weet ook hoe je een mesn hongerig kunt maken op de late avond :) Het klinkt héérlijk en het ziet er ook verrukkelijk uit

Anita A zei

Hoi Chris, zomaar het vakantiegevoel op een doordeweekse dag, heerlijk hoor. En als ik die foto zie van dat lekkers, begin ik al te watertanden. Eens kijken of ik het recept binnenkort eens kan gaan maken.

Anita A zei

Chris, die stroop, is dat appelstroop of suikerstroop?? Dit staat niet in het recept vermeld, en ik ben geen Noord Hollandse of Friezin, en weet het dus niet. groeten uit het Oosten des Lands !!

Heleen zei

Ohh, ik kom oorspronkrelijk uit westfriesland en ben nog steeds dol op Broeder maar ook de Taai Koe. Dat lekkere mierzoete laagje van de broeder bewaarden we altijd voor het laatst!Hmmmmmmmmmm.

marian'ne m zei

(((zwaaii))).. lieve Chris !!

ik hoor het mooie zangerige N-Hollandse accent !!
En ik proef de heerlijkheden !!

.

EN natuurlijk neem ik je nadenkertje weer met mij mee !!

Antje uit Urk zei

Dat ziet er wel heel lekker uit! En mooie siggy's maak jij, ik had die van jou nog niet gezien.
groetjes,

Willeke zei

Geweldig! het zal heerlijk zijn geweest, maar ik smul vooral van het West Friese taaltje!

Lida zei

Mmmm, dat ziet er lekker uit, maar ik denk dat maar niet mee doe, ben net wat kilo's kwijt en als ik water drink kom ik nog aan! LOL!! Maar heerlijk zo'n simpel en lekker uitje, dat is dubbel genieten! Leuke siggievoorraad heb je weer! Fijn weekend, knuffel
Lida